Σάββατο 20 Ιουνίου 2026

Τέσσερις εκπαιδευτικοί της Εύβοιας διώκονται για τη συμμετοχή τους στην απεργία - αποχή - Κινητοποίηση την Πέμπτη 25/6 στην Π. Δ. Ε. στη Λαμία.

 "Ήρθε και η σειρά των εκπαιδευτικών της Εύβοιας να κληθούν σε απολογία για το… «έγκλημά» τους να εφαρμόσουν την απόφαση του τριτοβάθμιου συνδικαλιστικού μας οργάνου, της ΑΔΕΔΥ, και να συμμετέχουν στην απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση.

Την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026 και ώρα 9:00 πμ τέσσερις συνάδελφοί έχουν κληθεί να παρουσιαστούν στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας στη Λαμία και να απολογηθούν επειδή άσκησαν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην απεργία."

Τα παραπάνω επισημαίνονται μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση της ΕΛΜΕ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ – Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ

Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι,

Ήρθε και η σειρά των εκπαιδευτικών της Εύβοιας να κληθούν σε απολογία για το… «έγκλημά» τους να εφαρμόσουν την απόφαση του τριτοβάθμιου συνδικαλιστικού μας οργάνου, της ΑΔΕΔΥ, και να συμμετέχουν στην απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση.

Την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026 και ώρα 9:00 πμ τέσσερις συνάδελφοί έχουν κληθεί να παρουσιαστούν στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας στη Λαμία και να απολογηθούν επειδή άσκησαν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην απεργία.

Οι συνάδελφοί μας οι οποίοι καλούνται σε απολογία, στάθηκαν υποδειγματικοί δημόσιοι λειτουργοί όλη τη χρονιά που πέρασε, αλλά και τα προηγούμενα χρόνια.

Χρειάστηκε όπως τόσοι και τόσες από μας, να υπηρετήσουν ως αναπληρωτές μακριά από τα σπίτια και τις οικογένειές τους για δέκα ή δεκαπέντε χρόνια, να κυνηγήσουν με προσωπικό κόπο και κόστος τα επιπλέον προσόντα που μοριοδοτεί ο ΑΣΕΠ (δεύτερο πτυχίο, μεταπτυχιακά, επιμορφώσεις, ξένες γλώσσες κτλ) για να έρθει μετά η Πολιτεία και να τους πει ότι αφού πέτυχαν τον πολυπόθητο διορισμό, πρέπει τώρα να «αξιολογηθούν» για να έχουν δικαίωμα στη μονιμότητα.

Συνάδελφοι/σες

Το υπουργείο δεν νοιάζεται για τα ουσιαστικά προσόντα, την ικανότητα και το έργο των εκπαιδευτικών. Το υπουργείο ενδιαφέρεται μόνο να περάσει την αντιεκπαιδευτική πολιτική του και για αυτό το λόγο δεν έχει σημασία πόσο καλός-ή είναι στη δουλειά του ένας εκπαιδευτικός, αλλά πόσο υπάκουος-η είναι. Πόσο έτοιμος-η είναι να εφαρμόσει ό,τι έρχεται «από πάνω», χωρίς αντιρρήσεις.

Μια πολιτική που οδηγεί σε υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, κατηγοριοποίηση σχολείων, εμπορευματοποίηση της γνώσης και η οποία στήνεται με απόλυτη προχειρότητα δεν μπορεί να πείσει κανέναν και καμία κι έτσι χρειάζονται άλλες μέθοδοι:

Χρειάζεται η απειλή της μη μονιμοποίησης για τους νεοδιόριστους και βεβαίως χρειάζεται να βαφτιστεί «πειθαρχικό παράπτωμα» η συμμετοχή σε νόμιμα προκηρυγμένη απεργία, ενώ ο ίδιος ο Πειθαρχικός Νόμος (ν.3528/2007 αρ.107 παρ.3)αναφέρει πως «σε καμία περίπτωση, δεν συνιστά ανάρμοστη συμπεριφορά ή ανάξια για υπάλληλο διαγωγή … η άσκηση συνδικαλιστικής, πολιτικής ή κοινωνικής δράσης.»

Οι εκπαιδευτικοί όμως, διδάσκουμε και με τη στάση ζωής μας:

ΔΕΝ ΕΚΒΙΑΖΟΜΑΣΤΕ.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΜΑΣ

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Εύβοιας κηρύττει διευκολυντική στάση εργασίας συμπληρωματική της αντίστοιχης της ΟΛΜΕ και καλεί σε κινητοποίηση την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026 στις 9:00 πμ στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης στη Λαμία.

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ

Αναχώρηση από Βούρκο το πρωί της Πέμπτης στις 6:30πμ στη Χαλκίδα 

Δηλώσεις συμμετοχής στα τηλέφωνα

6936859652

6932969242

6974977042

           ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΕΥΒΟΙΑΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                               Ο ΓΕΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΠΑΪΡΑΚΤΑΡΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ            ΑΛΕΞΙΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ

Για τη συνδικαλιστική δίωξη κατά της Προέδρου τού ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης»

A' ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής (Περιστέρι)

Για τη συνδικαλιστική δίωξη κατά της Προέδρου τού ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης»

Κάτω τα χέρια από τον Σύλλογο «Αριστοτέλη» και την συναδέλφισσα πρόεδρό του Ντίνα Ρέππα!

Η υπεράσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων και η συνδικαλιστική δράση  δεν ποινικοποιούνται!

Σε μήνυση για συκοφαντική δυσφήμηση από τις 18 ΜαWου -η οποία γνωστοποιήθηκε τώρα- κατά της προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Αριστοτέλης» προχώρησε η πρώην αναπληρώτρια διευθύντρια του 144ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας Κεφαλληνού Νίκη. Η μήνυση αφορά στην ομόφωνη καταγγελία του «Αριστοτέλη» -κατόπιν καταγγελίας των εκπαιδευτικών του εν λόγω σχολείου- για την παραβίαση της απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων σχετικά με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Πιο συγκεκριμένα, η αναπληρώτρια διευθύντρια άλλαξε στην πλατφόρμα του ΙΕΠ τις ορισθείσες από τον Σύλλογο Διδασκόντων συντονίστριες για να αναρτήσουν την απεργία-αποχή, παραποιώντας το πρακτικό του. Αξιοσημείωτη, μάλιστα, είναι η εκδοθείσα απόφαση στις 27 Μαΐου της διενεργηθείσας προανακριτικής έρευνας της Υπηρεσίας για την παρατυπία των επισημειώσεων και του τρόπου αναγραφής τους στο συγκεκριμένο πρακτικό

Είναι προφανές ότι αυτές οι πρακτικές επιχειρούν να φιμώσουν ένα σωματείο που υπερασπίζεται αποφασιστικά την αξιοπρέπεια, τα εργασιακά δικαιώματα του κλάδου και το δημόσιο σχολείο απέναντι στις αυθαιρεσίες της κυβέρνησης, του κράτους και του διοικητικού μηχανισμού. Η μήνυση επιδιώκει εκ των πραγμάτων την ποινικοποίηση της ακηδεμόνευτης συνδικαλιστικής δράσης και της ελεύθερης διακίνησης των συλλογικών θέσεων και των αποφάσεων του κλάδου, προκειμένου να επιβληθεί με σιγή νεκροταφείου η πρωτοφανής κυβερνητική βαρβαρότητα ιδίως στο ζήτημα της αξιολόγησης. Ακόμη περισσότερο, επιχειρείται να καταστούν «κανονικότητα» οι αυθαιρεσίες των στελεχών της Διοίκησης, χωρίς να αποκαλύπτονται και να καταγγέλλονται υπό τον φόβο των νομικών περιπετειών.

Σε αυτό το πλαίσιο, η μήνυση της πρώην αναπληρώτριας διευθύντριας του 144ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας προστίθεται στο κρεσέντο των 2.500 διώξεων και αυταρχισμού εναντίον του κλάδου με κάθε λογής απειλές, εκβιασμούς, μηνύσεις και παραπομπές στα πειθαρχικά συμβούλια και είναι υπόθεση ολόκληρου του εκπαιδευτικού κινήματος. Όταν επιχειρούν να μας «βάλουν στον γύψο», η ασπίδα προστασίας των εργασιακών, μορφωτικών και δημοκρατικών μας δικαιωμάτων, των σωματείων μας και των αγωνιζόμενων συναδέλφων μας είναι ο μαζικός, αποφασιστικός και ανυποχώρητος αγώνας μας μέχρι τη νίκη.

Ως Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής (Περιστέρι) δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράσταση και αλληλεγγύη μας στη διωκόμενη συναδέλφισσά μας και πρόεδρο του ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης» Ντίνα Ρέππα

Κανένας συνάδελφος μόνος – Καμία συναδέλφισσα μόνη! Δεν τρομοκρατούμαστε και δεν υποτασσόμαστε!

Για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος                                    Ο Γενικός Γραμματέας

Κατσιγιάννης Αλέξανδρος             Κρανάς Αθανάσιος

"Ο Διευθυντής της Δ’ Αθήνας παραπέμπει στο πειθαρχικό την Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του Συλλόγου ΠΕ της Νέας Σμύρνης για τη συνδικαλιστική τους δράση! "

 H απόφαση του Διευθυντή της Δ΄ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας να παραπέμψει στο Πειθαρχικό Συμβούλιο την Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του ΣΕΠΕ Νέας Σμύρνης έρχεται ως συνέχεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης και αφορά τη γραπτή κατηγορία της «αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς» λόγω... τηλεκπαίδευσης.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής, πρόκειται για μια «καθαρή περίπτωση συνδικαλιστικής δίωξης» που στοχεύει στον εκφοβισμό και την παρεμπόδιση της δράσης των πρωτοβάθμιων σωματείων.

Κύμα συμπαράστασης από εκπαιδευτικούς, γονείς και ομοσπονδίες

Όπως υπογραμμίζει στην ανακοίνωσή της η Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής, η παραπομπή των δύο εκπαιδευτικών στο πειθαρχικό έγινε με πλήρη παράβλεψη του μαζικού κύματος αλληλεγγύης που έχει εκδηλωθεί το τελευταίο διάστημα.

Συγκεκριμένα, υπέρ των δύο διωκόμενων έχουν ταχθεί:

  • 356 εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα σχολεία της Νέας Σμύρνης (μεταξύ των οποίων η πλειονότητα των διευθυντών και των προϊσταμένων νηπιαγωγείων).

  • 58 ψηφίσματα συμπαράστασης από ΣΕΠΕ, ΕΛΜΕ και άλλα εργατικά σωματεία.

  • 12 ψηφίσματα από Συλλόγους Γονέων και την Ένωση Γονέων Νέας Σμύρνης.

  • Η επίσημη στήριξη των κορυφαίων συνδικαλιστικών οργάνων (ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ, ΑΔΕΔΥ και ΣΕΦΚ).

Οι εκπαιδευτικοί διαμηνύουν πως οι εκφοβιστικές αυτές πρακτικές δεν θα περάσουν και δηλώνουν αποφασισμένοι να υπερασπιστούν τα εργασιακά και συνδικαλιστικά τους δικαιώματα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής:

Για την πειθαρχική δίωξη στο ΔΣ ΣΕΠΕ Νέας Σμύρνης

Ο Διευθυντής της Δ’ Αθήνας παραπέμπει στο πειθαρχικό την Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του Συλλόγου ΠΕ της Νέας Σμύρνης για τη συνδικαλιστική τους δράση! 

Στις 10/6/2026 – 4 μήνες μετά την κλήση σε έγγραφες εξηγήσεις και 3 μήνες μετά την έναρξη της ΕΔΕ- η Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του Συλλόγου ΠΕ της Νέας Σμύρνης παρέλαβαν από τη Δ΄ Διεύθυνση την παραπομπή τους στο Πειθαρχικό με την κατηγορία της αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς, με βάση την αναφορά που έγινε εις βάρος τους μετά από συνδικαλιστική παρέμβαση για την τηλεκπαίδευση στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Σμύρνης στις 23/1/2026. Πρόκειται για καθαρή περίπτωση συνδικαλιστικής δίωξης. Η υπεράσπιση των εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των μελών μας είναι υποχρέωση των σωματείων. Η εκφοβιστική πρακτική με αναφορές, ΕΔΕ και πειθαρχικές διώξεις, στοχεύει στην απαξίωση, την πειθάρχηση και την διάλυση των σωματείων και την παρεμπόδιση της συνδικαλιστικής δράσης.

Η Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος παραπέμπονται στο πειθαρχικό χωρίς να ληφθούν υπόψη:

  • Οι 356 υπογραφές εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα σχολεία τις Νέας Σμύρνης, οι οποίοι/ες στηρίζουν την Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο (στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι 6 στους 10 διευθυντές/τριες και οι 13 στις 14 προϊσταμένες νηπιαγωγείων).

  • Τα 39 ψηφίσματα συμπαράστασης από ΣΕΠΕ, 14 από ΕΛΜΕ και 5 άλλων σωματείων.

  • Τα 12 ψηφίσματα συμπαράστασης Συλλόγων Γονέων και της Ένωσης Γονέων Νέας Σμύρνης.

  • Η στήριξη της ΔΟΕ, της ΟΙΕΛΕ της ΑΔΕΔΥ και του ΣΕΦΚ.

  • Πολλές καταθέσεις αυτοπτών μαρτύρων και άλλων μαρτύρων υπεράσπισης καθώς και οι καταθέσεις των δύο διωκόμενων

Τα σωματεία δεν εκφοβίζονται, δεν εκβιάζονται, δεν εξοντώνονται! 

Κάτω τα χέρια από τα συνδικαλιστικά μας δικαιώματα! 

Έχουμε το δίκιο με το μέρος μας και θα νικήσουμε!

Το ΔΣ

Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Το καλοκαίρι της αγωνίας – Όταν το τελευταίο κουδούνι δεν φέρνει ξεκούραση αλλά αβεβαιότητα

 Χρήστος Κάτσικας

«Έχω υπηρετήσει σε έξι διαφορετικά μέρη μέσα σε επτά χρόνια. Κάθε φορά πρέπει να βρω σπίτι, να πληρώσω εγγυήσεις, μεταφορές, λογαριασμούς. Νιώθεις ότι η ζωή σου βρίσκεται συνεχώς σε αναμονή. Δεν μπορείς να σχεδιάσεις το μέλλον σου ούτε να κάνεις οικογένεια με ασφάλεια».

Για χιλιάδες μαθητές το τελευταίο κουδούνι της σχολικής χρονιάς σημαίνει ελευθερία, διακοπές και ξεκούραση. Για χιλιάδες εκπαιδευτικούς όμως, ιδιαίτερα για τους αναπληρωτές, η ίδια στιγμή σηματοδοτεί την αρχή μιας δύσκολης περιόδου γεμάτης αβεβαιότητα, οικονομική ανασφάλεια και αγωνία για το αύριο.

Κάθε Ιούνιο επαναλαμβάνεται το ίδιο έργο. Οι συμβάσεις λήγουν, οι αποχαιρετισμοί στα σχολεία γίνονται συχνά με δάκρυα και συγκίνηση και αμέσως μετά ξεκινά η αναμονή. Μια αναμονή που μπορεί να κρατήσει έως τα τέλη Αυγούστου ή και τον Σεπτέμβριο, όταν θα ανακοινωθούν οι νέες προσλήψεις.

Για τους περισσότερους αναπληρωτές, το καλοκαίρι δεν είναι περίοδος διακοπών. Είναι μια περίοδος ανεργίας.

Πάνω από 50.000 αναπληρωτές κάθε χρόνο

Τα τελευταία χρόνια το δημόσιο σχολείο στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Χωρίς αυτούς, χιλιάδες σχολικές μονάδες δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν.

Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ανά σχολική χρονιά

Σχολική χρονιά

Αριθμός αναπληρωτών

2021-2022

49.200

2022-2023

49.700

2023-2024

50.300

2024-2025

49.800

2025-2026

50.000+

Σύνολο πενταετίας

περισσότερες από 

249.000 προσλήψεις

Τα στοιχεία αφορούν τις συνολικές προσλήψεις αναπληρωτών στη διάρκεια κάθε σχολικού έτους.

Οι αριθμοί αποτυπώνουν μια πραγματικότητα που δύσκολα αμφισβητείται: περίπου ένας στους τέσσερις εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σήμερα στις σχολικές αίθουσες είναι αναπληρωτής.

«Δεν ξέρω αν τον Σεπτέμβριο θα έχω δουλειά»

Η Μαρία, φιλόλογος 37 ετών, υπηρετεί τα τελευταία οκτώ χρόνια ως αναπληρώτρια.

«Αυτές τις ημέρες όλοι μου λένε "καλό καλοκαίρι". Η αλήθεια είναι ότι δυσκολεύομαι να το νιώσω. Μέχρι να μάθω αν θα προσληφθώ ξανά και σε ποιο μέρος της Ελλάδας, δεν μπορώ να κάνω κανέναν προγραμματισμό. Δεν ξέρω αν τον Σεπτέμβριο θα έχω δουλειά, πού θα μένω και πόσα χρήματα θα χρειαστώ για να ξεκινήσω από την αρχή».

Η αγωνία αυτή δεν αφορά μόνο τους νεότερους εκπαιδευτικούς. Πολλοί αναπληρωτές βρίσκονται πλέον κοντά ή και πάνω από τα 40 χρόνια, έχουν οικογένειες, παιδιά και υποχρεώσεις.

Κάθε καλοκαίρι καλούνται να ζήσουν για δύο ή τρεις μήνες χωρίς σταθερό εισόδημα, ενώ παράλληλα πρέπει να προετοιμάζονται για μια νέα μετακόμιση εκατοντάδων χιλιομέτρων μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

Η ανεργία πίσω από τις «διακοπές»

Πολλοί πολίτες εξακολουθούν να πιστεύουν ότι οι εκπαιδευτικοί περνούν ένα ανέμελο καλοκαίρι τριών μηνών.

Η πραγματικότητα για τους αναπληρωτές είναι εντελώς διαφορετική.

Με τη λήξη της σύμβασής τους σταματά και η μισθοδοσία τους. Οι περισσότεροι αναγκάζονται να στηριχθούν στο επίδομα ανεργίας ή στις οικονομίες που κατάφεραν να συγκεντρώσουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Το πρόβλημα γίνεται ακόμη μεγαλύτερο για όσους υπηρετούν σε νησιά ή τουριστικές περιοχές με υψηλά ενοίκια. Πολλοί επιστρέφουν στα πατρικά τους σπίτια μέχρι να μάθουν πού θα βρεθούν τον επόμενο Σεπτέμβριο.

«Κάθε χρόνο ξεκινάμε από το μηδέν»

Ο Γιάννης, δάσκαλος πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, περιγράφει μια κατάσταση που βιώνουν χιλιάδες συνάδελφοί του.

«Έχω υπηρετήσει σε έξι διαφορετικά μέρη μέσα σε επτά χρόνια. Κάθε φορά πρέπει να βρω σπίτι, να πληρώσω εγγυήσεις, μεταφορές, λογαριασμούς. Νιώθεις ότι η ζωή σου βρίσκεται συνεχώς σε αναμονή. Δεν μπορείς να σχεδιάσεις το μέλλον σου ούτε να κάνεις οικογένεια με ασφάλεια».

Πίσω από τους αριθμούς των προσλήψεων κρύβονται άνθρωποι που κάθε χρόνο αλλάζουν πόλη, κοινωνικό περιβάλλον και επαγγελματική καθημερινότητα.

Κρύβονται εκπαιδευτικοί που αφήνουν πίσω συζύγους, παιδιά και ηλικιωμένους γονείς για να υπηρετήσουν σε σχολεία που έχουν ανάγκη.

Οι αποχαιρετισμοί που πονάνε

Ιδιαίτερα δύσκολες είναι οι τελευταίες ημέρες μέσα στο σχολείο.

Οι αναπληρωτές γνωρίζουν ότι, παρά τους δεσμούς που ανέπτυξαν με μαθητές και συναδέλφους, είναι πολύ πιθανό να μην επιστρέψουν ποτέ στο ίδιο σχολείο.

«Όταν ένα παιδί σε ρωτά αν θα είσαι και του χρόνου εκεί και δεν ξέρεις τι να απαντήσεις, είναι από τις πιο δύσκολες στιγμές της δουλειάς μας», λέει η Ελένη, εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής.

Οι αποχαιρετισμοί συχνά αποκτούν ιδιαίτερο συναισθηματικό βάρος, καθώς πολλοί εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ότι η σχέση που έχτισαν με τους μαθητές τους ίσως διακοπεί οριστικά.

Ένα καλοκαίρι γεμάτο αναμονή

Για τους περισσότερους εργαζόμενους, το καλοκαίρι συνδέεται με ανάπαυση, ταξίδια και οικογενειακές στιγμές.

Για δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, όμως, η λέξη «καλοκαίρι» έχει διαφορετικό περιεχόμενο: αιτήσεις, πίνακες, προσλήψεις, ανακοινώσεις, ενοίκια και μετακομίσεις.

Μέχρι να χτυπήσει ξανά το τηλέφωνο στα τέλη Αυγούστου ή στις αρχές Σεπτεμβρίου, η αγωνία παραμένει.

Και μαζί της παραμένει το ερώτημα που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο σε χιλιάδες σπίτια εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα:

«Θα προσληφθώ ξανά; Και αν ναι, πού θα είναι αυτή τη φορά το επόμενο σχολείο μου;»

https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/550949_anaplirotes-ekpaideytikoi-kalokairi-tis-agonias-otan-teleytaio-koydoyni-den

Εκλογές ΕΛΜΕ Βοιωτίας, για το 22ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

 ΨΗΦΙΣΑΝΤΕΣ 499                       ΕΓΚΥΡΑ 488

                                                       ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ

ΑΣΕ (ΠΑΜΕ)                       165               2

ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ (ΠΕΚ)  136               2

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ (ΣΥΝΕΚ)    99               1

ΔΑΚΕ                                    47

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ                    41

Τρίτη 16 Ιουνίου 2026

Οι 5.500 διορισμοί δεν αρκούν: Πάνω από 55.000 τα πραγματικά κενά σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

 Χρήστος Κάτσικας

Περισσότερα από 20.000 κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Η ανακοίνωση για 5.500 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευσηπαρουσιάστηκε από την κυβέρνηση ως μια ακόμη σημαντική παρέμβαση για την ενίσχυση των δημόσιων σχολείων. Ωστόσο, μια προσεκτική ανάγνωση των στοιχείων δείχνει ότι ο αριθμός αυτός απέχει σημαντικά από τις πραγματικές ανάγκες που καταγράφονται σήμερα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Οι αριθμοί των αναπληρωτών που προσλήφθηκαν τη σχολική χρονιά 2025-2026, σε συνδυασμό με τις φετινές συνταξιοδοτήσεις, αποτυπώνουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα που εξακολουθεί να στηρίζεται σε δεκάδες χιλιάδες συμβασιούχους για να λειτουργήσει.

Περισσότερα από 20.000 κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κατά τη σχολική χρονιά 2025-2026, οι προσλήψεις αναπληρωτών ανήλθαν συνολικά σε 16.150.

Από αυτούς:

Κατηγορία

Αναπληρωτές

ΓενικήΠαιδεία

                8.153

Ειδική Αγωγή

                4.529

ΕΕΠ και ΕΒΠ

                3.468

Σύνολο

              16.150

Αν προστεθούν οι 2.598 εκπαιδευτικοί που αποχώρησαν φέτος λόγω συνταξιοδότησης, τα καταγεγραμμένα κενά φτάνουν τις 18.748 θέσεις.

Στην πραγματικότητα, όμως, η εικόνα είναι ακόμη πιο επιβαρυμένη. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς χιλιάδες λειτουργικά κενά παρέμειναν ακάλυπτα μέχρι το τέλος της χρονιάς, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες περιοχές, στην ειδική αγωγή και σε συγκεκριμένες ειδικότητες.

Για τον λόγο αυτό, εκπαιδευτικοί φορείς εκτιμούν ότι οι πραγματικές ανάγκες μόνιμης στελέχωσης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ξεπερνούν πλέον τις 20.000 θέσεις.

Πάνω από 35.000 κενά στην Πρωτοβάθμια

Ακόμη μεγαλύτερη είναι η εικόνα των αναγκών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Κατά το σχολικό έτος 2025-2026 προσλήφθηκαν συνολικά 29.656 αναπληρωτές:

Κατηγορία

Αναπληρωτές

Γενική Παιδεία

  8.448

Ειδική Αγωγή

14.522

ΕΕΠ και ΕΒΠ

  6.686

Σύνολο

29.656

Με την προσθήκη των 2.445 συνταξιοδοτήσεων που καταγράφηκαν φέτος, οι ανάγκες φτάνουν ήδη τις 32.101 θέσεις.

Αν συνυπολογιστούν και εδώ τα κενά που δεν καλύφθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, οι πραγματικές ανάγκες εκτιμάται ότι ξεπερνούν τις 35.000 θέσεις.

Ένα σύστημα που λειτουργεί με αναπληρωτές

Τα στοιχεία αναδεικνύουν μια πραγματικότητα που επαναλαμβάνεται εδώ και πολλά χρόνια: οι αναπληρωτές δεν καλύπτουν πλέον μόνο έκτακτες ή προσωρινές ανάγκες.

Αντίθετα, αποτελούν βασικό πυλώνα λειτουργίας του δημόσιου σχολείου.

Κάθε Σεπτέμβριο χιλιάδες αναπληρωτές προσλαμβάνονται για να καλύψουν θέσεις που υπάρχουν μόνιμα στα σχολεία, ενώ το επόμενο καλοκαίρι απολύονται και επαναπροσλαμβάνονται για τις ίδιες ακριβώς ανάγκες.

Πρόκειται για ένα φαινόμενο που οι εκπαιδευτικές οργανώσεις περιγράφουν με τη φράση ότι «οι αναπληρωτές αναπληρώνουν κάθε χρόνο τον ίδιο τους τον εαυτό».

Οι αριθμοί πίσω από τους 5.500 διορισμούς

Αν συγκριθούν οι 5.500 διορισμοί με τις συνολικές ανάγκες που προκύπτουν από τα στοιχεία των αναπληρωτών και των συνταξιοδοτήσεων, η απόσταση είναι εμφανής.

Δείκτης

Θέσεις

Ανάγκες Δευτεροβάθμιας

>20.000

Ανάγκες Πρωτοβάθμιας

>35.000

Συνολικές ανάγκες

>55.000

Μόνιμοι διορισμοί 2026

  5.500

Με άλλα λόγια, οι διορισμοί καλύπτουν περίπου το ένα δέκατο των πραγματικών αναγκών που εμφανίζει σήμερα το εκπαιδευτικό σύστημα.

Το μεγάλο ερώτημα

Το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι κατά πόσο μπορεί να υπάρξει σταθερή λειτουργία των σχολείων όταν δεκάδες χιλιάδες θέσεις συνεχίζουν να καλύπτονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου.

Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις υποστηρίζουν ότι η εκτεταμένη χρήση αναπληρωτών δεν αποτελεί πλέον έκτακτη λύση αλλά μόνιμο χαρακτηριστικό του συστήματος, με συνέπειες τόσο για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς όσο και για τη συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Έτσι, παρά τη σημασία των 5.500 νέων διορισμών, η συζήτηση για τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων παραμένει ανοιχτή, καθώς οι αριθμοί δείχνουν ότι το ζήτημα των κενών στην εκπαίδευση απέχει ακόμη πολύ από το να θεωρηθεί λυμένο.

https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/550367_oi-5500-diorismoi-den-arkoyn-pano-apo-55000-ta-pragmatika-kena-se-protobathmia

Κυριακή 14 Ιουνίου 2026

Υποψήφιοι για το 22ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

                      Αγωνιστική Ενότητα Παρεμβάσεις Βοιωτίας

Υποψήφιοι για το 22ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

Αγγέλου  Κωνσταντίνος    ΠΕ08  1ο , 2ο, 5ο Γυμν. Θήβας


Παπαγεωργίου  Γεώργιος  ΠΕ86    1ο Γυμν. Ορχομενού


Περλεπέ Βασιλική               ΠΕ02     Γυμνάσιο Αλιάρτου


Τσορμπατζόγλου Μιχάλης ΠΕ04    4o Γυμνάσιο Λιβαδειάς


Χρυσαφόπουλος  Κώστας  ΠΕ04     ΣΔΕ Ορχομενού

Αλλάζουμε τους συσχετισμούς

ενισχύουμε τον συνδικαλισμό των “από κάτω”

Ενισχύουμε τις Παρεμβάσεις

για 3η θέση και 3η έδρα στην ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ