Αγωνιστική Ενότητα Παρεμβάσεις Βοιωτίας
Για άλλη μια φορά γινόμαστε μάρτυρες της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου και της ταχύτατης προώθησης της στην διάρκεια του καλοκαιριού .Με ευθύνη του υπουργείου οριστικοποιούνται τα τμήματα ακόμα από τον Ιούλιο καθώς οι φετινές ηλεκτρονικές εγγραφές των μαθητών ΕΠΑΛ πραγματοποιήθηκαν από 27/06/22 μέχρι 07/07/22, σε μια περίοδο που τα σχολεία ήταν κλειστά και πολλοί γονείς δεν πρόλαβαν να γράψουν τα παιδιά τους .
Ακόμη, εκκρεμεί η Υπουργική απόφαση για την έγκριση των λεγόμενων «ολιγομελών» τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ, καθώς σύμφωνα με την απαράδεκτη νομοθεσία τα τμήματα αυτή τη στιγμή δεν υφίστανται και κάποια τμήματα γενικής παιδείας και ομάδας προσανατολισμού στα ΓΕΛ περιμένουν ακόμη έγκριση. Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα και σε περίπτωση που δεν εγκριθούν, θα πρέπει οι μαθητές το Σεπτέμβρη να βρουν άλλο σχολείο για να συνεχίσουν στο αντίστοιχο τμήμα γιατί με βάση τον απαράδεκτο ισχύοντα νόμο οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν μόνο τα λειτουργούντα τμήματα.
Προφανώς, αν δεν ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες συμπλήρωσης και ολοκλήρωσης του αριθμού των τμημάτων, οι υπηρεσιακές μεταβολές θα οδηγήσουν σε αδικίες στις διαδικασίες κάλυψης των λειτουργικών αναγκών των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό γιατί τα κενά που εμφανίζονται στο σύστημα δεν θα είναι τα πραγματικά.
Διοίκηση και «ΠΥΣΔΕ» υπηρετούν την επίπλαστη «κανονικότητα» που η κυβέρνηση επιδιώκει να επιβάλλει στα σχολεία, παραβιάζοντας αρχές και εργασιακά δικαιώματα
Οι διορισμοί 8.500 εκπαιδευτικών φέτος, οι περσινοί διορισμοί και Ειδικής Αγωγής το 2020, αποτελούν προϊόν ενός πολυετούς αγώνα του κινήματος της εκπαίδευσης και δεν οφείλονται σε κανένα υπουργό και σε καμία κυβέρνηση. Πρέπει να τονίσουμε όμως ότι ο αριθμός των διορισμών είναι πολύ μικρός σε σχέση με τα πραγματικά κενά της Εκπαίδευσης, στα οποία εργάζονται «μόνιμοι» αναπληρωτές (πέρσι προσλήφθηκαν 44.000 αναπληρωτές, ενώ οι συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών είναι 4.000). Θα συνεχίσουμε τον αγώνα, για μαζικούς μόνιμους διορισμούς/διορισμό όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία, για κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού προσοντολογίου, για να μην επανέλθει ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ, για άμεση κατάργηση της διετούς υποχρεωτικής παραμονής των νεοδιορισθέντων συναδέλφων στον τόπο διορισμού τους.
Το Υπουργείο επέλεξε να κάνει τις προσλήψεις των αναπληρωτών σε φάσεις και χωρίς να καλύπτει όλα τα κενά και να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του απέναντι στους μαθητές και το δημόσιο σχολείο. Οι προσλήψεις των αναπληρωτών πανελλαδικά στην Α/θμια και στη Β/θμια είναι 31.847, ενώ οι προσλήψεις πέρσι προσέγγισαν τις 50.000 χιλιάδες. Τα κενά που δεν καλύφθηκαν θα είναι χιλιάδες, ακόμη κι αν υπολογίσουμε και τους 8.500 εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν, γιατί πρέπει να προσμετρήσουμε τις 4.000 συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών που έγιναν φέτος.
Οι αναπληρωτές καλούνται να δηλώσουν προτιμήσεις σε κενά που κανείς δεν γνωρίζει, μέσω ΟΠΣΥΔ, τακτική του Υπουργείου που εγκαινιάστηκε πέρσι. Κανείς δεν γνωρίζει όλα τα κενά, ούτε οι άμεσα ενδιαφερόμενοι αναπληρωτές, ώστε να μην μπορούν να διαμαρτυρηθούν και υποβάλλουν τις ενστάσεις τους, ούτε τα σωματεία για να μη μπορούν να κάνουν έλεγχο και να υπερασπιστούν τους συναδέλφους. Τα κενά είναι σε γνώση μόνο των Διευθύνσεων που τα προσδιόρισαν μετά από επιλογή τους. Το ΥΠΑΙΘ εμπαίζει για μια ακόμη χρονιά τους αναπληρωτές συναδέλφους και διαχειρίζεται τις τοποθετήσεις τους.
Η τοποθέτηση των αναπληρωτών σε κενά πριν ολοκληρωθούν οι τοποθετήσεις των νεοδιόριστων και των αποσπασμένων, θα φέρουν τα πάνω κάτω το επόμενο διάστημα. Όχι μόνο γιατί θα προκύψουν και νέα κενά, αλλά και γιατί οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών με βάση την εκπαιδευτική διαδικασία έπονται των τοποθετήσεων των μόνιμων. Νέες αναστατώσεις περιμένουν τους εκπαιδευτικούς με συνεχείς αλλαγές στην κατανομή μαθημάτων που θα αποβαίνουν σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών.
Η βιασύνη, οι fast-track διαδικασίες και χωρίς χρονοδιάγραμμα με τις οποίες προχωρούν στις τοποθετήσεις, δεν είναι τυχαία. Διοίκηση και νόθο ΠΥΣΔΕ, σε πλήρη εναρμόνιση με την αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική, εξυπηρετούν την επικοινωνιακή πολιτική του υπουργείου με στόχο να πειστεί η κοινωνία πως στις 12/9 όλα θα είναι έτοιμα στα σχολεία και βαίνουν καλώς, και ας υπάρχουν μια σειρά προβλήματα και ας μην έχουν συνεδριάσει οι σύλλογοι εκπαιδευτικών για να καταγραφούν όλα τα κενά και οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
ΔΕ ΘΑ ΑΝΕΧΘΟΥΜΕ ΝΑ ΘΥΣΙΑΣΤΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ.
Να σταματήσουμε τις αντιεκπαιδευτικές επιδιώξεις υπουργείου και διοίκησης που προσπαθούν να αποκρύψουν την πραγματικότητα με τη συρρίκνωση των κενών, τις περικοπές τμημάτων και θέσεων εκπαιδευτικών, τις παραβιάσεις των εργασιακών δικαιωμάτων μας, τη μη δημοσιοποίηση όλων των κενών. Επιχειρείται η διαμόρφωση τετελεσμένων -να μη δοθούν όλα τα κενά – με μια διαδικασία σε βάρος νεοδιόριστων, αποσπασμένων και αναπληρωτών, επιτείνοντας τα προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων και καταπατώντας τις αρχές της διαφάνειας και αντικειμενικότητας.
Στην περσινή χρονιά, η πλειονότητα των αναπληρωτών ήταν τοποθετημένοι σε τέσσερα σχολεία, κάτι αρκετά δυσβάστακτο οικονομικά, αλλά και αρκετά επικίνδυνο, αφού λόγω των πολλών χιλιομέτρων που έκαναν, είχαμε αρκετά ατυχήματα συναδέλφων με το αυτοκίνητο τους και από θαύμα αποφύγαμε τα χειρότερα. Πρέπει οι νέοι αναπληρωτές να τοποθετηθούν σε δύο το πολύ σχολεία.
Εκπαιδευτικοί μόνιμοι, νεοδιόριστοι, αναπληρωτές να απαιτήσουμε με τα σωματεία μας υπηρεσιακές μεταβολές που να εξυπηρετούν τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου και τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών καθώς και τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνουν με ανοιχτά σχολεία, με βάση τις πάγιες θέσεις του κλάδου και με τήρηση κριτηρίων διαφάνειας και αντικειμενικότητας.
ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ- ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑΣ- ΕΓΚΡΙΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΛΕΓΟΜΕΝΩΝ ΟΛΙΓΟΜΕΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΕΠΑΛ- ΓΕΛ
Απαιτούμε – διεκδικούμε
Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά με μαζικούς μόνιμους διορισμούς και μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών ενιαία και όχι αποσπασματικά και σε φάσεις και για όλες τις εκπαιδευτικές δομές.
Να ανακοινωθούν και δημοσιοποιηθούν όλα τα πραγματικά κενά, μετά από τον προσδιορισμό τους από τους συλλόγους διδασκόντων.
Διαφανείς διαδικασίες, με όλα τα κενά για όλες τις τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών με βάση τις δηλώσεις και τα μόρια των συναδέλφων.
Οι Διοικήσεις να καταθέσουν χρονοδιάγραμμα τοποθετήσεων με βάση τις προτάσεις του κλάδου που θα κατοχυρώνει το δικαίωμα των ενστάσεων σε όλες τις φάσεις των τοποθετήσεων.
Οι προσωρινές τοποθετήσεις αποσπασμένων και αναπληρωτών να γίνουν μετά από δημοσιοποίηση των κενών με βάση τις δηλώσεις και τα μόρια των συναδέλφων.
Να εγκριθούν όλα τα λεγόμενα ολιγομελή στα Σ.Μ.Ε.Α.Ε., στα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ και να υπολογίζονται στον προσδιορισμό των κενών.
Οι τοποθετήσεις των μονίμων να ολοκληρωθούν και μετά να ακολουθήσει η τοποθέτηση αναπληρωτών.
Να κοινοποιηθούν και όλα τα κενά κάτω από 12 ώρες και οι τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου να γίνουν με αιτήσεις των συναδέλφων και όχι εν κρυπτό. Κανένας συνάδελφος σε πάνω από δύο σχολεία και μόνο σε όμορα.
Να ανακοινωθούν όλα τα κενά για την ειδική αγωγή με βάση τις προτάσεις των σχολείων. Να εγκριθούν όλες οι αιτήσεις νέων Τμημάτων Ένταξης στα σχολεία που εκκρεμούν εδώ και χρόνια.
Προσλήψεις τώρα εκπαιδευτικών για όλες τις εκπαιδευτικές δομές (πρόσφυγες, ενισχυτική, ΕΠΑΛ, σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας).
15 μαθητές στο τμήμα – Μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων
Απαιτούμε και καλούμε το ΠΥΣΔΕ να αποφασίσει ότι οι εκπαιδευτικοί, που θα τοποθετηθούν στην Α΄ φάση δεν θα χάσουν την έως τότε υπηρεσιακή τους κατάσταση και με αυτή θα έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν τα κενά της Β΄ φάσης που θα προκύψουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου