Αγωνιστική Ενότητα
Παρεμβάσεις Βοιωτίας
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΓΚΥΡΙΑ
ΚΑΙ ΤΗΝ «ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ» (γιατί ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ δεν είναι…)
Αγαπητοί συνάδελφοι, μαθητές και γονείς,
ελπίζουμε να είστε καλά, ο καθένας από σας και οι οικογένειές σας.
Η πανδημία του κορωναϊού εμφανίζεται
στις παραμονές του ξεσπάσματος μιας νέας παγκόσμιας και βαθιάς οικονομικής
ύφεσης και κρίσης του κοινωνικού οικονομικού συστήματος Δυστυχώς μαζί με τις
περιοριστικές υγειονομικές προφυλάξεις, έχουμε επιτάχυνση όλων των αντιλαϊκών
και αντεργατικών αναδιαρθρώσεων που ακόμη και με τα μνημόνια δεν κατάφεραν να
ολοκληρώσουν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Ήδη
ως τις 18 Μάρτη μετράμε 40.000 απολύσεις και μια πράξη νομοθετικού περιεχομένου
(ΦΕΚ 68, 20/3/2020) σύμφωνα με την οποία οι εργοδότες έχουν τη δυνατότητα
να απασχολούν με καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας, με μεγάλη «ευελιξία» στο
ωράριο εργασίας, τους εργαζομένους καθώς και να προχωρούν σε μείωση κατά 50%
των μισθών και μάλιστα για διάστημα έξι μηνών(!!!).
Aναμφίβολα
βιώνουμε μια κατάσταση οριακά εξωπραγματική. Σε τούτες τις περίεργες μέρες το
ουσιώδες, όπως προκύπτει, δεν είναι και το αυτονόητα λογικό. Ποιο είναι λοιπόν, το αυτονόητο; Κατά την ταπεινή μας άποψη: η στελέχωση και η ενδυνάμωση
του ΕΣΥ, γιατί η πραγματική ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας είναι η
μόνη λύση για την υπεράσπιση της ζωής και των δικαιωμάτων των εργαζομένων και
όλου του πληθυσμού. Αυτονόητη όμως είναι και η οικονομική στήριξη των πληττόμενων και η ψυχολογική υποστήριξη του
πληθυσμού.
Οι πολιτικές λιτότητας
και ιδιωτικοποιήσεων που ασκήθηκαν εδώ και χρόνια έχουν αποσαθρώσει το
ΕΣΥ. H κυβέρνηση δείχνει απροθυμία να προχωρήσει άμεσα σε
γενναία χρηματοδότηση της δημόσιας Υγείας, στο άνοιγμα των κλειστών ΜΕΘ, στην
επίταξη και όχι ενοικίαση των ιδιωτικών ΜΕΘ, τη μόνιμη πρόσληψη γιατρών
και νοσηλευτών, την επαρκή προμήθεια υγειονομικού υλικού και τη διευρυμένη
εξέταση μέσω των διαγνωστικών τεστ σε μεγαλύτερα τμήματα του πληθυσμού.
Η Ε.Ε. από την άλλη «απογοητεύει» στα
δύσκολα για άλλη μια φορά και τους πιο πιστούς θαυμαστές της με την πλήρη
απουσία «αλληλεγγύης» μεταξύ των μελών της. Η Ιταλία αρχικά και η Ισπανία στη
συνέχεια έχουν «εγκαταλειφθεί» στην τύχη τους. Την ίδια ώρα που δέχονται
βοήθεια από τη μακρινή και πληττόμενη ΚΙΝΑ ή από τη φτωχή και για πολλά
χρόνια αποκλεισμένη με «εμπάργκο» και δοκιμαζόμενη ΚΟΥΒΑ , η φίλη και σύμμαχος
και οικονομικά εύρωστη Γερμανία όχι μόνο «λάμπει» δια της απουσίας της αλλά και
δεσμεύει υγειονομικό υλικό από την ΚΙΝΑ που κατευθυνόταν στο νότο, Ιταλία,
Ελλάδα κλπ.
Το
εργαλείο της «εξ΄ αποστάσεως επικοινωνίας»
γιατί εκπαίδευση δεν τη λες…
Μέσα σε
αυτό το κλίμα, στο χώρο της εκπαίδευσης προβάλλεται από την Κυβέρνηση και τους
διαμορφωτές της κοινής γνώμης η εξ’ αποστάσεως, σε προαιρετική βάση, εκπαίδευση
ως λύση στο πρόβλημα της απώλειας διδακτικού χρόνου μετά το κλείσιμο των
σχολείων. Η τηλεκπαίδευση υπό
συγκεκριμένες συνθήκες θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως επικουρικό εργαλείο
μάθησης, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη ζωντανή
εκπαιδευτική διαδικασία. Κι όταν, απ’ τις πρώτες κιόλας μέρες εκφράστηκαν
από πολλούς εκπαιδευτικούς επιφυλάξεις και διαφωνίες για το μέτρο αυτό, η
απάντηση ήταν ευχολόγια, συμβουλές, υποδείξεις, πιέσεις. Και, φυσικά, δεν
έλειψαν και οι γνωστοί δημοσιογράφοι που επιτέθηκαν χυδαία στους
εκπαιδευτικούς.
Το
Υπουργείο, χωρίς καμιά ουσιαστική επαφή με τα σχολεία, κάνει μια κίνηση
εντυπωσιασμού και προσπαθεί να συσκοτίσει την εκπαιδευτική πραγματικότητα και
να αποσιωπήσει τις χρόνιες κυβερνητικές ευθύνες γι’ αυτήν: σχολεία με
χιλιάδες ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, με ανεπαρκή υλικοτεχνική υποδομή,
με ισχνούς πόρους από τον κρατικό κορβανά, με αναιμικές υποστηρικτικές δομές
για τους μαθητές μας, με απουσία βοηθητικού προσωπικού, με μαθητές που
αντιμετωπίζουν πολλαπλά προβλήματα, με γερασμένους εκπαιδευτικούς
χωρίς ουσιαστική επιμόρφωση, που δεν τους θωρακίζουν τα ιστοσεμινάρια των δύο
ωρών, με…., με…., χωρίς…, χωρίς…
Η
ίδια η πραγματικότητα των τελευταίων ημερών, όπως καταγράφεται από τους ίδιους τους
εκπαιδευτικούς, λυπούμαστε που
επιβεβαιώνει τα όσα επισημάναμε για το ότι « Χωρίς υποδομές, χωρίς σχεδιασμό, χωρίς κατάλληλο μαθησιακό υλικό, χωρίς
καλή γνώση αλλά και παροχή του οποιουδήποτε εργαλείου τόσο από την πλευρά των
διδασκόντων όσο και από αυτή των μαθητών δεν μπορεί να υπάρξει εξ αποστάσεως
εκπαίδευση με σοβαρότητα και υπευθυνότητα» αλλά ούτε και εξασφάλιση της
καθολικότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Συγκεκριμένα:
·
Αποτελεί
αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα ότι πολλοί μαθητές, ανά τη χώρα, δε διαθέτουν
ηλεκτρονικό υπολογιστή ή προχωρημένης τεχνολογίας κινητό ή ακόμα και σύνδεση
στο διαδίκτυο· επίσης και εκπαιδευτικοί
στερούνται υλικοτεχνικής υποδομής και εκπαίδευσης ή εμπειρίας για τα εξ
αποστάσεως μαθήματα, γεγονός που καταργεί την ισότιμη πρόσβαση στις εκπαιδευτικές
διαδικασίες, την οποία οφείλει να διασφαλίζει ένα δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα
ανεξαιρέτως σε όλους.
·
Η
συνολική εικόνα για τη μαθητική συμμετοχή στη σύγχρονη εξ’ αποστάσεως
διδασκαλία, που πρωτοξεκίνησε για τη Γ΄ Λυκείου, χαρακτηρίζεται από το μικρό
ποσοστό συμμετοχής των μαθητών. Τα παιδιά έχουν μεγαλύτερη ανάγκη τη ψυχολογική
υποστήριξη, καθώς κυριαρχούνται από το άγχος της αβεβαιότητας του χρόνου
υλοποίησης των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Ανάλογη εικόνα μικρής ανταπόκρισης από
την πλειοψηφία των μαθητών σημειώνεται και στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση.
Θεωρούμε
ότι το ΔΣ της ΕΛΜΕ Βοιωτίας, όπως έχουν κάνει ήδη και πολλές άλλες ΕΛΜΕ, όφειλε
ως πρωτοβάθμιο σωματείο, να καταγράψει τις εξελίξεις και να τοποθετηθεί για την
τρέχουσα εκπαιδευτική πραγματικότητα και να μην υπεκφεύγει με πρόφαση τις
ανακοινώσεις της ΟΛΜΕ. Οφείλει να πάρει θέση στη βάση των πραγματικών αυτή την
περίοδο αναγκών των σχολείων και των εκπαιδευτικών που, με αφορμή την
«εθελοντική τηλεκπαίδευση», βρίσκονται στο στόχαστρο επιθέσεων κοινωνικού
αυτοματισμού. Δεν πρέπει ακόμη να διαφύγουν της προσοχής μας ερωτήματα στα
οποία χρειάζεται να αναζητηθούν σαφείς απαντήσεις:
Eίναι τυχαίο ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτελεί θέση
του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και
εκφρασμένη πρόθεση του ΥΠΑΙΘ πρόσφατα (επιχειρήθηκε να χρησιμοποιηθεί για την
κάλυψη κενών σε Νίσυρο, Κάσο κλπ);
Γιατί ο
δημόσιος τομέας να μην αναλαμβάνει τις ευθύνες του και γίνεται μεσάζοντας των
ιδιωτικών εταιρειών(CISCO, Google, Microsoft), οι οποίες με το αζημίωτο
διαφημίζουν τα εκπαιδευτικά τους προϊόντα;
Είναι
υπαρκτός ο κίνδυνος παγίωσης των μεθόδων τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας,
προκειμένου να καλυφθούν οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, να προωθηθούν οι
ελαστικές σχέσεις εργασίας (αναπληρωτές και ωρομίσθιοι) και να διευρυνθεί η
υποχρηματοδότηση για τη δημόσια εκπαίδευση;
Όμως
πέρα από τις προσωπικές ανησυχίες των εκπαιδευτικών της χώρας για το τι μέλλει
γενέσθαι, η σκέψη όλων μας είναι στους μαθητές μας και στις οικογένειές τους.
Αγωνιούμε μαζί τους για την οδυνηρή πραγματικότητα και συμμεριζόμαστε τις
ανησυχίες τους. Συν-πάσχουμε και
συν-κινούμαστε στις σχολικές αίθουσες, στα εργαστήρια, στις εκπαιδευτικές
εκδρομές, στις κάθε είδους σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες, στα
διαλείμματα, είτε συλλογικά, είτε ατομικά, μαζί τους. Οι μαθητές μας το ξέρουν.
Δεν χρειάζεται να αποδείξουμε τίποτα και σε κανέναν. Τους νοιαζόμαστε και
τους σκεφτόμαστε διαρκώς, όλες αυτές τις ώρες, γιατί είναι τα δικά μας παιδιά.
Και θα συνεχίσουμε να αγωνιούμε και να αγωνιζόμαστε. Οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί της τάξης είναι εδώ για να στηριχθούν οι
μαθητές και οι γονείς και να υπερασπιστούν από κοινού το δημόσιο σχολείο και το
ρόλο του.
Γι’ αυτό
καλούμε: το Υπουργείο
· να πάψει στο όνομα της
“ατομικής ευθύνης”, να φορτώνει τα προβλήματα στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς,
τους γονείς και τους μαθητές. Να αρθεί αυτή την κρίσιμη ώρα στο ύψος των
περιστάσεων και να αποφορτίσει τους μαθητές και τις οικογένειές τους από
πρόσθετο άγχος. Να ανακοινώσει άμεσα
μείωση της εξεταστέας ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων και κατάργηση των φετινών
ενδοσχολικών εξετάσεων.
· να εξεταστεί για φέτος
το ενδεχόμενο οι απόφοιτοι της Γ Λυκείου να εισέλθουν χωρίς εξετάσεις στα ΑΕΙ,
και να μην υπάρξει καμία μείωση εισακτέων.
· να
ξεκινήσει τη λειτουργία εκπαιδευτικών καναλιών, που θα προβάλλουν προγράμματα
ειδικά για μαθητές όλων των ηλικιών, και θα περιλαμβάνουν ταινίες, ντοκιμαντέρ,
ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά προγράμματα που θα σχετίζονται με τα σχολικά
αντικείμενα και με τα ενδιαφέροντα των μαθητών.
Να προχωρήσει σε:
· Αύξηση
των κονδυλίων για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών στην εκπαίδευση. Μόνιμοι
διορισμοί εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού ( καθαρισμού, φύλαξης,
ψυχολόγων,) που είναι απαραίτητο και μετά το τέλος της κρίσης. Μονιμοποίηση
όλων των συμβασιούχων.
· Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας στο
πλαίσιο του ΕΣΥ που θα έχει την αποκλειστική ευθύνη για την παρακολούθηση της
σωστής ανάπτυξης και της υγείας των μαθητών, την πρόληψη, τη δωρεάν
ιατροφαρμακευτική και νοσηλευτική τους περίθαλψη.
· Να δοθούν άμεσα Η/Υ ή laptop και
δωρεάν πρόσβαση σε ποιοτικό και σταθερό διαδίκτυο για όλους, μαθητές
εκπαιδευτικούς, γονείς. Καθολική, ουσιαστική και δωρεάν επιμόρφωση όλων
ανεξαιρέτως των εκπαιδευτικών στη χρήση των νέων τεχνολογιών.
· Παύση κάθε διαδικασίας που
κατηγοριοποιεί τα σχολεία και επιβάλλει διαφορετικά προγράμματα στους μαθητές
στο πλαίσιο της αυτονομίας και της ευελιξίας των σχολικών μονάδων.
· Να κλείσει η πόρτα σε κάθε ιδιωτική
εταιρεία , χορηγό και επίδοξο επενδυτή ή φορέα της τοπικής αυτοδιοίκησης που
αξιοποιεί τη κρίση ως ευκαιρία για να βάλει χέρι στο Δημόσιο Σχολείο. Κάθε
πρόγραμμα , κάθε υποδομή και τεχνολογική εφαρμογή με ευθύνη και αποκλειστική
χρηματοδότηση από το κράτος.
· Να καταργηθούν όλα τα αντεργατικά
μέτρα που προώθησε η κυβέρνηση με αφετηρία το ξέσπασμα της πανδημίας. Όχι στην
περαιτέρω ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας.
καλούμε τους συναδέλφους
· να είναι σε επαφή με
το σωματείο,
να ενημερώνουν για κάθε φαινόμενο αυθαιρεσίας.
· Κανένας δεν
υποχρεώνεται είτε να συμμετέχει ως εθελοντής σε τηλεμαθήματα είτε να
παραστεί, με όποια ιδιότητα στα σχολεία,
που είναι ουσιαστικά κλειστά. Πρώτα γιατί δεν τον καλεί κανένας κι
έπειτα γιατί κινδυνεύει η υγεία του! Το διοικητικό έργο από τους
Διευθυντές/ντριες, Προϊσταμένους-ες κ.λπ., για όσο διάστημα παραμένουν κλειστά
τα σχολεία, είναι σαφές ότι μπορεί να υποστηριχθεί με πολλούς τρόπους χωρίς το
καθημερινό άνοιγμα των σχολείων, που μπορεί να δημιουργήσει άλλα προβλήματα.
· Με
τα μέσα που διαθέτουμε συνεχίζουμε να υπερασπιζόμαστε τον παιδαγωγικό μας ρόλο.
Είμαστε έμπρακτα δίπλα στους μαθητές μας με όποιον τρόπο κρίνουμε εμείς
πρόσφορο, με γνώμονα τις ανάγκες και τις δυνατότητές τους. Στεκόμαστε όρθιοι, δημιουργικοί και αλληλέγγυοι, ώστε να επιστρέψουμε
σύντομα στις τάξεις μας και να συνεχίσουμε όπως πάντα στο πλευρό των μαθητών
και των οικογενειών τους τον αγώνα για τη ζωή, τη δουλειά, την αξιοπρέπεια όλων
μας.
Απαιτούμε:
· Διάθεση
των αναγκαίων κονδυλίων για την υλικοτεχνική υποστήριξη όλων των Νοσοκομείων
της χώρας και μόνιμους διορισμούς του απαιτούμενου υγειονομικού προσωπικού όπως
το εκτιμάει η ΟΕΝΓΕ. Άμεση επίταξη των ΜΕΘ των ιδιωτικών Νοσοκομείων χωρίς
κανένα αντίτιμο δεδομένου του έκτακτου και του κρίσιμου της συγκυρίας. Δωρεάν
τεστ ανίχνευσης του κορωναϊού για όλο το λαό.
Τέλος,
δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στους γιατρούς, τους νοσηλευτές και το
βοηθητικό προσωπικό όλων των μονάδων υγείας, καθώς και σε όλους τους
εργαζομένους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, που παλεύουν κάτω από τις
χειρότερες συνθήκες, προκειμένου να εξυπηρετήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο
τις άμεσες ανάγκες μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου