Γ΄ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 28 -2- 2017
Πρ. Κορομηλά 51
τηλ. Επικοινωνίας 6979850143
e-mail: gelmeth3@gmail.com
Ομαδοποίηση κλάδων και ειδικοτήτων στην ΔΕ
Σχετικά με την πρόταση του ΙΕΠ
για την ομαδοποίηση
κλάδων και ειδικοτήτων στην ΔΕ
θέλουμε να επισημάνουμε ότι
εντάσσεται στην συνολική προσπάθεια του υπουργείου με τα συνεχόμενα μέτρα που επιβάλλει για την μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού στα
πλαίσια των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων, των μνημονιακών
δεσμεύσεων και επιλογών. Επιδιώκεται μείωση του αριθμού
των απαιτούμενων αναπληρωτών και της πίεσης για μαζικούς μόνιμους διορισμούς.
Στοχεύει στην διαχείριση του «πλεονάζοντος»
εκπαιδευτικού προσωπικού από τις αλλαγές που προωθεί στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ.
Μαζί με την χαοτική και
συνεχώς ανακυκλούμενη από πιέσεις επιστημονικών και όχι μόνο ομάδων και παραγόντων διεύρυνση των αναθέσεων, την εποχή της
ταχύτατης εξέλιξης των επιστημών εισάγει την λογική «όλα για όλους»
ή καλύτερα «ο κάθε εκπαιδευτικός διδάσκει οπουδήποτε και οτιδήποτε»
με προφανή αρνητικά εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά αποτελέσματα.
Διευκολύνει την ήδη αυξανόμενη κινητικότητα των
εκπαιδευτικών, διαταράσσει και επαναπροσδιορίζει
την έννοια της «αρχαιότητας» στο σχολείο που θα
επηρεάσει όλο το φάσμα των τοποθετήσεων, αποσπάσεων και
μεταθέσεων.
Αυτά δεν αναιρούν την
ανάγκη για μια ορθολογική, επιστημονική και δημοκρατικά αναθεωρημένη λίστα ειδικοτήτων, πχ εκεί όπου υπάρχει ταύτιση πρώτης
και δεύτερης ανάθεσης .
Προϋπόθεση όμως για αυτή τη
αναθεώρηση είναι να πραγματοποιηθεί σε
άλλο πλαίσιο και σε αντίθετη κατεύθυνση,
δηλαδή με επαναφορά του ωραρίου, μείωση του αριθμού των παιδιών
στο τμήμα, επαναφορά ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, πραγματική μείωση των μαθητών σε
τμήματα με ΕΜΔ, επαναφορά του ωραρίου των υπευθύνων
εργαστηρίων, ουσιαστική λειτουργία των υποστηρικτικών
θεσμών, δημοκρατική επιστημονική αναθεώρηση ΑΠ και βιβλίων, μαζικούς διορισμούς, επαναφορά των «κομμένων» μαθημάτων στο Γυμνάσιο κ.ο.κ.
Συνεπώς καλούμε το ΙΕΠ και το υπουργείο να αποσύρει την
συγκεκριμένη εγκύκλιο
και να την επαναφέρει για συζήτηση στο βαθμό που θα ακολουθήσει μια εντελώς διαφορετική
πολιτική σε όφελος των εκπαιδευτικών και της
εκπαίδευσης.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γιάννης Λαθήρας Νίκος Παλάντζας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου