ΜΑΖΙΚΟΙ
ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΩΡΑ, ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
Να μπει τέλος στην
«Οδύσσεια»
των αναπληρωτών
των αναπληρωτών
Αν και η «χώρα βγήκε από τα μνημόνια» όπως ανακοίνωσε ο
πρωθυπουργός από την Ιθάκη, η «Οδύσσεια» των αναπληρωτών δεν τελείωσε…Για
πολλούς μάλιστα υπερβαίνει κατά πολύ και αυτά τα 10 χρόνια περιπλάνησης του
πολύπαθου Οδυσσέα, με ανείπωτες προσωπικές και οικογενειακές θυσίες για να
καλύψουν τα τεράστια κενά που άφησε πίσω της η νεοσυντηρητική και μνημονιακή
λαίλαπα με την αδιοριστία των 8 τελευταίων χρόνων… Για άλλη μια χρονιά οι
περιπλανώμενοι της εκπαίδευσης, καλούνται να ξαναζήσουν την αγωνία της
αναζήτησης του ονόματος τους στις λίστες των προσλήψεων και να μπουν
σε…«λιμένας πρωτοϊδωμένους»…(!) …ψάχνοντας (ξανά) σπίτι, σχολείο, συναδέλφους ,
φίλους, επιβίωση…
Τα
μνημονιακά μέτρα παραμένουν. Η αντιεκπαιδευτική πολιτική συνεχίζεται
Σταθερά και απαρέγκλιτα συνεχίζεται η διαμόρφωση του «νέου ελαστικά εργαζόμενου εκπαιδευτικού»
της «μεταμνημονιακής» εποχής, που θα ταιριάζει γάντι (θα τα κάνει όλα και θα
συμφέρει) και θα υπηρετεί το «νέο σχολείο» της αγοράς, των συγχωνεύσεων, της
υποχρηματοδότησης, των δεξιοτήτων, των ταξικών φραγμών. Αυτό το σχολείο
περιγράφουν και προωθούν με εκθέσεις
μέτρα ΕΕ, ΟΟΣΑ, ΣΕΒ και υλοποιούν όλες οι κυβερνήσεις και η τωρινή ΣΥΡΙΖΑ
–ΑΝΕΛ. Γονατίζουν οικονομικά , εργασιακά και σε επίπεδο προσωπικής ζωής
γενιές εκπαιδευτικών στο όνομα του «εξορθολογισμού» και στιβάζουν τα παιδιά
στις τάξεις παραγεμίζοντας κάποια σχολεία και κλείνοντας άλλα. Το μήνυμα που
στέλνουν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές είναι ότι η ανασφάλεια είναι ο νέος
τρόπος ζωής, το νέο modus vivendi
από τα νιάτα μέχρι τα γεράματά μας. Ότι αυτός ο κόσμος δεν μας χωράει όλους κι
έτσι πρέπει να χωνέψουμε ότι δεν θα δουλεύουμε όλοι συνέχεια και πάντα. Αυτή
είναι η «προ- και μεταμνημονιακή» κανονικότητα που θέλουν να εδραιώσουν, ώστε
να την αποδεχτούμε ως «φυσικό φαινόμενο»… Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτή η
πολιτική θα συνεχιστεί, αφού τα μνημόνια
δεν «τελείωσαν», αλλά είναι εδώ:
Στις μνημονιακές δεσμεύσεις ως το 2060, τη συνεχή επιτροπεία, τα αιματηρά
πλεονάσματα, τις περικοπές μισθών και συντάξεων, την ανεργία, τις ελαστικές
εργασιακές σχέσεις, το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, τους πλειστηριασμούς.
Η εξαγγελία του «νέου λυκείου» με νέες περικοπές σε
μαθήματα γενικής παιδείας δίνει το στίγμα της «νέας εποχής». Ολοκληρώνει τη
φροντιστηριοποίηση του Λυκείου, στο οποίο η Γενική Παιδεία χρόνια τώρα
δουλεύτηκε για να φαντάζει ως βάσανο, ενός λυκείου που επιδιώκουν να χάσει τον
μαζικό του χαρακτήρα, να αφορά λίγους, όσους προορίζονται για την τριτοβάθμια
εκπαίδευση. Συνεχίζεται λοιπόν η πολιτική της καταστροφής εργασιακών θέσεων, με
περικοπές και συγχωνεύσεις, με τεχνητά
πλεονάσματα και ουσιαστική διάλυση της ειδικής αγωγής και όλων των
υποστηρικτικών δομών του δημόσιου σχολείου, που οδηγεί στην καταστρατήγηση κάθε
μορφωτικού και εργασιακού δικαιώματος μαθητών κι εκπαιδευτικών.
Διορισμοί μόνο εξαγγέλλονται!
Για πολλοστή φορά ακούμε εξαγγελίες του Υπουργείου για
διορισμούς με ορίζοντα 3ετίας, με την προϋπόθεση να θεσμοθετηθεί ένα νέο σύστημα πρόσληψης/διορισμών που θα
ανταποκρίνεται στους όρους του ΑΣΕΠ και του ν. 3848, για μοριοδότηση προσόντων
και ουσιαστικά απαξίωση της προϋπηρεσίας. Στόχος λοιπόν το ανακάτεμα της
τράπουλας (όπως και με τον ΑΣΕΠ το 1998) και η απαξίωση του πτυχίου και των
εργασιακών δικαιωμάτων…. Στρατηγική επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όλων των
υπερεθνικών Οργανισμών είναι η προϋπηρεσία και το πτυχίο να μην κατοχυρώνει
αυτονόητο δικαίωμα μόνιμης εργασίας. Αντίθετα ο εργαζόμενος οφείλει να
διαπραγματεύεται ατομικά τους όρους εργασίας του, να βρίσκεται σε ένα διαρκές
εξοντωτικό κυνήγι προσόντων που θα τον κάνουν ανταγωνιστικό προς τους άλλους,
κι όλα αυτά σε ένα περιβάλλον επισφαλές, καθώς η μονιμότητα αποτελεί
«τροχοπέδη». Αυτή είναι και η πολιτική επιλογή του Υπουργείου, που πιστό στις
επιταγές ΕΕ-ΟΟΣΑ θα επιδιώξει να βάλει τους εκπαιδευτικούς στη διαδικασία
διαπραγμάτευσης των κριτηρίων προκειμένου να εξασφαλίσει τη μέγιστη κοινωνική
συναίνεση. Συναίνεση όμως, που ανεξάρτητα από το ποιον θα «φωτογραφίζει» κάθε
φορά, στην πραγματικότητα θα αποτελέσει την αρχή του αλληλοσπαραγμού και της
απόλυσης εκπαιδευτικών. Δε θα τους κάνουμε τη χάρη να μας διασπάσουν, δεν θα
υποταχθούμε στις διάφορες Σειρήνες, που επιδιώκουν να βάλουν τους
εκπαιδευτικούς να αποφασίσουν, ποιος μπορεί και ποιος όχι, να διεκδικήσει μια
θέση εργασίας στην εκπαίδευση.
Στους αγώνες η λύση!
Πιάνοντας το νήμα των μεγάλων κινητοποιήσεων του
Μάρτη, του μαχόμενου κόσμου εκπαιδευτικών και φοιτητών, μέσα από τα σωματεία να διεκδικήσουμε αυτό που μας ανήκει και έχει
ανάγκη η κοινωνία και το δημόσιο σχολείο. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους
με αξιοπρεπείς όρους, κάλυψη όλων των κενών.
Μόνη λύση στην ασφυκτική κατάσταση των σχολείων και την οικονομική και
προσωπική εξόντωση των αναπληρωτών, αποτελεί ο μόνιμος διορισμός όλων των εκπαιδευτικών με βάση το πτυχίο και την
προϋπηρεσία. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος για τους εργαζόμενους και τη νεολαία
από την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Το εκπαιδευτικό κίνημα και οι ανεξάρτητες
ταξικές ριζοσπαστικές δυνάμεις των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ
δώσαμε και θα συνεχίσουμε να δίνουμε τη μάχη μέχρι τέλους. Δε θα παζαρέψουμε το
μέλλον και την εργασιακή περιπλάνηση χιλιάδων εκπαιδευτικών. Το σχολείο έχει
ανάγκη όλους τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται όλα τα προηγούμενα χρόνια κι
ακόμα περισσότερους.
Απαιτούμε εδώ και τώρα
·
Μαζικούς,
μόνιμους διορισμούς, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία
σύμβαση στην εκπαίδευση με βάση την προϋπηρεσία και το πτυχίο. Όχι στο
προσοντολόγιο του ΟΟΣΑ και τις πενταετείς συμβάσεις μειωμένης απασχόλησης.
Κατάργηση του ν. 3848/2010, του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν. 4186/2013, του
Αρβανιτόπουλου. Όχι στην ελαστική εργασία.
·
Πρόσληψη σε μία
φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων για κάλυψη όλων των κενών.
·
Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα
στους αναπληρωτές.
·
Δημοσιοποίηση
όλων των κενών και διαφάνεια στις
τοποθετήσεις
·
Όχι στις
πολλαπλές μετακινήσεις των εκπαιδευτικών για την κάλυψη του ωραρίου
·
Καμιά συγχώνευση
– κατάργηση τμημάτων και σχολείων. Έγκριση όλων των ολιγομελών, μείωση της
αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα, επαναφορά ωραρίου και 13ου-14ου μισθού.
Κατάργηση του πλαφόν των 7 χρόνων μισθολογικής αναγνώρισης.
·
Να καλυφθούν τα
Τμήματα Ένταξης με τον απαραίτητο αριθμό εκπαιδευτικών
όλων των ειδικοτήτων. Ένας εκπαιδευτικός
για κάθε παράλληλη στήριξη.
·
Επαναλειτουργία
με ουσιαστικούς όρους της Πρόσθετης
Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία, με
διορισμούς εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών.
Συλλογικά και μαχητικά να αγωνιστούμε
για το δημόσιο σχολείο και τα εργασιακά μας
δικαιώματα!
Μας θέλουν σκυφτούς,
πολυδιασπασμένους, μακριά από συλλογικές διαδικασίες, μακριά από τα σωματεία
μας, μακριά από αγωνιστικές διεκδικήσεις, για να ‘μαστε βορά στις ορέξεις τους. Δε θα τους κάνουμε τη
χάρη! Να δώσουμε σαφές μήνυμα ότι ο
Μάρτης ήταν μόνο η αρχή!
Μπες στη δημόσιο σχολείο με
ψηλά το κεφάλι αποφασιστικά και δυναμικά. Ενημερώσου,
πάρε θέση και υπεράσπισε τα εργασιακά σου δικαιώματα. Επιδίωξε τη
συνεργασία και τη συλλογική στάση με τους άλλους συναδέλφους στο σχολείο.
Πάρε ενεργητική θέση στο σύλλογο, έλα στις Γενικές
Συνελεύσεις και τις δραστηριότητες του σωματείου σου. Συνέβαλλε κι
εσύ να αλλάξουμε την πραγματικότητα στο συνδικαλιστικό κίνημα από την
κυριαρχία της συναίνεσης, της υποταγής, της υπηρέτησης των κρατικών πολιτικών,
και των κυβερνητικών παρατάξεων παντός καιρού που στηρίζουν στην πράξη την
πολιτική της κυβέρνησης, της ΕΕ και του ΔΝΤ.
Συνέβαλλε κι εσύ στους συλλογικούς αγώνες που
οφείλουμε να οργανώσουμε από τη βάση
με Γενικές συνελεύσεις και επιτροπές αγώνα,
με συντονισμό των ΕΛΜΕ με άλλα πρωτοβάθμια σωματεία και συλλόγους για την ανατροπή της επίθεσης στα δικαιώματα
και τη ζωή μας.
Οι ΕΛΜΕ να οργανώσουν άμεσα κινητοποιήσεις
·
Παραστάσεις σε
Διευθύνσεις και Περιφέρειες για μαζικούς διορισμούς και κάλυψη όλων των κενών.
·
Σύγκληση Γ.Σ,
συναντήσεων, συγκρότηση Επιτροπών αναπληρωτών κατά ΕΛΜΕ. Να παρθούν αποφάσεις
για πανελλαδική κινητοποίηση τέλος Σεπτέμβρη για διορισμούς, δικαιώματα
αναπληρωτών.
·
Παρουσία στις Διευθύνσεις, απαίτηση για τη
δημοσιοποίηση όλων των κενών και διαφάνεια στις τοποθετήσεις.
·
Η 5 Οκτώβρη ,
Παγκόσμια ημέρα του εκπαιδευτικού, να είναι αφιερωμένη στο ζήτημα της ελαστικής
εργασίας το δικαίωμα στη μόνιμη, σταθερή και αξιοπρεπή εργασία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου