Τετάρτη 22 Ιουνίου 2022

Ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση και τον αυταρχισμό ΥΠΑΙΘ-κυβέρνησης συνεχίζεται

Αγωνιστική Ενότητα Παρεμβάσεις Βοιωτίας

Ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση και τον αυταρχισμό ΥΠΑΙΘ-κυβέρνησης συνεχίζεται. Υπερασπίζουμε το δημόσιο σχολείο και την εργασία μας

Συνάδελφοι, συνάδελφισσες,

Με την τελευταία εγκύκλιο Κόπτση το Υπουργείο Παιδείας ζητά μέχρι 25/6 να πραγματοποιηθούν οι ειδικές συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων για την «Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης». Θυμίζουμε πως η ειδική συνεδρίαση συγκαλείται μία φορά. Αν διαπιστωθεί πως δεν υπάρχει απαρτία δεν συγκαλείται εκ νέου.

Καθώς τελειώνει η σχολική χρονιά, το ΙΕΠ και το ΥΠΑΙΘ δηλώνουν ότι η αυτοαξιολόγηση του 2021-22 βρίσκεται στο τελευταίο της στάδιο, ενώ στην πραγματικότητα γνωρίζουν πως η αξιολόγηση αποτελεί έναν “άταφο νεκρό” αφού με την απεργία αποχή συντάχθηκε πάνω από το 80% των εκπαιδευτικών και στις δυο βαθμίδες, για να ακολουθήσουν οι γνωστές αυταρχικές παρεμβάσεις του ΥΠΕΠΘ και το πισωγύρισμα της ΟΛΜΕ. Το Υπουργείο γνωρίζει ότι πολλοί λίγοι εκπαιδευτικοί ασχολήθηκαν επί της ουσίας, υπό καθεστώς εκβιασμών, απειλών και ψευδών διαβεβαιώσεων ότι πρόκειται για μια τυπική διαδικασία χωρίς την παραμικρή επίπτωση στη σχολική ζωή. Είναι φανερό πως αυτό που την ενδιαφέρει σε αυτή τη φάση είναι να κατοχυρώσει πως προχωράνε οι διαδικασίες έστω και ως διεκπεραιωτική διαδικασία, προκειμένου να εμπεδωθεί η κουλτούρα αξιολόγησης. Προετοιμάζει ταυτόχρονα τον νέο διοικητικό μηχανισμό για να προχωρήσει σκληρά στην αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα (εσωτερική/εξωτερική και ατομική αξιολόγηση)

Ασφαλώς οι περισσότεροι αντιλαμβάνονται ότι δεν πρόκειται σε καμιά περίπτωση για μια διαδικασία “βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου”. Αντίθετα, η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και η ατομική που ακολουθεί, συνολικά ο αντιεκπαιδευτικός νόμος 4823/21 οδηγούν στο σχολείο της εμπορευματοποίησης, της πειθάρχησης, της γενίκευσης των μορφωτικών ανισοτήτων και της απαξίωσης του εκπαιδευτικού.

Ουσιαστικά καταργεί τη χρηματοδότηση των σχολείων, ενώ για πρώτη φορά θεσμοθετείται επίσημα η χρηματοδότηση των σχολείων με δωρεές, χορηγίες και παροχές από τρίτους.

Δίνει υπεραρμοδιότητες στους διευθυντές, αφαιρώντας όλη τη δύναμη των Συλλόγων Διδασκόντων. Η δημοκρατία στα σχολεία εξαφανίζεται. Πρόκειται για μια επιχείρηση μετάλλαξης του δημόσιου σχολείου.

Μπορούμε και πρέπει να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, την παιδαγωγική ελευθερία και τα εργασιακά μας δικαιώματα!

Τους 8 μήνες που πέρασαν από τη δικαστική απόφαση σε βάρος της απεργίας-αποχής της ΟΛΜΕ με πρόσχημα τη διαδικασία λήψης της απόφασης φάνηκε σίγουρα η ακραία αντιδημοκρατική και αυταρχική νοοτροπία της Κεραμέως και της κυβέρνησης. Φάνηκε επίσης το αδιέξοδο στο οποίο οδηγεί τον κλάδο η ΟΛΜΕ με ευθύνη των ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ, καθώς δεν προτείνει τίποτα για να υλοποιηθεί η αντίθεση των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση, την οποία επιβεβαίωσαν οι απανωτές συνελεύσεις και διαδικασίες στις ΕΛΜΕ. Φάνηκε επίσης ότι η απεργία-αποχή από τις ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ είναι διέξοδος για να συνεχίσει ο κλάδος την αντίστασή του, καθώς παρά τη συνεχή κινδυνολογία, αυτή συνεχίζεται από δεκάδες εκπαιδευτικά σωματεία. Αποδείχτηκε ότι τα λεγόμενα «ενιαία κείμενα» δεν αποτελούν εναλλακτική, αφού από τη μια μας βάζουν στην διαδικασία της αξιολόγησης, αλλά από την άλλη σκοντάφτουν στην απαίτηση του Υπουργείο για ολοκληρωτική στοίχιση με το δικό του πλαίσιο. Φάνηκε επίσης ότι η πλειοψηφία του Δ.Σ της ΕΛΜΕ Βοιωτίας αρνούμενο ακόμη και τις κυλιόμενες στάσεις εργασίας – που έχουν υιοθετηθεί από πολλές ΕΛΜΕ σε όλη τη χώρα- για τις ειδικές συνεδριάσεις των Σ.Δ δίνει πολύτιμο χρόνο και χώρο στο Υπουργείο να προωθήσει την αξιολόγηση και αφήνει ακάλυπτους τους συναδέλφους σε ένα κλίμα σύγχυσης για τη δυνατότητα να υπάρξει τελικά αγωνιστική απάντηση στην αξιολόγηση.

Ποτέ δεν είναι αργά, υπάρχει δρόμος!

Άμεσα να κηρύξει το Δ.Σ της ΕΛΜΕ στάσεις εργασίας, να μην μπούμε στις διαδικασίες, ανεξάρτητα από τη στάση μας ως τώρα. Να στηρίξουμε την κατεύθυνση η ΕΛΜΕ να προκηρύξει άμεσα απεργία-αποχή μαζί με τα άλλα 22 σωματεία. Να δώσουμε δυναμική στην προσπάθεια αυτή να γίνει κατεύθυνση της ΟΛΜΕ ενόψει και της κρίσιμης χρόνιας που έρχεται. Αυτός είναι ο δρόμος που θα προτείνουμε να σφραγίσει τις αποφάσεις του επερχόμενου 20ού συνεδρίου της ΟΛΜΕ (1-4/7/2022).

Ταυτόχρονα στο μεσοδιάστημα καλούμε τις συναδέλφισσες/φους στις ειδικές συνεδριάσεις να καταψηφίσουν τις εκθέσεις αποτίμησης της σχολικής μονάδας και να μην επιτρέψουν κάθε παιδαγωγική καθημερινή μας προσπάθεια για τη μόρφωση των μαθητών να γίνουν “Δούρειος Ίππος” για να νομιμοποιηθεί η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων.

Με δεδομένο ότι οι εκπαιδευτικοί διατηρούν το δικαίωμα έκφρασης γνώμης και ψήφου στο σύλλογο διδασκόντων προτείνουμε την παρακάτω δήλωση:

Το δημόσιο σχολείο χρειάζεται δραστική αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης, μόνιμου προσωπικού, μέτρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης που να αγκαλιάζει μορφωτικά όλους τους μαθητές, ολόπλευρη οικονομική, παιδαγωγική και επιστημονική στήριξη των εκπαιδευτικών, ενίσχυση της συλλογικής δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου. Επειδή, η ένταση των εξετάσεων ο ανταγωνισμός η κατηγοριοποίηση μεταξύ σχολείων και εκπαιδευτικών αντιστρατεύεται τη δημόσια εκπαίδευση και τις ανάγκες της . Επειδή επίσης, η συμμετοχή μας στην διαδικασία της αξιολόγησης (ομάδες, σχέδια δράσης κλπ) έγινε υπό το καθεστώς απειλών, “εντέλλεσθαι” ψευδών διαβεβαιώσεων περί τυπικής διαδικασίας καταψηφίζω την έκθεση αποτίμησης σχολικής μονάδας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου