Τα 5 Fake News που
ακούγονται στον χώρο της Παιδείας αναλύει η αρμόδια υπουργός Νίκη Κεραμέως,
δίνοντας σειρά απαντήσεων με τα δικά της Fake News την ώρα που επιστρατεύει
κάθε είδους αυταρχικό μέτρο για να «σπάσει» τις μαθητικές καταλήψεις.
Αναλυτικά, η κυρία
Κεραμέως αναφέρει τα 5 Fake News για την Παιδεία και εμείς αποδεικνύουμε ότι η
ίδια απαντά με τα δικά της Fake News και παρουσιάζουμε την πραγματικότητα.
1. «Τα σχολεία
αποτελούν κατεξοχήν εστίες μετάδοσης του κορωνοϊού.»
Η απάντηση Fake news της Υπουργού:
Σύμφωνα με την ομάδα
των ειδικών επιστημόνων, τα παιδιά δεν αποτελούν τη συνήθη πηγή μετάδοσης του
SARS-CoV-2 και συνεπώς, με την προϋπόθεση της εφαρμογής των απαραίτητων μέτρων
προφύλαξης, οι εκπαιδευτικές μονάδες δεν αποτελούν, σύμφωνα με τα τωρινά
δεδομένα, περιβάλλον με αυξημένη δυναμική διασποράς του ιού. Λειτουργούμε πάντα
υπό τις οδηγίες της ομάδας των ειδικών και, όπως προκύπτει από τα μέχρι στιγμής
επιδημιολογικά στοιχεία, υπάρχει χαμηλή μεταδοτικότητα μεταξύ των παιδιών, αλλά
και από παιδί σε ενήλικα. Είναι ενδεικτικό ότι μέχρι στιγμής, και μετά από 15
ημέρες λειτουργίας των σχολείων, τα κρούσματα που έχουν καταγραφεί στην
εκπαιδευτική κοινότητα ανέρχονται στο 0,01% των μαθητών και στο 0,02% των
εκπαιδευτικών. Επιπλέον, η σημαντική διαφορά της σχολικής τάξης σε σχέση με
άλλους χώρους είναι ότι ο πληθυσμός της είναι σταθερός και δεν μεταβάλλεται
όπως π.χ. στα καταστήματα, όπου ο πληθυσμός εναλλάσσεται διαρκώς.
Η πραγματικότητα:
Είναι πασιφανές ότι με
μόνο μέτρο την καθολικότητα της μάσκας και χωρίς ούτε ένα δωρεάν διαγνωστικό
τεστ στα σχολεία, ακόμα κι εκεί που εμφανίζεται κρούσμα, είναι δυστοπικό το
άμεσο μέλλον της λειτουργίας των σχολείων. Καμιά ιχνηλάτηση και κανένα
πραγματικό ενδιαφέρον για την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών και των εργαζομένων
γονιών δεν υπάρχει. Τουναντίον ένας εκπαιδευτικός ανά σχολείο μετατρέπεται και
σε ιατρικό-νοσηλευτικό προσωπικό για την αντιμετώπιση του ιού, για να
δικαιολογηθεί η ανυπαρξία της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, η πενιχρή ενίσχυση
του ΕΣΥ όλο αυτό τον καιρό. Αποτέλεσμα η κατάσταση στην Υγεία να είναι οριακή
και τουλάχιστον προβληματική, χωρίς κλίνες ΜΕΘ, μόνιμους γιατρούς και
νοσηλευτές.
Πάνω από 1.000 μαθητές
και μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών έχουν προβληθεί από τον κορωνοϊό. Η κυβέρνηση
δε δίνει στοιχεία και εξακολουθεί να παίζει κορώνα γράμματα την υγεία και
τη ζωή των μαθητών, των γονιών τους και των εκπαιδευτικών. Με ποια
λογική πάνω από 9 άτομα «συνωστίζονται», ενώ 27 μαθητές κι ένας καθηγητής στη
σχολική τάξη δεν υπάρχει θέμα; Ενώ, λοιπόν, η κυβέρνηση καταφεύγει σε
περιοριστικά μέτρα, απαγορεύοντας την είσοδο σε πολλά άτομα σε δημόσιους και
ιδιωτικούς χώρους (τράπεζες, υπηρεσίες, μέσα μεταφοράς κλπ) για την αποφυγή
-τάχα- του συνωστισμού, στις σχολικές αίθουσες των 30 και 40 τμ μπορούν να
στοιβάζονται χωρίς πρόβλημα 25 και 27 παιδιά!
2. «Τα περισσότερα σχολικά τμήματα είναι 26άρια, 27άρια
κτλ.»
Η απάντηση Fake news της Υπουργού:
Σύμφωνα με τις
αρμόδιες υπηρεσίες, στα δημόσια σχολεία τα τμήματα με αριθμό μαθητών 26-30
είναι στο 3% του συνόλου των τμημάτων στη χώρα.
Η πραγματικότητα
Η Υπουργός επιμένει
στο ανέκδοτο των 17 μαθητών ανά μέσο όρο. Σχεδόν 1 εκατομμύριο (996.689) είναι
οι μαθητές που φοίτησαν πέρυσι σε τμήματα άνω των 17 ατόμων, τα οποία έφταναν
τα 45.633. Το 75% δηλαδή του μαθητικού πληθυσμού φοίτησε πέρυσι σε τάξεις που
υπερέβαιναν τους 17 μαθητές. Ενδεικτικά στον Πειραιά, σύμφωνα με στοιχεία της
ΕΛΜΕ, πάνω από το 50% των τμημάτων έχουν πάνω από 22 μαθητές και σχολεία που
στεγάζονται σε πολυκατοικίες! Η κυρία Κεραμέως, εν μέσω πανδημίας, νομοθέτησε
την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα από 22 στους 25 στα
νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά!
3. «Φέτος τα κενά στα σχολεία είναι περισσότερα από άλλες
χρονιές».
Η απάντηση Fake news της Υπουργού:
Φέτος έχουμε την
καλύτερη στελέχωση των σχολείων μας σε σχέση με όλες τις τελευταίες χρονιές,
και τούτο παρά τις αντίξοες συνθήκες εξαιτίας του κορωνοϊού. Φροντίσαμε ούτως
ώστε:
α) οι προσλήψεις
αναπληρωτών εκπαιδευτικών να γίνουν πολύ νωρίτερα,
β) να γίνουν για πρώτη
φορά στην ιστορία της χώρας μόνιμοι διορισμοί στην ειδική αγωγή και να
ολοκληρωθούν εγκαίρως,
γ) να προχωρήσουν οι
μόνιμοι διορισμοί και στη γενική εκπαίδευση, και
δ) να διατεθούν
πρόσθετα κονδύλια για προσλήψεις εκπαιδευτικών. Οι έως τώρα προσλήψεις
αναπληρωτών ανέρχονται στις 32.291, ενώ προετοιμάζουμε και τρίτη φάση εντός των
επόμενων ημερών. Συγκριτικά, τα τελευταία χρόνια:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου