Τετάρτη 5 Ιουλίου 2017

Γιώτα Ιωαννίδου: Για το 18ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

Σχετικά με το 18ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

Η κυβερνητική - αντιεκπαιδευτική πλειοψηφία ΔΑΚΕ, ΠΕΚ, ΣΥΝΕΚ μπορεί να νικηθεί μόνο με μια εκπαιδευτική αριστερά που συγκρούεται μέχρι τέλους και δεν αναχωρεί από το πεδίο της μάχης
Γιώτα Ιωαννίδου, μέλος ΔΣ Ε Ανατ. Αττικής, αντιπρόσωπος στο Συνέδριο

Το 18ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ σφραγίστηκε από μια τεράστια αντίφαση. Αυτή που βοά εδώ και 2 χρόνια και απλά την έφερε η διαδικασία του Συνεδρίου στην επιφάνεια με τον πιο αποκαλυπτικό τρόπο.
Από τη μια,  υπάρχει η  άνευ προηγουμένου και φαντασίας επίθεση και ξεθεμελίωμα των εργατικών, λαϊκών, εκπαιδευτικών δικαιωμάτων από  κεφάλαιο, ΕΕ, ΔΝΤ και την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, άξιου συνεχιστή των κυβερνήσεων των ΣαμαροΒενιζέλων.
Την ίδια στιγμή, από την άλλη,  είναι γεγονός η διαμόρφωση αντιδραστικών πλειοψηφιών στο ΔΣ της ομοσπονδίας (των δυνάμεων που κυρίως αναφέρονται σε ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ), που όχι μόνο δεν τολμούν να οργανώσουν τους εκπαιδευτικούς σε μια νικηφόρα αντεπίθεση, αλλά συντάσσονται με την κυβέρνηση και ταυτόχρονα διακηρύσσουν τον πιο βαθύ συστημικό χαρακτήρα τους.
Έτσι για παράδειγμα,  όχι μόνο υπεραμύνονται μιας Ευρωπαϊκής Ένωσης  και ενός ΟΟΣΑ που «απαγορεύουν» τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών προς όφελος των αιματηρών πλεονασμάτων, όχι μόνο δικαιολογούν την κυβέρνηση στο όνομα των πιέσεων που δέχεται,  αλλά κραδαίνουν και  τα λάβαρα του «πατρίς – θρησκεία – οικογένεια» στην πιο ακροδεξιά εκδοχή τους.
Όλες αυτές οι δυνάμεις ήρθαν στο 18ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ, μιας από τις μεγαλύτερες ομοσπονδίες του Δημοσίου, που εκπροσωπεί περίπου 70.000 εκπαιδευτικούς για να ολοκληρώσουν το κυβερνητικό τους πάρεργο, αλλάζοντας τις θέσεις της προς αντιδραστική κατεύθυνση.
Σε μια  στιγμή που ο Γαβρόγλου ετοιμάζεται να περάσει την αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση, που έχει επιφέρει τη διάλυση της δημόσιας, δωρεάν εκπαίδευσης  και η οποία όπου εφαρμόστηκε  έχει ξεσηκώσει τα εκπαιδευτικά κινήματα σε όλο τον κόσμο.
Σε μια στιγμή  που η κατάρτιση και η μαθητεία ισοπεδώνουν την τεχνική εκπαίδευση, οι δυνάμεις αυτές θέλησαν να  διευκολύνουν τον Υπουργό Παιδείας,  αλλάζοντας τις θέσεις του 16ου Συνέδριου που ψηφίστηκαν στις ΓΣ, από χιλιάδες εκπαιδευτικούς.
Επειδή αντιλαμβάνονται ότι έτσι μπορεί να καθηλώσουν για κάποιο διάστημα τους εκπαιδευτικούς αλλά δεν θα γλυτώσουν εύκολα από το μέγεθος της κατακραυγής που θα ξεσηκωθεί απέναντί τους, προσπάθησαν όλα αυτά να τα περάσουν με διαδικαστικά τερτίπια, επιμηκύνοντας τη διαδικασία της ψηφοφορίας από το βράδυ της Δευτέρας μέχρι τις 8.00 το πρωί της Τρίτης 4 Ιουλίου!
Λογάριαζαν όμως χωρίς τον ξενοδόχο.
Οι αντιπρόσωποι του μαχητικού ρεύματος των Παρεμβάσεων παρέμειναν εκεί και τους χάλασαν τη σούπα.
Απέτρεψαν την αλλαγή των θέσεων του κλάδου -αντίθεσης στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση, μαθητεία- και την ρητή υιοθέτηση της κυβερνητικής πολιτικής.  
Με αποφασιστικότητα, ανυποχώρητα έως το πρωί έκαναν ξεκάθαρη τη στάση τους απέναντι και στην κυβέρνηση και στον κυβερνητικό συνδικαλισμό: "δε θα σας αφήσουμε να πάρετε πίσω κατακτήσεις και δικαιώματα με κάθε τρόπο. Το όραμα μας για τη νέα γενιά δεν είναι να τη γυρίσουμε στον προηγούμενο αιώνα και δεν θα σας αφήσουμε ανενόχλητους να δουλεύετε γι' αυτό. Με αυτή τη γραμμή θα οπλίσουμε πάλι τον απογοητευμένο κόσμο που νιώθει την ανάγκη αντεπίθεσης αλλά καθηλώνεται από το ξεπούλημα που του επιφύλαξαν οι δυνάμεις της «πάσει θυσία στην κυβέρνηση» κατ' όνομα αριστεράς". 
Η θλιβερή «στάση αναχώρησης» του ΠΑΜΕ που αφήνει τους άλλους (ΔΑΚΕ, ΠΕΚ, ΣΥΝΕΚ) να κάνουν τη δουλειά τους και καλεί μετά τον κόσμο "να βγάλει τα συμπεράσματά του" μπροστά στις εκλογές, δυστυχώς επιβεβαιώθηκε και σε αυτό το Συνέδριο. Παρατήρησε, κατήγγειλε και αποχώρησε από το φόβο μήπως πιεστεί στην ανάγκη να ταχθεί σε κοινό μέτωπο ψηφοφοριών με τις Παρεμβάσεις, αφού από μια ώρα και μετά φάνηκε ότι αυτό θα είχε και την πλειοψηφία σε ένα εν απαρτία Συνέδριο. Κατά τα άλλα όλες τις ημέρες του συνεδρίου επιδόθηκε σε μια άνευ προηγουμένου «εκλογική επαιτεία» με το παλιό, γνωστό επιχείρημα «ψηφίστε μας να μη χάσουμε την έδρα από τη δεξιά».
Το συμπέρασμα όμως είναι μπροστά μας και είναι ένα: Μπορούμε να τους χαλάσουμε τη σούπα. Μπορούμε να υψώσουμε μπόι και να διεκδικήσουμε ξανά, αν περάσουμε τα όρια που μας βάζει ο αντίπαλος και φροντίσουμε με καθαρό στόχο και δρόμο να τους «αλλάξουμε τα φώτα», αποφασιστικά και ανυποχώρητα. Με αυτό το καθήκον έχει να αναμετρηθεί η εκπαιδευτική αριστερά και να αποδείξει το μπόι της.
Η κυβερνητική - αντιεκπαιδευτική πλειοψηφία ΔΑΚΕ, ΠΕΚ, ΣΥΝΕΚ,  μπορεί να νικηθεί μόνο με μια εκπαιδευτική αριστερά που συγκρούεται μέχρι τέλους και δεν αναχωρεί από το πεδίο της μάχης.

Πηγή: Σελιδοδείκτης


ΕΛΜΕ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ: ΨΗΦΙΣΜΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

Ψήφισμα
της ΕΛΜΕ Ευρυτανίας

            Το 18ο συνέδριο της ΟΛΜΕ καταδικάζει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την αντιδημοκρατική και αυταρχική συμπεριφορά του διευθυντή ΔΔΕ Ευρυτανίας Λουκά Δημητρίου.
Ο εν λόγω διευθυντής κατά την τελευταία σχολική χρονιά, έχει επιδοθεί σε έναν απίστευτο αντιδημοκρατικό και αυταρχικό κατήφορο καταπατώντας κάθε έννοια δημοκρατικής συμπεριφοράς. Η χρήση πειθαρχικού ελέγχου και πειθαρχικών διώξεων  προς κάθε συνάδελφο που αντιστέκεται στην αυθαιρεσία του είναι το καθημερινό φαινόμενο στην Ευρυτανία.
Με την τακτική αυτή, αφενός έχει μετατρέψει σε δικαστικό χώρο την ΔΔΕ και αφετέρου αποδιοργανώνει και υπονομεύει συστηματικά την λειτουργία των  μικρών και ευάλωτων σχολείων της Ευρυτανίας, με απώτερο στόχο εκτιμούμε, να φθάσει στην λύση του κλεισίματος για κάποια από αυτά μέσα από υπηρεσιακό δρόμο, αφού δεν έχει την ευθύτητα και το πολιτικό θάρρος να  αναλάβει την ευθύνη της πρότασης για κλείσιμο με πολιτικούς   όρους.
 Η στοχοποίηση μικρών σχολείων όπως το ΕΠΑΛ της Δυτικής Φραγκίστας και οι τιμωρίες των συναδέλφων  που υπηρετούν εκεί με πρόσχημα τις “δήθεν” παραβιάσεις του υπαλληλικού κώδικα  και για ήσσονος σημασίας ζητήματα, κατατείνει όχι στην καλύτερη λειτουργία του σχολείου αλλά στην ευθεία υπονόμευσή του και στο άνοιγμα του δρόμου για το κλείσιμό του , αφού προσπαθεί να αποδείξει ότι το μικρό αυτό σχολείο λειτουργεί παράνομα. Ταυτόχρονα ο τρόπος που επιλέγει να το κάνει αυτό, τιμωρώντας και διασύροντας  συναδέλφους που υπηρετούν και προσφέρουν για χρόνια εκεί, στερείται ηθικού προσήμου.
Οι πειθαρχικές διαδικασίες που δρομολογήθηκαν φέτος από τον ΔΙΔΕ ήταν τόσες όσες δεν έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία 20 χρόνια στο νομό. Είναι ενδεικτικό , ότι οι πειθαρχικοί έλεγχοι έχουν αγγίξει σχεδόν τα μισά σχολεία του νομού. Ενδεικτικά: τιμωρεί συνάδελφο επειδή δεν εκκλησιάστηκε και μάλιστα σε μέρα Αργίας!!! ενώ  περικόπτει μεροκάματο άλλου συναδέλφου καθηγητή αναπληρωτή επειδή δεν παραβρέθηκε στο σχολείο της διάθεσής του, την ημέρα που ο εκπαιδευτικός είναι συνοδός εκδρομής ( με υπογεγραμμένη απόφαση του ιδίου του ΔΔΕ) με το σχολείο τοποθέτησής του!!!.
Ο τρόπος αυτός άσκησης των καθηκόντων του εν λόγω Δ/ντή ό οποίος σημειωτέον ότι είχε την ίδια τακτική και συμπεριφορά κατά το παρελθόν ως ΔΔΕ Φωκίδας, εκτιμούμε ότι δεν συνάδει με το δημοκρατικό ήθος άσκησης εξουσίας που πρέπει να επιδεικνύεται από τα υπηρεσιακά στελέχη. Η συμπεριφορά αυτή είναι προφανές ότι δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των σχολείων ενός νομού ο οποίος είναι δύσκολος από τη φύση του και αντιμετωπίζει πληθώρα άλλων προβλημάτων.
Παρά τις συνεχείς ομόφωνες αποφάσεις του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ευρυτανίας,  παρά την κοινή ανακοίνωση των ΕΛΜΕ της Στερεάς Ελλάδας, παρά την παρέμβαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ στο Υ.Π.Ε.Θ., και παρά την κοινοβουλευτική  παρέμβαση για το θέμα, ο εν λόγω διευθυντής όχι μόνο συνεχίζει να ασκεί τα καθήκοντά του αλλά συνεχίζει να τρομοκρατεί και να επιδιώκει να καθυποτάξει και να φιμώσει κάθε φωνή συλλογική ή ατομική που αντιστέκεται.
Σημειωτέον ότι όχι μόνο συνεχίζει να ασκεί τα καθήκοντά του, αλλά συμμετέχει κανονικά στις διαδικασίες του διευρυμένου ΠΥΣΔΕ εκλογής διευθυντών, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία ΕΔΕ εις βάρος του. Το γεγονός αυτό όχι μόνο δεν είναι σύννομο αλλά δεν είναι και ηθικό γιατί κρίνει διευθυντές με τους οποίους έχει έρθει σε σύγκρουση.

Καλούμε το Υ.Π.Ε.Θ. να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να τελειώσει εδώ ο αυταρχικός κατήφορος. Ζητάμε την άμεση απαλλαγή του διευθυντή Λουκά Δημητρίου από τα καθήκοντά του και την άμεση απομάκρυνσή του από την ΔΔΕ Ευρυτανίας ώστε να επανέλθει το κλίμα ηρεμίας στην εκπαιδευτική κοινότητα του νομού. 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΟΛΜΕ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 18ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΓΙΑ ΔΣ ΟΛΜΕ


Σύνολο 388 αντιπρόσωποι
άκυρα: 1
έγκυρα: 387

1) ΔΑΚΕ (ΝΔ)  ψήφοι 119 - 3 έδρες
2) ΣΥΝΕΚ (ΣΥΡΙΖΑ) ψήφοι 87 - 3 έδρες
3) ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ψήφοι 64 - 2 έδρες
4) ΠΑΜΕ ψήφοι 55 - 2 έδρες
5) ΠΕΚ (ΠΑΣΚ) ψήφοι 36 - 1 έδρα
6) ΑΡΕΝ (ΛΑ.Ε)  ψήφοι 14 - δεν εκλέγει έδρα
7) ΜΑΖΙ  ψήφοι 9
8) ΑΓΩΝ. ΚΙΝΗΣΕΙΣ ψήφοι 2
9) ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ  ψήφος 1
Στο ΚΕΜΕΤΕ - ΟΛΜΕ:
ΔΑΚΕ: 3 έδρες
ΣΥΝΕΚ: 2 έδρες
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ: 2 έδρες
ΠΑΜΕ: 1 έδρα αλλά αφήνει την έδρα του (αλλά δε συμμετέχει στο ΚΕΜΕΤΕ)
ΠΕΚ: 1 έδρα
ΑΡΕΝ: δεν παίρνει κανονικά αλλά καταλαμβάνει την έδρα που αφήνει το ΠΑΜΕ (δεν συμμετέχει για πολιτικούς λόγους)


ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΔΕ: ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

Δελτίο Τύπου

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

ΔΗΛΩΣΗ το πρωί της Τρίτης , 4/7

Καταγγέλλουμε την υπονομευτική στάση της παράταξης των ΣΥΝΕΚ που - με επιμονή - μεθοδεύει τον εκφυλισμό της λειτουργίας της ΓΣ του 18ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ, το οποίο είναι η ανώτατη συλλογική έκφραση του κλάδου.
Η παράταξη των ΣΥΝΕΚ, σε αγαστή συμπόρευση με τη ΔΑΚΕ, επιδιώκει την ακύρωση της συλλογικής εργασίας της «Επιτροπής Τύπου, Αποφάσεων και Ψηφισμάτων» του Συνεδρίου, Επιτροπής που έχει εγκριθεί από τη βάση του Συνεδρίου.
Στην Επιτροπή αυτή κατοχυρώθηκε – με τη δημοκρατική ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των εκπροσώπων των παρατάξεων – η σύγκλιση σε ένα υψηλό επίπεδο (6/7 και 5/7 εκπροσώπους) σε δύο βασικά ζητήματα:
α) στην προάσπιση της ΤΕΕ και των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων (καμία συγχώνευση τομέων-ειδικοτήτων-τμημάτων-σχολείων, καμία ένταξη των ΕΠΑΛ στην Άτυπη Εκπαίδευση, κατοχύρωση της σταθερής εργασίας των συναδέλφων,
β) την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών συναδέλφων της Γενικής και Ειδικής Αγωγής.

Οι δύο κυβερνητικές παρατάξεις, νυν και πρώην, συντονίζονται στην κατεύθυνση της μη λήψης απόφασης από το Συνέδριο για τα δύο, τουλάχιστον, μείζονα προβλήματα, στη βάση της στήριξης της αντιλαϊκής πολιτικής της σημερινής και της επόμενης Κυβέρνησης, της ΕΕ, του ΔΝΤ και του Κεφαλαίου.
Καταδικάζουμε την παρελκυστική τακτική που τηρούν οι δύο παρατάξεις, με στόχο τον εκφυλισμό της λειτουργίας του Συνεδρίου και τον συνδικαλιστικό εκφυλισμό των συναδέλφων, εν όψει της επιβολής της «Αξιολόγησης»-Απόλυσης, της διάλυσης της ΤΕΕ, της γενίκευσης της ελαστικοποίησης, της κατάργησης των διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών και του αποκλεισμού των αναπληρωτών από την εκπαίδευση.

Καλούμε το Προεδρείο της ΓΣ του Συνεδρίου να αναλάβει τις ευθύνες του και να θέσει για ψήφιση στο σώμα, έστω και τα ξημερώματα της Τρίτης 4 Ιούλη, τουλάχιστον, τα δύο προαναφερόμενα ψηφίσματα. Γιατί, σε διαφορετική περίπτωση, το Προεδρείο γίνεται συνένοχο στον εκφυλισμό των λειτουργιών μιας ιστορικής και δημοκρατικής Ομοσπονδίας.

Πέμπτη 29 Ιουνίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΔΕ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑΛ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΔΕ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑΛ

 «Του βγάλαμε γλυκό, τού βγάλαμε και μέντα
Μα για το φονικό δεν είπαμε κουβέντα»
Στις 21/6/2017 πραγματοποιήθηκε παράσταση – διαμαρτυρία στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας. Στη διαμαρτυρία συμμετείχαν εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ Φθιώτιδας, Ευρυτανίας και Βοιωτίας καθώς και εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα ΕΠΑΛ. Στη συνάντηση με τον ΠΔΕ, εκπρόσωποι και εκπαιδευτικοί :
-   Εξέφρασαν την ανησυχία τους για την διαρκή προσπάθεια συρρίκνωσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης μέσω των κατά καιρούς «αναβαθμίσεών» της.
 -     Τόνισαν ότι μετά τις διάφορες συγχωνεύσεις τομέων και ειδικοτήτων που οδήγησαν στην εξαφάνιση των πιο «αδύναμων» από αυτές, μέσω των ηλεκτρονικών εγγραφών (που όλως τυχαίως ξεκίνησαν μόνο από τα ΕΠΑΛ και σε πλήρη εναρμόνιση με τις διαδικασίες εγγραφών των δομών κατάρτισης δείχνοντας που θέλουν οι μνημονιακές κυβερνήσεις να οδηγήσουν τα πράγματα) δημιουργούνται τεχνητά υπεραριθμίες εκπαιδευτικών, καταργούνται σιωπηλά τομείς και ειδικότητες, αυθαίρετα και χωρίς ενημέρωση και διάλογο με τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς αλλά κυρίως στερούν από τους μαθητές το δικαίωμα της επιλογής των ειδικοτήτων που θέλουν να σπουδάσουν κατατάσσοντάς τους αυθαίρετα στους διαρκώς μειούμενους τομείς.
      Εξήγησαν πως οι ηλεκτρονικές εγγραφές, η σύνδεσή τους με το taxisnet, η ελάχιστη ενημέρωση σε μαθητές και γονείς, οι ασφυκτικές ημερομηνίες των εγγραφών κοκ οδηγούν μαθηματικά στη μείωση των εγγραφών τόσο στα τμήματα γενικής παιδείας όσο και στα τμήματα ειδικότητας.
       Διαμαρτυρήθηκαν για την αυθαίρετη περικοπή ειδικοτήτων που στερούν επιλογές στους μαθητές και για τα ψευδή στοιχεία που τόσο οι περιφερειακές διευθύνσεις όσο και το υπουργείο διαδίδουν στην προσπάθειά τους να δικαιολογήσουν την εφαρμογή των πολιτικών που αναφέρονται στα μνημόνιά τους. Παράλληλα έντονη διαμαρτυρία υπήρξε και για τις ελάχιστες τροποποιήσεις που έγιναν στην υπουργική απόφαση της Παρασκευής όπου μέσα στο Σαββατοκύριακο τα στελέχη της εκπαίδευσης (ΠΔΕ και οι ΔΔΕ) με άγνωστα κριτήρια έκαναν κάποιες «παραχωρήσεις» ίσως γιατί ορισμένες υπηρεσίες λειτουργούν καλύτερα όταν τα σχολεία είναι κλειστά και οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να εκφράσουν γνώμη.
 -   Πρότειναν την ακύρωση των χρονοδιαγραμμάτων και την επιστροφή στον προηγούμενο τρόπο εγγραφής, την ακύρωση των αυθαίρετων καταργήσεων τομέων και ειδικοτήτων και την ελεύθερη επιλογή ειδικότητας από τους μαθητές και την έγκριση από τον ΠΔΕ όλων των τμημάτων και ειδικοτήτων (ολιγομελή και μη) μέχρι να οριστικοποιηθούν οι εγγραφές τον Σεπτέμβρη όπου και θα φανούν τα πραγματικά ολιγομελή και ποια από αυτά εξυπηρετούν πραγματικές ανάγκες και πρέπει να λειτουργήσουν.
Οι απαντήσεις που δόθηκαν από τον Περιφερειακό Διευθυντή δεν ικανοποίησαν τους εκπαιδευτικούς αλλά σίγουρα θα ικανοποιούσαν την ηγεσία του υπουργείου. Κινήθηκε στη λογική της αριθμητικής – λογιστικής καταγραφής και στην κατανομή σύμφωνα με τις «τωρινές» δυνατότητες των σχολείων. Οι μαθητές είναι απλά αριθμοί που σε κάποιες δυσπρόσιτες περιοχές «στοιχίζουν», άρα δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει σχολείο - τομέας – ειδικότητα ενώ «εκμηδένισε» τις αποστάσεις στους «κάμπους».
Υπεραμύνθηκε της κυβερνητικής πολιτικής και των επιλογών του υπουργείου χωρίς να διστάσει μερικές φορές να επιρρίψει ευθύνες σε υφιστάμενά του στελέχη. Στις έντονες αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, στα συγκεκριμένα παραδείγματα και την πραγματική εικόνα των σχολείων που του παρουσίασαν, πέρα από την υιοθέτηση της εικόνας που παρέθετε το υπουργείο δεν απάντησε, ενώ στο κάλεσμα των εκπαιδευτικών να στηρίξει την πρόταση για παράταση και ολιγομελή «τα είπε όλα η σιωπή».
Ουσιαστικά, τόσο από τις αυταρχικές επιλογές του υπουργείου όσο και από τα μασημένα λόγια του ΠΔΕ θεωρούμε ότι οι εξελίξεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση είναι δρομολογημένες, αποφασισμένες και έχουν γοργούς ρυθμούς. Στόχος η συρρίκνωση των ΕΠΑΛ, η διανομή ειδικοτήτων σε ιδιώτες ή σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, η σύνδεση με τη μαθητεία ως μνημονιακή δέσμευση, η ενοποίηση με την κατάρτιση και την άτυπη εκπαίδευση με ότι συνέπεια έχει στις εργασιακές σχέσεις, το κουπόνι κ.ο.κ. ενώ πρόσκαιρα  λύνουν και το κόστος λειτουργίας των ΕΠΑΛ. Έτσι κι αλλιώς γι αυτούς, δικαίωμα στη μόρφωση και την πρόσβαση στη γνώση δεν πρέπει να έχουν τα παιδιά των οικογενειών με χαμηλές οικονομικές δυνατότητες.

Τα σχέδια αυτά θα μας βρουν αντίθετους!

Είναι δικαίωμα όλων των μαθητών να ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στο σχολείο τους, χωρίς να μετακινούνται από Δήμο σε Δήμο και από περιοχή σε περιοχή. Ευθύνη των εκπαιδευτικών είναι να παλεύουν για το δικαίωμα των παιδιών αυτών στη μόρφωση κι όχι, όπως θέλει το Υπουργείο, να υπηρετούν μία αντιπαιδαγωγική «κοπτοραπτική» με παράλληλο περιορισμό των δαπανών για την εκπαίδευση.

          Απαιτούμε:

•       Το Υπουργείο Παιδείας να πάρει πίσω αυτήν την απαράδεκτη απόφαση.

●       Να δοθεί όλος ο απαραίτητος χρόνος στους μαθητές να ενημερωθούν για να επιλέξουν το σχολείο,  τον τομέα και την ειδικότητα της επιλογής τους.

●       Να ισχύσει ο προηγούμενος τρόπος εγγραφής για όλους τους μαθητές αλλά και σε όσους αποκτήσουν το δικαίωμα και μετά τις προβλεπόμενες ημερομηνίες

●       Τα τμήματα, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ να διαμορφωθούν με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών κι όχι την περικοπή δαπανών

●       Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα τομέων και ειδικοτήτων.

●       20 μαθητές στα τμήματα - 15 στις ομάδες προσανατολισμού - 10 στα εργαστήρια.

          Όχι στους εκπαιδευτικούς λάστιχο και στις απολύσεις αναπληρωτών.

 

ΥΓ. Με την αποχώρησή τους οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν ότι ο ΠΔΕ που υποδέχτηκε τους εκπαιδευτικούς που βρισκόντουσαν στη διαθεσιμότητα, πίσω στην υπηρεσία θα είναι αυτός που θα τους δείχνει την έξοδο από αυτήν μετά τα νέα μέτρα. Ούτε σε αυτό πήραν απάντηση.

 



ΕΛΜΕ ΒΟΙΩΤΙΑΣ: Απαιτούμε να απαλλαγούν οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου

ΕΛΜΕ ΒΟΙΩΤΙΑΣ                        Λιβαδειά, 14/6/2017


ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ!
Όσες ποινές κι αν πέσουν οι μαθητές δεν τρομοκρατούνται!
Απαιτούμε από την κυβέρνηση να απαλλαγούν οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου που καταδικάστηκαν!

Με μια απαράδεκτη απόφαση το Δικαστήριο Ανηλίκων καταδίκασε τρεις μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου επειδή στην αρχή της χρονιάς μπήκαν μπροστά στις κινητοποιήσεις του σχολείου τους. Οι μαθητές από την αρχή της χρονιάς οργάνωσαν κινητοποιήσεις στο Ρέθυμνο, όπως και σε πολλές πόλεις της χώρας, διεκδικώντας το αυτονόητο. Να έχουν ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα, για μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών, για σύγχρονες υποδομές και εργαστήρια, για να μην πληρώνουν οι γονείς τους ένα σκασμό λεφτά στα φροντιστήρια. Για
την αγωνιστική επιλογή τους αυτή, οι μαθητές σύρθηκαν στο δικαστήριο.
Η παραπομπή σε δίκη έγινε μετά από καταγγελία του διευθυντή του σχολείου, με το δικαστήριο να αποφασίζει επιβολή ποινής κοινωνικής εργασίας 80 ωρών ως αναμορφωτικό μέτρο. Ταυτόχρονα κατηγορήθηκαν και οι γονείς των παιδιών για
παραμέληση εποπτείας ανηλίκου.
Οι διώξεις και τα μαθητοδικεία που πραγματοποιούνται σήμερα γίνονται γιατί η κυβέρνηση δεν κατάργησε τη διαβόητη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του Αρσένη. Ο στόχος παραμένει και είναι ένας και μοναδικός, η κάμψη του μαθητικού κινήματος, μέσα από την τρομοκράτηση των μαθητών, η απρόσκοπτη εφαρμογή των αντιλαϊκών – αντιεκπαιδευτικών πολιτικών κυβερνήσεων – ΕΕ – κεφαλαίου.
Εμείς οι εκπαιδευτικοί δίνουμε την μάχη για την μόρφωση των παιδιών μας κάθε μέρα μέσα στην τάξη, Στηρίζουμε πολύπλευρα τη νέα γενιά και γνωρίζουμε ότι καθήκον μας είναι να βρισκόμαστε δίπλα στους αγωνιζόμενους μαθητές.
Οι εισαγγελείς, η αστυνομία, οι χειροπέδες, τα δικαστήρια ανηλίκων και τα αναμορφωτήρια δεν έχουν θέση στο σχολείο. Ούτε έχουν θέση στο σχολείο και στα συνδικάτα μας εκείνοι που γίνονται καταδότες – μηνυτές των μαθητών τους.
Αυτές οι ενέργειες παραβιάζει κάθε έννοια ηθικής τάξης και κάθε έννοια εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής πρακτικής. Η ετυμηγορία του κλάδου πρέπει να είναι αμείλικτη.
Καλούμε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, τα σωματεία και τις Ομοσπονδίες, όλο το λαό να καταδικάσει αυτές τις πρακτικές. Να δώσουν απάντηση απέναντι στην τρομοκρατία που εξαπολύει η ίδια η κυβέρνηση σε 15χρονα παιδιά που αγωνίζονται για την μόρφωση που αξίζουν.
Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων, να καταδικάσουν την
ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων, να πάρουν θέση δίπλα στους μαθητές τους, που υπερασπίζονται και δικά τους αιτήματα, όπως οι μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Απαιτούμε:
1. Να μην περάσουν οι διώξεις και η τρομοκρατία σε βάρος των μαθητών. Με ευθύνη της κυβέρνησης να απαλλαγούν από κάθε κατηγορία.
2. Να καταργηθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο αναφοράς, που επικαλείται το Υπουργείο, ενάντια στις μαθητικές κινητοποιήσεις.
3. Να σταματήσει η τιμωρία των αγώνων και η καταστολή τους από κυβερνήσεις – διοικήσεις της εκπαίδευσης.
Καλούμε τους εργαζόμενους, τη νεολαία μέσα από τους μαζικούς τους φορείς να δώσουν απάντηση απέναντι στην τρομοκρατία. Δεν θα τους περάσει!
Ο λαός μας έχει αποδείξει ότι όσα μέτρα καταστολής και να πάρουν, δεν τρομοκρατείται.


ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Τρίτη 20 Ιουνίου 2017

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΔΕ: Καταγγέλλουμε το κρεσέντο αυθαιρεσίας των ΣΥΝΕΚ & ΔΑΚΕ

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Δ.Ε.

Καταγγέλλουμε το κρεσέντο αυθαιρεσίας και αντισυνδικαλιστικής συμπεριφοράς των ΣΥΝΕΚ & ΔΑΚΕ
Δήλωση των εκπροσώπων
στο ΔΣ της ΟΛΜΕ
Συνάδελφοι,
Τη Δευτέρα 19/6 το απόγευμα με δυσάρεστη έκπληξη πληροφορηθήκαμε, από γνωστό μέσο κοινωνικής δικτύωσης, πως το ΔΣ της ΟΛΜΕ απέστειλε προς την ΕΕ της ΑΔΕΔΥ την ακόλουθη “εσωτερική” (μιας και ποτέ δεν δόθηκε στη δημοσιότητα) ανακοίνωση την οποία παραθέτουμε αυτούσια:
Συνάδελφοι της Εκτελεστικής επιτροπής της ΑΔΕΔΥ δεν έχετε ενημερωθεί ότι το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε ότι ο νόμος 4473/2017 δεν έχει σχέση με το νόμο 4369/2016; Επίσης δεν ενημερωθήκατε ότι το ΔΣ της ΟΛΜΕ δεν αποφάσισε τη μορφή της Απεργίας – Αποχή που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ από τις 15/3/2017;
Συνάδελφοι,
Θέλουμε να ενημερώσουμε τον κλάδο για τα εξής:
1. Η παραπάνω ανακοίνωση, με ημερομηνία δημοσίευσης την 16/6/2017, ουδέποτε συζητήθηκε στα πλαίσια του ΔΣ και πολύ περισσότερο ποτέ δεν αποφασίστηκε να εκδοθεί ένα τέτοιο κείμενο. Η ευθύνη για την έκδοσή της βαρύνει αποκλειστικά την πρόεδρο και το γραμματέα οι οποίοι δεν ενημέρωσαν, όπως όφειλαν στοιχειωδώς να κάνουν, τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ.
2. Η Ομοσπονδία, παρά τα γραφόμενα στην ανακοίνωση, δεν έχει πάρει καμία απολύτως απόφαση πάνω στο ζήτημα της συμμετοχής ή μη στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ. Αυτό άλλωστε πιστοποιούν και επισημαίνουν ακόμα και οι ανακοινώσεις των παρατάξεων των ΣΥΝΕΚ – ΔΑΚΕ που έχουν οι ίδιες δημοσιεύσει από τις 9/6/2017 και οι οποίες είναι αναρτημένες στους παραταξιακούς ιστότοπους των δυνάμεων αυτών.
Συνάδελφοι,
Πρόκειται περί καθαρού πραξικοπήματος πρωτοφανούς στα χρονικά της Ομοσπονδίας μας και την αποκλειστική ευθύνη έχουν τα μέλη του προεδρείου καθώς και οι παρατάξεις τους. Η πρόεδρος και ο γραμματέας της ΟΛΜΕ ξεπέρασαν τα εσκαμμένα, παρέκαμψαν κάθε δημοκρατική διαδικασία και λειτουργία, αντιμετωπίζοντας μια από τις μεγαλύτερες Ομοσπονδίες, ως μικροπαραταξιακό τους παράρτημα και εξάρτημα.
Έπειτα από τις αυξανόμενες φωνές διαμαρτυρίας και τις καταγγελίες για ανοιχτή απεργοσπασία στην οποία προχωρούν οι ΣΥΝΕΚ και ΔΑΚΕ σε πολλές περιοχές, το συμβάν αυτό σε κεντρικό επίπεδο αποδεικνύει περίτρανα πως οι δυνάμεις αυτές βάζουν πλάτη στα κυβερνητικά σχέδια, ανοίγουν το δρόμο για την τάχιστη επιβολή της αξιολόγησης σε όλη την έκταση της εκπαίδευσης, υπονομεύουν και υποσκάπτουν χωρίς περιστροφές την προκηρυγμένη κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ.
Η στάση τους αποτελεί μνημείο αυθαιρεσίας, αντισυνδικαλιστικής και αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς. Αποδεικνύουν για μια ακόμα φορά πως αποτελούν, όχι μόνο τους εκφραστές της κυβερνητικής πολιτικής μέσα στο συνδικαλιστικό κίνημα, αλλά τους πιο δουλικούς υπηρέτες της και τους πιο πρόθυμους εντολοδόχους της.
Ματαιοπονούν όμως αν θεωρούν ότι με τις αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις τους, που συγκαλύπτονται με κάθε είδους φτιασιδώματά, θα φιμώσουν το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα, πως θα υποτάξουν τον κλάδο και θα τον παραδώσουν σιδεροδέσμιο στην πολιτική της αξιολόγησης που φέρνει νέα εξαθλίωση και τον εφιάλτη της ανεργίας.
Οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις ΔΕ καταγγέλλουμε το αντισυνδικαλιστικό και αντιδημοκρατικό ατόπημα στο οποίο υπέπεσαν οι εκπρόσωποι των ΣΥΝΕΚ και ΔΑΚΕ. Τέτοιες αντιδραστικές πρακτικές δεν θα γίνουν ανεκτές.
Καλούμε κάθε δημοκρατικά σκεπτόμενο εκπαιδευτικό να αποδοκιμάσει και να απορρίψει αυτού του είδους τις πρακτικές οι οποίες δεν τιμούν τον κλάδο και τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος για μόρφωση, σταθερή και μόνιμη εργασία, δημοκρατικά δικαιώματα και ελευθερίες!
19 Ιούνη 2017
Αγωνιστικές Παρεμβάσεις

Συσπειρώσεις Κινήσεις