Τη στιγμή που
…δεκάδες
χιλιάδες εκπαιδευτικοί (πέρυσι 50.000)
δουλεύουν συμβασιούχοι για κάποιους
μήνες ή με τρίμηνες συμβάσεις αναπληρώνοντας
τους εαυτούς τους σε κενές θέσεις από
τον Έβρο μέχρι την Κρήτη μην ξέροντας
αν θα ξαναδουλέψουν του χρόνου και για
πόσους μήνες, ενώ αντιμετωπίζουν την
έκρηξη ακρίβειας σε όλα τα καθημερινά
αγαθά…
…πολλές δεκάδες χιλιάδες
απόφοιτοι δημόσιων Α.Ε.Ι. είναι ή θα
είναι άνεργοι σε δύο μήνες, τη στιγμή
που επιχειρείται η συγχώνευση των
Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής
Εκπαίδευσης με αυτά των Νηπιαγωγών και
των Γυμναστών…
…είμαστε σε αναμονή
των προκηρύξεων ειδικής αγωγής
η
κυβέρνηση έχει μια φούρια…
Βιάζεται
να αναγνωρίσει τη συνάφεια κολλεγίων
ειδικής αγωγής με τα δημόσια (στις 4
Απριλίου αναγνώρισε με το ΦΕΚ 1574 τη
συνάφεια του μεταπτυχιακού από το AKMI
METROPOLITAN COLLEGE) για να τα προσθέσει στο ΦΕΚ
της προκήρυξης.
Σαρώνουν
κάθε έννοια δημόσιας εκπαίδευσης!
Η
παιδεία αντιμετωπίζεται σαν μπίζνα και
το εμπόριο χαρτιών, που ξεκίνησε με το
προσοντολόγιο Γαβρόγλου, περιλαμβάνοντας
ξένες γλώσσες, η/υ, σεμινάρια κλπ.
ενισχύεται περαιτέρω. Το προσοντολόγιο
Γαβρόγλου έβαλε κάθε εκπαιδευτικό για
μια ολιγόμηνη επισφαλή θέση εργασίας
(αυτή του αναπληρωτή/τριας) να βάλει
βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πάρει
ένα σωρό πανάκριβα χαρτιά προκειμένου
να δουλέψει. Η αναγνώριση των κολλεγίων
ξεκίνησε μάλιστα από τον ίδιο υπουργό
Παιδείας, αφού στο ΦΕΚ1217/2019 αναγνωρίστηκε
η συνάφεια κολλεγιακών τίτλων της
Ελλάδας και του Εξωτερικού. Το 2020 η
Κεραμέως με τον ν.4653/2020 τελειοποίησε τη
διαδικασία αναγνώρισης συνάφειας με
την εξίσωση επαγγελματικής ισοδυναμίας
και ισοτιμίας, μια απόφαση που παίρνεται
στα γρήγορα από το Αυτοτελές Τμήμα
Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας.
Πρόκειται
για αποφάσεις που μας βρίσκουν κάθετα
αντίθετες/ους και έρχονται ως επισφράγισμα
της υποβάθμισης της δημόσιας δωρεάν
εκπαίδευσης, όλων των βαθμίδων, από τη
πρωτοβάθμια έως και τη τριτοβάθμια.
Θα
είναι πρώτη φορά στην Ελλάδα που θα
γίνουν δεκτά χαρτιά ιδιωτικών ΙΕΚ και
κολλεγίων σε πίνακες αναπληρωτ(ρι)ών.
Η Κεραμέως και η κυβέρνηση της ΝΔ,
ακολουθώντας όσα έχουν κάνει οι
προηγούμενες κυβερνήσεις, πρόθυμη να
δώσει ζεστό χρήμα σε σχολάρχες και
ιδιώτες, επιθυμεί την κατάλυση κάθε
έννοιας δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ
επιτίθεται στην νέα γενιά εργαζόμενων
αλλά και στους/τις νέους/νέες
μαθητ(ρι)ες.
Την ώρα που οι μαθητ(ρι)ες
των σχολείων της χώρας θα αντιμετωπίζουν
την καταρράκωση του μέλλοντός τους μέσα
σε ένα σχολείο εξετασιοκεντρικό κάτεργο
που διαλύει κάθε έννοια ολόπλευρης
μόρφωσης με τις σκληρές εξετάσεις PISA,
τις πανελλαδικές εξετάσεις με την
Τράπεζα Θεμάτων και την Ελάχιστη Βάση
Εισαγωγής (ΕΒΕ) έτοιμη να πετάξει χιλιάδες
μαθητ(ρι)ες έξω από τα πανεπιστήμια, οι
ιδιώτες των κολλεγίων θα περιμένουν να
τα αρπάξουν από όσους/όσες θα μείνουν
έξω από αυτό το σύστημα φτιαγμένο να
φιλτράρει και να αποκλείει, να ανοίγει
την ψαλίδα της ανισότητας και να πετάει
έξω τους/τις μαθήτ(ρι)ές μας, ειδικά
αυτούς από τα λαϊκά και πιο φτωχά
στρώματα.
Η εγγραφή στα κολλέγια και
τα προγράμματά τους δεν απαιτεί
πανελλαδικές εξετάσεις, ούτε φυσικά
βάση του 10, αφού σε αυτά «μιλάει» μόνο
το χρήμα. Προσφέρουν «σπουδές» αμφιβόλου
ποιότητας και εδώ και δεκαετίες
δημοσιεύουν παραπλανητικές διαφημίσεις.
Ακόμα και με το κριτήριο “αριστείας”
της κυβέρνησης, στις διεθνείς κατατάξεις
τόσο τα ίδια όσο και τα συνεργαζόμενα
με αυτά πανεπιστήμια του εξωτερικού
βρίσκονται συνήθως στον πάτο. Το
σημαντικότερο όμως είναι ότι τα κολλέγια
βάζουν την ταφόπλακα στον βασικό τίτλο
σπουδών, υποβαθμίζοντας όλο και
περισσότερο το δημόσιο πανεπιστήμιο
και αμφισβητούν ευθέως το άρθρο 16 του
Συντάγματος.
Την ίδια στιγμή μέλημα
τους είναι, στα πλαίσια της ιδιωτικοποίησης
κάθε κοινωνικού αγαθού, της αφαίμαξης
του κόσμου με την ακρίβεια σε καθημερινά
αγαθά και τους λογαριασμούς ενέργειας,
να ιδιωτικοποιήσουν πλήρως και την
εκπαίδευση, ρίχνοντας τους νέους
απόφοιτους στα δόντια των ιδιωτών.
Να
σταθούμε απέναντι!
Το
προσοντολόγιο ΣΥΡΙΖΑ, πλήρως ευθυγραμμισμένο
με τις επιταγές των οργανισμών ΕΕ και
ΟΟΣΑ δεν είναι σύστημα μονιμοποιήσεων,
ούτε σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών,
αλλά σύστημα απολύσεων! Μάλιστα, όπως
φαίνεται την τελευταία τριετία, με την
επιβολή του προσοντολογίου, χιλιάδες
συναδέλφισσες/οι υποψήφιοι αναπληρώτριες/τες
πληρώνοντας από το υστέρημά τους έχουν
προσπαθήσει να αποκτήσουν τα εφικτά
για αυτούς μόρια, με αποτέλεσμα ενός
είδους κορεσμού της «αγοράς προσόντων».
Μην ξεχνάμε την αλλαγή και στα προσόντα
των πινάκων ΕΕΠ (ψυχολόγοι, κοινωνικοί
λειτουργοί, λογοθεραπευτές κ.ά.), στους
οποίους ζητείται τώρα παιδαγωγική
επάρκεια για να ενταχθούν στον κύριο
πίνακα! Μόνος στόχος σε αυτό είναι ο
ανταγωνισμός των αναπληρωτ(ρι)ών μεταξύ
τους και η πελατεία σε σχολές και
προγράμματα (ιδιωτικά κυρίως) για την
απόκτησή της. Με τη συνεχή μεταβολή του
τρόπου προσλήψεων, την αλλαγή της
μοριοδότησης των προσόντων και των
πτυχίων (δείτε κολλέγια και σεμινάρια)
αλλά και γενικά με την εφαρμογή συστημάτων
«προσοντολογίου» ως συστήματα «κινούμενη
άμμος», η εκάστοτε Κυβέρνηση θα μπορεί
να ξανανακατεύει την τράπουλα κατά το
δοκούν και κατά τις ανάγκες της αγοράς.
Δεν
τους αρκούν τα «προσόντα». Επιτίθενται
συνολικά στη συνείδηση του κόσμου, για
αποδοχή του ευέλικτου-προσαρμοστικού
εκπαιδευτικού, του σχολείου της
“αριστείας” και της αξιολόγησης.
Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλες/όλους-Μαζικοί διορισμοί αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία
Κατάργηση του προσοντολογίου Γαβρόγλου και του ν. Κεραμέως 4692/20. Ούτε ΑΣΕΠ, ούτε συνέντευξη!
Όχι στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης/ Όχι στην εξίσωση δημόσιων πτυχίων και κολλεγίων
Δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλες και όλους
Θα παλέψουμε για την κατάργηση της ελαστικής εργασίας
Δουλειά και ζωή με αξιοπρέπεια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου