Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

Εκπαίδευση: Η ώρα της μεγάλης σύγκρουσης

των Ντίνα Ρέππα & Βιολέττα Πατέλη

Σε μια πολύ κρίσιμη συγκυρία πραγματοποιούνται τα εκπαιδευτικά συνέδρια σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ με πρώτη την 95η ΓΣ αντιπροσώπων της ΔΟΕ.

Η κυβέρνηση, κοινωνικά βρίσκεται αντιμέτωπη με κρίση νομιμοποίησης και με έντονη φθορά της πολιτικής της ηγεμονίας. Η οικονομία πολέμου αναδεικνύεται σε βασική στρατηγική της κυβερνητικής πολιτικής που στηρίζει την εμπλοκή της χώρας στους επικίνδυνους γεωπολιτικούς ανταγωνισμούς, την ευθυγράμμιση με τους ευρωατλαντικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ ΝΑΤΟ Ισραήλ ΕΕ και διαπερνά όλο και περισσότερες πλευρές της κοινωνικής ζωής και της εργασίας. Συμβάλλει στην παρατεταμένη και αυξανόμενη οικονομική πίεση με την εκθετική αύξηση του πληθωρισμού και τη στεγαστική κρίση που δοκιμάζει τις αντοχές της κοινωνίας και των πλατιών λαϊκών στρωμάτων. Ειδικά στους εκπαιδευτικούς που αποτελούν από τα πιο χαμηλόμισθα κοινωνικά στρώματα, το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο και μάλιστα ακουμπά τις νεότερες ηλικίες, αναπληρωτ(ρι)ες και νεοδιόριστες/στους.

Δεν είναι τυχαίο ότι τη φετινή χρονιά κατατέθηκαν 20.000 λιγότερες αιτήσεις για τους πίνακες του ΑΣΕΠ σε σχέση με το 2023.

Εκπαίδευση: Η ώρα της μεγάλης σύγκρουσης

Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Αλληλεγγύη στους διωκόμενους εκπαιδευτικούς Ζ. Γκέρτσο - Π. Χουντή

 "Στις 24/6 εκδικάζεται στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο Περιφερειακής Εκπαίδευσης Αττικής η πειθαρχική δίωξη για τα δύο μέλη της ΕΛΜΕ Πειραιά, αγωνιστές εκπαιδευτικούς, Παναγιώτη Χουντή και Ζήση Γκέρτσο, με την κατηγορία της «αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς εκτός υπηρεσίας», επειδή συμμετείχαν στην κινητοποίηση το 2020 για την επέτειο από την δολοφονία του 15χρονου Α. Γρηγορόπουλου. Στην κινητοποίηση τους συνέλαβαν μαζί με άλλα 62 άτομα που συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις σε διάφορα σημεία της Αθήνας, με πρόφαση τις απαγορεύσεις λόγω covid-19. Η παραπομπή τους στο Πειθαρχικό έγινε τον Ιούνιο του 2023 με υπογραφή του ΔΔΕ Πειραιά με πρόσχημα για τους συναδέλφους εκκρεμούσε ποινικό δικαστήριο.

Μετά από δικαστική ομηρία τεσσάρων χρόνων το ποινικό δικαστήριο αθώωσε πανηγυρικά όλους τους συλληφθέντες. Παρόλα αυτά η πειθαρχική δίωξη παρέμεινε και εκδικάζεται στις 24/6. Ενώ εκκρεμούν οι αποφάσεις για τις δυνητικές αργίες των Χοτζόγλου Χρ. (μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά) και Χαρτζουλάκη Δ. (πρώην μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά).

Τα παραπάνω επισημαίνονται μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

24/6 Η ΕΚΔΙΚΑΣΗ ΤΩΝ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ, ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΖΗΣΗ ΓΚΕΡΤΣΟ ΚΑΙ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΧΟΥΝΤΗ

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΣΤΙΣ 6/12/2020!

ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ!

Το ΔΣ της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταγγέλλει τη βιομηχανία διώξεων εκπαιδευτικών και ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής και πολιτικής δράσης από την κυβέρνηση, το υπουργείο και τη ΔΙΔΕ Πειραιά, που συνεχίζεται και κλιμακώνεται.

Στις 24/6 εκδικάζεται στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο Περιφερειακής Εκπαίδευσης Αττικής η πειθαρχική δίωξη για τα δύο μέλη της ΕΛΜΕ Πειραιά, αγωνιστές εκπαιδευτικούς, Παναγιώτη Χουντή και Ζήση Γκέρτσο, με την κατηγορία της «αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς εκτός υπηρεσίας», επειδή συμμετείχαν στην κινητοποίηση το 2020 για την επέτειο από την δολοφονία του 15χρονου Α. Γρηγορόπουλου. Στην κινητοποίηση τους συνέλαβαν μαζί με άλλα 62 άτομα που συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις σε διάφορα σημεία της Αθήνας, με πρόφαση τις απαγορεύσεις λόγω covid-19. Η παραπομπή τους στο Πειθαρχικό έγινε τον Ιούνιο του 2023 με υπογραφή του ΔΔΕ Πειραιά με πρόσχημα για τους συναδέλφους εκκρεμούσε ποινικό δικαστήριο.

Μετά από δικαστική ομηρία τεσσάρων χρόνων το ποινικό δικαστήριο αθώωσε πανηγυρικά όλους τους συλληφθέντες. Παρόλα αυτά η πειθαρχική δίωξη παρέμεινε και εκδικάζεται στις 24/6. Ενώ εκκρεμούν οι αποφάσεις για τις δυνητικές αργίες των Χοτζόγλου Χρ. (μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά) και Χαρτζουλάκη Δ. (πρώην μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά).

Είναι προφανές ότι είμαστε σε μια περίοδο όπου η συνδικαλιστική και πολιτική δράση, τα σωματεία, η δράση τους, οι διαδηλώσεις και οι απεργίας αλλά και κάθε φωνή αντίστασης στη βαρβαρότητα, στοχοποιούνται και ενοχοποιούνται από το κράτος και τους μηχανισμούς του, την κυβέρνηση και τη Διοίκηση, στο πλαίσιο του δόγματος «νομός και τάξη», ώστε να επιβληθεί η αντιδραστική, αντεργατική και αντιλαϊκή επίθεση και πολιτική.

ΔΕΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΟΥΜΑΣΤΕ!

ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΤΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΠΟΥ ΔΙΩΚΟΝΤΑΙ!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ ΑΘΩΩΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΟΙ 2 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ – ΤΟΥ ΛΑΟΥ Η ΠΑΛΗ ΘΑ ΤΗ ΣΠΑΣΕΙ!

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΩΡΑ ΚΑΘΕ ΔΙΩΞΗ!

ΝΑ ΓΥΡΙΣΕΙ Η ΧΡ. ΧΟΤΖΟΓΛΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΥΝΗΤΙΚΗ ΑΡΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ Δ. ΧΑΡΤΖΟΥΛΑΚΗ

Για το Δ.Σ. της Ε΄ Ε.Λ.Μ.Ε.

Ο Πρόεδρος                Η Γραμματέας

Χρήστος Ζαγανίδης   Σοφία Στεφανίδου

Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Κάτω τα χέρια από τον Σύλλογο Αριστοτέλη και την πρόεδρό του Ρέππα Ντίνα

 Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΝΥΣΗ ΓΙΑ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΚΗ ΔΥΣΦΗΜΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΗΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ 144ΟΥ ΔΣ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΓΙΑ ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ.
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΡΕΠΠΑ ΝΤΙΝΑ.
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΜΗΝΥΣΗ!
Η ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ Η ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΕΝ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ.

Σε μήνυση από τις 18 Μαΐου, (η οποία γνωστοποιήθηκε τώρα), κατά της προέδρου του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ», Ρέππα Ντίνας, για συκοφαντική δυσφήμιση, προχώρησε η πρώην αναπληρώτρια διευθύντρια του 144ου ΔΣ Αθήνας, Κεφαλληνού Νίκη, για την ομόφωνη
καταγγελία που έχει εκδώσει το ΔΣ του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ», (μετά από την καταγγελία των εκπαιδευτικών του 144ου ΔΣ) με τίτλο: «Ομόφωνη καταγγελία για τις παράνομες και παράτυπες ενέργειες στο 144ο ΔΣ Αθήνας/Κάτω τα χέρια από τις/τους απεργούς εκπαιδευτικούς του 144ου ΔΣ».

Η καταγγελία εναντίον της αφορούσε την παραβίαση της απόφασης του συλλόγου διδασκόντων στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Η αναπληρώτρια διευθύντρια άλλαξε στην πλατφόρμα του ΙΕΠ τις συντονίστριες που ο σύλλογος διδασκόντων είχε ορίσει για να αναρτήσουν την απεργία αποχή, παραποιώντας το πρακτικό του. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 27 Μαΐου εκδόθηκε και η απόφαση της διενεργηθείσας προανακριτικής έρευνας της υπηρεσίας ότι οι επισημειώσεις και ο τρόπος που αναγράφονται πάνω στο συγκεκριμένο πρακτικό είναι παράτυπες(«Μεγάλη νίκη η δικαίωση του συλλόγου διδασκόντων του 144ου ΔΣ, η αποκατάσταση των συλλογικών του αποφάσεων για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ενάντια στην παραβίαση τους!»)

Είναι φανερή η πολιτική επιδίωξη της μήνυσης κατά του σωματείου μας και της προέδρου του. Θέλουν να φιμώσουν ένα από τα σωματεία που δε δειλιάζει να υπερασπίσει μαχητικά τα δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητ(ρι)ων, το δημόσιο σχολείο, τη δημοκρατία και τις ελευθερίες απέναντι στις αυθαιρεσίες κυβέρνησης, κράτους και διοικητικού μηχανισμού επιβολής τους και τα στελέχη τους. Που αρνείται να γίνει σωματείο «οικόσιτο της διοίκησης» και αντίθετα υπερασπίζεται με αποφασιστικότητα τις συλλογικές αποφάσεις και τα δικαιώματα. Η μήνυση επιδιώκει την ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης, της ελεύθερης διακίνησης των θέσεων και αποφάσεων του συλλόγου και του κλάδου, του δικαιώματος ενημέρωσης των συναδέλφων. Στόχος να κατισχύσει η σιωπή νεκροταφείου πρώτα και κύρια μέσα στα σχολεία, στο εκπαιδευτικό κίνημα και στα συνδικάτα, να σιωπούν απέναντι στις αυθαιρεσίες της διοίκησης και των στελεχών της ειδικά για το ζήτημα της αξιολόγησης, ώστε να υπηρετείται απρόσκοπτα η κυβερνητική πολιτική, να γίνονται αυθαιρεσίες στα σχολεία από τα στελέχη της διοίκησης και κανείς να μη μιλά, να μην καταγγέλλει, να μην αποκαλύπτει, από τον φόβο νομικών περιπετειών.

Η μήνυση της πρώην αναπληρώτριας διευθύντριας του 144ου στοχοποιεί τον «Αριστοτέλη» και τις αποφάσεις του στον αγώνα για την εργασιακή αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα στο δημόσιο σχολείο, μαζί με άλλα πρωτοβάθμια σωματεία, καθώς και την πρόεδρό του
Ρέππα Ντίνα, που εκπροσωπεί μαζί με όλα τα μέλη του σωματείου τις συλλογικές αποφάσεις του.

Η συγκεκριμένη δίωξη αφορά όλο το εκπαιδευτικό κίνημα, τις/τους χιλιάδες νεοδιόριστες/στους που απεργούν και δέχονται πειθαρχικά, που αντιστέκονται στην κατηγοριοποίηση και την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, τις/τους χιλιάδες συναδέλφισσες/ους που διώκονται γιατί υπερασπίζονται το μορφωτικό δικαίωμα της πληττόμενης κοινωνικής πλειοψηφίας, κάτω από το καθεστώς του αυταρχισμού, των απειλών, των εκβιασμών και των διώξεων.

Δεν είναι άλλωστε, τυχαίο ότι η μήνυση αυτή γίνεται σε μια περίοδο κατά την οποία σε όλη τη χώρα πολλαπλασιάζονται οι συνδικαλιστικές διώξεις σε βάρος εκπαιδευτικών: πειθαρχικά, καθαιρέσεις, δικαστικές διώξεις. Και ολοένα και περισσότερες μηνύσεις - αγωγές. Αυτή την περίοδο έχουν γίνει
μηνύσεις – πειθαρχικές διώξεις – αναφορές απέναντι στους ΣΕΠΕ Ζακύνθου και στην πρόεδρό του, Έφης Λάζου, Αθηνά και στο προεδρείο του, Αμαρουσίου και στο ΔΣ του, Νέας Σμύρνης, στην ΕΛΜΕ Φθιώτιδας, Β΄ Έβρου, ΕΛΜΕ Πειραιά, Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, ενώ η ΕΛΜΕ Κέρκυρας δικαιώθηκε στο εφετείο ύστερα από δικαστική μάχη απέναντι σε μήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση που είχε δεχθεί από στέλεχος εκπαίδευσης. Η μήνυση της πρώην αναπληρώτριας διευθύντριας του 144ου ΔΣ Αθήνας, έρχεται να προστεθεί σε αυτόν τον πρωτοφανή κατάλογο συνδικαλιστικών και πολιτικών διώξεων.

Είναι γελασμένοι! Δεν θα επιτρέψουμε την εξόντωση και τη φίμωση του συλλόγου ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ»,, της Ρέππα Ντίνας και των κάθε φορά εκπροσώπων του, ιδιαίτερα σήμερα που το εκπαιδευτικό κίνημα δέχεται τέτοια σφοδρή επίθεση και τα μαχόμενα σωματεία είναι η ατμομηχανή της αντίστασής του!
Καμία και κανένας μόνος/η!
Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι δε θα υποχωρήσουμε και δε θα σιωπήσουμε.
Ο αποφασιστικός, ανυποχώρητος, μαζικός, συλλογικός αγώνας είναι η ασπίδα προστασίας των σωματείων, των μαζικών συλλογικών διαδικασιών τους, των συνδικαλιστικών ελευθεριών και των δημοκρατικών δικαιωμάτων στον χώρο της εκπαίδευσης και σε κάθε χώρο δουλειάς.
Η συνδικαλιστική δράση, οι ανακοινώσεις των σωματείων και η δημόσια έκφραση τους δεν ποινικοποιούνται.
Καλούμε:
- τους Συλλόγους Εκπ/κών ΠΕ και τις ΕΛΜΕ, τη ΔΟΕ, την ΟΛΜΕ την ΑΔΕΔΥ, τα συνδικάτα σε δημόσιο κι ιδιωτικό τομέα, να εκδώσουν ψηφίσματα στήριξης στο σωματείο του Αριστοτέλη και την πρόεδρό του.
- σε συγκέντρωση αλληλεγγύης την ημέρα της εκδίκασης της υπόθεσης.
-τους συναδέλφους-ισσες να στηρίξουν με υπογραφές αλληλεγγύης. Επισυνάπτουμε το κείμενο υπογραφών του ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης» . Μπορούμε να υπογράψουμε και στην ηλεκτρονική φόρμα που έχει φτιάξει ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ , με Ονοματεπώνυμο και ιδιότητα (κατ επιλογή, ειδκότητα, σχολείο, συνδικαλ. ιδιότητα κλπ.)
ΕΔΩ:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScq_dlN2sU2AtAxVZuqQI2tLtwaZkYZCHsgi0jXW73TrvpYuQ/viewform

Όλοι μαζί θα νικήσουμε τον καθεστωτικό αυταρχισμό του Υπουργείου Παιδείας, τον αντιπαιδαγωγικό κατήφορο όσων τρομοκρατούν και εκφοβίζουν τους εκπαιδευτικούς, τους συκοφάντες κι όσους αυτήν την περίοδο κάνουν το λαγό για να συνεχιστεί ο δρόμος των πειθαρχικών διώξεων για συνδικαλιστική
δράση, να φιμωθούν και να παροπλιστούν τα σωματεία μας.
ΔΕΝ ΥΠΟΤΑΣΣΟΜΑΣΤΕ - ΔΕΝ ΕΚΒΙΑΖΟΜΑΣΤΕ - ΔΕΝ ΥΠΟΧΩΡΟΥΜΕ
ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΝΙΚΗ!

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                   ΑΛΙΚΗ ΠΕΝΤΕΔΕΚΑ

Σάββατο 20 Ιουνίου 2026

Τέσσερις εκπαιδευτικοί της Εύβοιας διώκονται για τη συμμετοχή τους στην απεργία - αποχή - Κινητοποίηση την Πέμπτη 25/6 στην Π. Δ. Ε. στη Λαμία.

 "Ήρθε και η σειρά των εκπαιδευτικών της Εύβοιας να κληθούν σε απολογία για το… «έγκλημά» τους να εφαρμόσουν την απόφαση του τριτοβάθμιου συνδικαλιστικού μας οργάνου, της ΑΔΕΔΥ, και να συμμετέχουν στην απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση.

Την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026 και ώρα 9:00 πμ τέσσερις συνάδελφοί έχουν κληθεί να παρουσιαστούν στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας στη Λαμία και να απολογηθούν επειδή άσκησαν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην απεργία."

Τα παραπάνω επισημαίνονται μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση της ΕΛΜΕ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ – Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ

Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι,

Ήρθε και η σειρά των εκπαιδευτικών της Εύβοιας να κληθούν σε απολογία για το… «έγκλημά» τους να εφαρμόσουν την απόφαση του τριτοβάθμιου συνδικαλιστικού μας οργάνου, της ΑΔΕΔΥ, και να συμμετέχουν στην απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση.

Την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026 και ώρα 9:00 πμ τέσσερις συνάδελφοί έχουν κληθεί να παρουσιαστούν στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας στη Λαμία και να απολογηθούν επειδή άσκησαν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην απεργία.

Οι συνάδελφοί μας οι οποίοι καλούνται σε απολογία, στάθηκαν υποδειγματικοί δημόσιοι λειτουργοί όλη τη χρονιά που πέρασε, αλλά και τα προηγούμενα χρόνια.

Χρειάστηκε όπως τόσοι και τόσες από μας, να υπηρετήσουν ως αναπληρωτές μακριά από τα σπίτια και τις οικογένειές τους για δέκα ή δεκαπέντε χρόνια, να κυνηγήσουν με προσωπικό κόπο και κόστος τα επιπλέον προσόντα που μοριοδοτεί ο ΑΣΕΠ (δεύτερο πτυχίο, μεταπτυχιακά, επιμορφώσεις, ξένες γλώσσες κτλ) για να έρθει μετά η Πολιτεία και να τους πει ότι αφού πέτυχαν τον πολυπόθητο διορισμό, πρέπει τώρα να «αξιολογηθούν» για να έχουν δικαίωμα στη μονιμότητα.

Συνάδελφοι/σες

Το υπουργείο δεν νοιάζεται για τα ουσιαστικά προσόντα, την ικανότητα και το έργο των εκπαιδευτικών. Το υπουργείο ενδιαφέρεται μόνο να περάσει την αντιεκπαιδευτική πολιτική του και για αυτό το λόγο δεν έχει σημασία πόσο καλός-ή είναι στη δουλειά του ένας εκπαιδευτικός, αλλά πόσο υπάκουος-η είναι. Πόσο έτοιμος-η είναι να εφαρμόσει ό,τι έρχεται «από πάνω», χωρίς αντιρρήσεις.

Μια πολιτική που οδηγεί σε υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, κατηγοριοποίηση σχολείων, εμπορευματοποίηση της γνώσης και η οποία στήνεται με απόλυτη προχειρότητα δεν μπορεί να πείσει κανέναν και καμία κι έτσι χρειάζονται άλλες μέθοδοι:

Χρειάζεται η απειλή της μη μονιμοποίησης για τους νεοδιόριστους και βεβαίως χρειάζεται να βαφτιστεί «πειθαρχικό παράπτωμα» η συμμετοχή σε νόμιμα προκηρυγμένη απεργία, ενώ ο ίδιος ο Πειθαρχικός Νόμος (ν.3528/2007 αρ.107 παρ.3)αναφέρει πως «σε καμία περίπτωση, δεν συνιστά ανάρμοστη συμπεριφορά ή ανάξια για υπάλληλο διαγωγή … η άσκηση συνδικαλιστικής, πολιτικής ή κοινωνικής δράσης.»

Οι εκπαιδευτικοί όμως, διδάσκουμε και με τη στάση ζωής μας:

ΔΕΝ ΕΚΒΙΑΖΟΜΑΣΤΕ.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΜΑΣ

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Εύβοιας κηρύττει διευκολυντική στάση εργασίας συμπληρωματική της αντίστοιχης της ΟΛΜΕ και καλεί σε κινητοποίηση την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026 στις 9:00 πμ στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης στη Λαμία.

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ

Αναχώρηση από Βούρκο το πρωί της Πέμπτης στις 6:30πμ στη Χαλκίδα 

Δηλώσεις συμμετοχής στα τηλέφωνα

6936859652

6932969242

6974977042

           ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΕΥΒΟΙΑΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                               Ο ΓΕΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΠΑΪΡΑΚΤΑΡΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ            ΑΛΕΞΙΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ

Για τη συνδικαλιστική δίωξη κατά της Προέδρου τού ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης»

A' ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής (Περιστέρι)

Για τη συνδικαλιστική δίωξη κατά της Προέδρου τού ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης»

Κάτω τα χέρια από τον Σύλλογο «Αριστοτέλη» και την συναδέλφισσα πρόεδρό του Ντίνα Ρέππα!

Η υπεράσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων και η συνδικαλιστική δράση  δεν ποινικοποιούνται!

Σε μήνυση για συκοφαντική δυσφήμηση από τις 18 ΜαWου -η οποία γνωστοποιήθηκε τώρα- κατά της προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Αριστοτέλης» προχώρησε η πρώην αναπληρώτρια διευθύντρια του 144ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας Κεφαλληνού Νίκη. Η μήνυση αφορά στην ομόφωνη καταγγελία του «Αριστοτέλη» -κατόπιν καταγγελίας των εκπαιδευτικών του εν λόγω σχολείου- για την παραβίαση της απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων σχετικά με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Πιο συγκεκριμένα, η αναπληρώτρια διευθύντρια άλλαξε στην πλατφόρμα του ΙΕΠ τις ορισθείσες από τον Σύλλογο Διδασκόντων συντονίστριες για να αναρτήσουν την απεργία-αποχή, παραποιώντας το πρακτικό του. Αξιοσημείωτη, μάλιστα, είναι η εκδοθείσα απόφαση στις 27 Μαΐου της διενεργηθείσας προανακριτικής έρευνας της Υπηρεσίας για την παρατυπία των επισημειώσεων και του τρόπου αναγραφής τους στο συγκεκριμένο πρακτικό

Είναι προφανές ότι αυτές οι πρακτικές επιχειρούν να φιμώσουν ένα σωματείο που υπερασπίζεται αποφασιστικά την αξιοπρέπεια, τα εργασιακά δικαιώματα του κλάδου και το δημόσιο σχολείο απέναντι στις αυθαιρεσίες της κυβέρνησης, του κράτους και του διοικητικού μηχανισμού. Η μήνυση επιδιώκει εκ των πραγμάτων την ποινικοποίηση της ακηδεμόνευτης συνδικαλιστικής δράσης και της ελεύθερης διακίνησης των συλλογικών θέσεων και των αποφάσεων του κλάδου, προκειμένου να επιβληθεί με σιγή νεκροταφείου η πρωτοφανής κυβερνητική βαρβαρότητα ιδίως στο ζήτημα της αξιολόγησης. Ακόμη περισσότερο, επιχειρείται να καταστούν «κανονικότητα» οι αυθαιρεσίες των στελεχών της Διοίκησης, χωρίς να αποκαλύπτονται και να καταγγέλλονται υπό τον φόβο των νομικών περιπετειών.

Σε αυτό το πλαίσιο, η μήνυση της πρώην αναπληρώτριας διευθύντριας του 144ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας προστίθεται στο κρεσέντο των 2.500 διώξεων και αυταρχισμού εναντίον του κλάδου με κάθε λογής απειλές, εκβιασμούς, μηνύσεις και παραπομπές στα πειθαρχικά συμβούλια και είναι υπόθεση ολόκληρου του εκπαιδευτικού κινήματος. Όταν επιχειρούν να μας «βάλουν στον γύψο», η ασπίδα προστασίας των εργασιακών, μορφωτικών και δημοκρατικών μας δικαιωμάτων, των σωματείων μας και των αγωνιζόμενων συναδέλφων μας είναι ο μαζικός, αποφασιστικός και ανυποχώρητος αγώνας μας μέχρι τη νίκη.

Ως Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής (Περιστέρι) δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράσταση και αλληλεγγύη μας στη διωκόμενη συναδέλφισσά μας και πρόεδρο του ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης» Ντίνα Ρέππα

Κανένας συνάδελφος μόνος – Καμία συναδέλφισσα μόνη! Δεν τρομοκρατούμαστε και δεν υποτασσόμαστε!

Για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος                                    Ο Γενικός Γραμματέας

Κατσιγιάννης Αλέξανδρος             Κρανάς Αθανάσιος

"Ο Διευθυντής της Δ’ Αθήνας παραπέμπει στο πειθαρχικό την Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του Συλλόγου ΠΕ της Νέας Σμύρνης για τη συνδικαλιστική τους δράση! "

 H απόφαση του Διευθυντή της Δ΄ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας να παραπέμψει στο Πειθαρχικό Συμβούλιο την Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του ΣΕΠΕ Νέας Σμύρνης έρχεται ως συνέχεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης και αφορά τη γραπτή κατηγορία της «αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς» λόγω... τηλεκπαίδευσης.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής, πρόκειται για μια «καθαρή περίπτωση συνδικαλιστικής δίωξης» που στοχεύει στον εκφοβισμό και την παρεμπόδιση της δράσης των πρωτοβάθμιων σωματείων.

Κύμα συμπαράστασης από εκπαιδευτικούς, γονείς και ομοσπονδίες

Όπως υπογραμμίζει στην ανακοίνωσή της η Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής, η παραπομπή των δύο εκπαιδευτικών στο πειθαρχικό έγινε με πλήρη παράβλεψη του μαζικού κύματος αλληλεγγύης που έχει εκδηλωθεί το τελευταίο διάστημα.

Συγκεκριμένα, υπέρ των δύο διωκόμενων έχουν ταχθεί:

  • 356 εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα σχολεία της Νέας Σμύρνης (μεταξύ των οποίων η πλειονότητα των διευθυντών και των προϊσταμένων νηπιαγωγείων).

  • 58 ψηφίσματα συμπαράστασης από ΣΕΠΕ, ΕΛΜΕ και άλλα εργατικά σωματεία.

  • 12 ψηφίσματα από Συλλόγους Γονέων και την Ένωση Γονέων Νέας Σμύρνης.

  • Η επίσημη στήριξη των κορυφαίων συνδικαλιστικών οργάνων (ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ, ΑΔΕΔΥ και ΣΕΦΚ).

Οι εκπαιδευτικοί διαμηνύουν πως οι εκφοβιστικές αυτές πρακτικές δεν θα περάσουν και δηλώνουν αποφασισμένοι να υπερασπιστούν τα εργασιακά και συνδικαλιστικά τους δικαιώματα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής:

Για την πειθαρχική δίωξη στο ΔΣ ΣΕΠΕ Νέας Σμύρνης

Ο Διευθυντής της Δ’ Αθήνας παραπέμπει στο πειθαρχικό την Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του Συλλόγου ΠΕ της Νέας Σμύρνης για τη συνδικαλιστική τους δράση! 

Στις 10/6/2026 – 4 μήνες μετά την κλήση σε έγγραφες εξηγήσεις και 3 μήνες μετά την έναρξη της ΕΔΕ- η Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του Συλλόγου ΠΕ της Νέας Σμύρνης παρέλαβαν από τη Δ΄ Διεύθυνση την παραπομπή τους στο Πειθαρχικό με την κατηγορία της αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς, με βάση την αναφορά που έγινε εις βάρος τους μετά από συνδικαλιστική παρέμβαση για την τηλεκπαίδευση στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Σμύρνης στις 23/1/2026. Πρόκειται για καθαρή περίπτωση συνδικαλιστικής δίωξης. Η υπεράσπιση των εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των μελών μας είναι υποχρέωση των σωματείων. Η εκφοβιστική πρακτική με αναφορές, ΕΔΕ και πειθαρχικές διώξεις, στοχεύει στην απαξίωση, την πειθάρχηση και την διάλυση των σωματείων και την παρεμπόδιση της συνδικαλιστικής δράσης.

Η Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος παραπέμπονται στο πειθαρχικό χωρίς να ληφθούν υπόψη:

  • Οι 356 υπογραφές εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα σχολεία τις Νέας Σμύρνης, οι οποίοι/ες στηρίζουν την Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο (στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι 6 στους 10 διευθυντές/τριες και οι 13 στις 14 προϊσταμένες νηπιαγωγείων).

  • Τα 39 ψηφίσματα συμπαράστασης από ΣΕΠΕ, 14 από ΕΛΜΕ και 5 άλλων σωματείων.

  • Τα 12 ψηφίσματα συμπαράστασης Συλλόγων Γονέων και της Ένωσης Γονέων Νέας Σμύρνης.

  • Η στήριξη της ΔΟΕ, της ΟΙΕΛΕ της ΑΔΕΔΥ και του ΣΕΦΚ.

  • Πολλές καταθέσεις αυτοπτών μαρτύρων και άλλων μαρτύρων υπεράσπισης καθώς και οι καταθέσεις των δύο διωκόμενων

Τα σωματεία δεν εκφοβίζονται, δεν εκβιάζονται, δεν εξοντώνονται! 

Κάτω τα χέρια από τα συνδικαλιστικά μας δικαιώματα! 

Έχουμε το δίκιο με το μέρος μας και θα νικήσουμε!

Το ΔΣ

Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Το καλοκαίρι της αγωνίας – Όταν το τελευταίο κουδούνι δεν φέρνει ξεκούραση αλλά αβεβαιότητα

 Χρήστος Κάτσικας

«Έχω υπηρετήσει σε έξι διαφορετικά μέρη μέσα σε επτά χρόνια. Κάθε φορά πρέπει να βρω σπίτι, να πληρώσω εγγυήσεις, μεταφορές, λογαριασμούς. Νιώθεις ότι η ζωή σου βρίσκεται συνεχώς σε αναμονή. Δεν μπορείς να σχεδιάσεις το μέλλον σου ούτε να κάνεις οικογένεια με ασφάλεια».

Για χιλιάδες μαθητές το τελευταίο κουδούνι της σχολικής χρονιάς σημαίνει ελευθερία, διακοπές και ξεκούραση. Για χιλιάδες εκπαιδευτικούς όμως, ιδιαίτερα για τους αναπληρωτές, η ίδια στιγμή σηματοδοτεί την αρχή μιας δύσκολης περιόδου γεμάτης αβεβαιότητα, οικονομική ανασφάλεια και αγωνία για το αύριο.

Κάθε Ιούνιο επαναλαμβάνεται το ίδιο έργο. Οι συμβάσεις λήγουν, οι αποχαιρετισμοί στα σχολεία γίνονται συχνά με δάκρυα και συγκίνηση και αμέσως μετά ξεκινά η αναμονή. Μια αναμονή που μπορεί να κρατήσει έως τα τέλη Αυγούστου ή και τον Σεπτέμβριο, όταν θα ανακοινωθούν οι νέες προσλήψεις.

Για τους περισσότερους αναπληρωτές, το καλοκαίρι δεν είναι περίοδος διακοπών. Είναι μια περίοδος ανεργίας.

Πάνω από 50.000 αναπληρωτές κάθε χρόνο

Τα τελευταία χρόνια το δημόσιο σχολείο στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Χωρίς αυτούς, χιλιάδες σχολικές μονάδες δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν.

Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ανά σχολική χρονιά

Σχολική χρονιά

Αριθμός αναπληρωτών

2021-2022

49.200

2022-2023

49.700

2023-2024

50.300

2024-2025

49.800

2025-2026

50.000+

Σύνολο πενταετίας

περισσότερες από 

249.000 προσλήψεις

Τα στοιχεία αφορούν τις συνολικές προσλήψεις αναπληρωτών στη διάρκεια κάθε σχολικού έτους.

Οι αριθμοί αποτυπώνουν μια πραγματικότητα που δύσκολα αμφισβητείται: περίπου ένας στους τέσσερις εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σήμερα στις σχολικές αίθουσες είναι αναπληρωτής.

«Δεν ξέρω αν τον Σεπτέμβριο θα έχω δουλειά»

Η Μαρία, φιλόλογος 37 ετών, υπηρετεί τα τελευταία οκτώ χρόνια ως αναπληρώτρια.

«Αυτές τις ημέρες όλοι μου λένε "καλό καλοκαίρι". Η αλήθεια είναι ότι δυσκολεύομαι να το νιώσω. Μέχρι να μάθω αν θα προσληφθώ ξανά και σε ποιο μέρος της Ελλάδας, δεν μπορώ να κάνω κανέναν προγραμματισμό. Δεν ξέρω αν τον Σεπτέμβριο θα έχω δουλειά, πού θα μένω και πόσα χρήματα θα χρειαστώ για να ξεκινήσω από την αρχή».

Η αγωνία αυτή δεν αφορά μόνο τους νεότερους εκπαιδευτικούς. Πολλοί αναπληρωτές βρίσκονται πλέον κοντά ή και πάνω από τα 40 χρόνια, έχουν οικογένειες, παιδιά και υποχρεώσεις.

Κάθε καλοκαίρι καλούνται να ζήσουν για δύο ή τρεις μήνες χωρίς σταθερό εισόδημα, ενώ παράλληλα πρέπει να προετοιμάζονται για μια νέα μετακόμιση εκατοντάδων χιλιομέτρων μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

Η ανεργία πίσω από τις «διακοπές»

Πολλοί πολίτες εξακολουθούν να πιστεύουν ότι οι εκπαιδευτικοί περνούν ένα ανέμελο καλοκαίρι τριών μηνών.

Η πραγματικότητα για τους αναπληρωτές είναι εντελώς διαφορετική.

Με τη λήξη της σύμβασής τους σταματά και η μισθοδοσία τους. Οι περισσότεροι αναγκάζονται να στηριχθούν στο επίδομα ανεργίας ή στις οικονομίες που κατάφεραν να συγκεντρώσουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Το πρόβλημα γίνεται ακόμη μεγαλύτερο για όσους υπηρετούν σε νησιά ή τουριστικές περιοχές με υψηλά ενοίκια. Πολλοί επιστρέφουν στα πατρικά τους σπίτια μέχρι να μάθουν πού θα βρεθούν τον επόμενο Σεπτέμβριο.

«Κάθε χρόνο ξεκινάμε από το μηδέν»

Ο Γιάννης, δάσκαλος πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, περιγράφει μια κατάσταση που βιώνουν χιλιάδες συνάδελφοί του.

«Έχω υπηρετήσει σε έξι διαφορετικά μέρη μέσα σε επτά χρόνια. Κάθε φορά πρέπει να βρω σπίτι, να πληρώσω εγγυήσεις, μεταφορές, λογαριασμούς. Νιώθεις ότι η ζωή σου βρίσκεται συνεχώς σε αναμονή. Δεν μπορείς να σχεδιάσεις το μέλλον σου ούτε να κάνεις οικογένεια με ασφάλεια».

Πίσω από τους αριθμούς των προσλήψεων κρύβονται άνθρωποι που κάθε χρόνο αλλάζουν πόλη, κοινωνικό περιβάλλον και επαγγελματική καθημερινότητα.

Κρύβονται εκπαιδευτικοί που αφήνουν πίσω συζύγους, παιδιά και ηλικιωμένους γονείς για να υπηρετήσουν σε σχολεία που έχουν ανάγκη.

Οι αποχαιρετισμοί που πονάνε

Ιδιαίτερα δύσκολες είναι οι τελευταίες ημέρες μέσα στο σχολείο.

Οι αναπληρωτές γνωρίζουν ότι, παρά τους δεσμούς που ανέπτυξαν με μαθητές και συναδέλφους, είναι πολύ πιθανό να μην επιστρέψουν ποτέ στο ίδιο σχολείο.

«Όταν ένα παιδί σε ρωτά αν θα είσαι και του χρόνου εκεί και δεν ξέρεις τι να απαντήσεις, είναι από τις πιο δύσκολες στιγμές της δουλειάς μας», λέει η Ελένη, εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής.

Οι αποχαιρετισμοί συχνά αποκτούν ιδιαίτερο συναισθηματικό βάρος, καθώς πολλοί εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ότι η σχέση που έχτισαν με τους μαθητές τους ίσως διακοπεί οριστικά.

Ένα καλοκαίρι γεμάτο αναμονή

Για τους περισσότερους εργαζόμενους, το καλοκαίρι συνδέεται με ανάπαυση, ταξίδια και οικογενειακές στιγμές.

Για δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, όμως, η λέξη «καλοκαίρι» έχει διαφορετικό περιεχόμενο: αιτήσεις, πίνακες, προσλήψεις, ανακοινώσεις, ενοίκια και μετακομίσεις.

Μέχρι να χτυπήσει ξανά το τηλέφωνο στα τέλη Αυγούστου ή στις αρχές Σεπτεμβρίου, η αγωνία παραμένει.

Και μαζί της παραμένει το ερώτημα που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο σε χιλιάδες σπίτια εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα:

«Θα προσληφθώ ξανά; Και αν ναι, πού θα είναι αυτή τη φορά το επόμενο σχολείο μου;»

https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/550949_anaplirotes-ekpaideytikoi-kalokairi-tis-agonias-otan-teleytaio-koydoyni-den