Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2019

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ: Ο ΣΤΟΧΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΡΙΚΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠ’ ΤΗΝ ΝΕΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Δ.Ε.

Δώρο «Θεού» αποτελεί για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το νομοθετικό πλαίσιο και η πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, που έχει συρρικνώσει τον βασικό πυλώνα της Δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, τα ΕΠΑ.Λ

Η βασική στόχευση όλων των κυβερνήσεων (πρώην και τωρινής) είναι η υλοποίηση των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ της ΕΕ και του ΣΕΒ, που έχουν ψηφιστεί απ’ όλα τα κόμματα του κυβερνητικού τόξου με τους νόμους των μνημονίων. Οι κατευθύνσεις αυτές οδηγούν στην οργάνωση ενός ενιαίου συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Κ.) που θα ιδιωτικοποιεί εν πολλοίς την Επαγγελματική εκπαίδευση μέσα από συστήματα μάθησης με βάση την εργασία στις επιχειρήσεις , όπως είναι η μαθητεία.
Άλλωστε βασική προτεραιότητα στο πρόγραμμα της ΝΔ είναι η ίδρυση και η λειτουργία Μεταγυμνασιακών Επαγγελματικών Σχολών Μαθητείας «σε όλα τα ενδιαφερόμενα Υπουργεία, σε Επιμελητήρια, σε Οργανώσεις Εργοδοτών ή εργαζομένων ή στον Ιδιωτικό τομέα».
Η υλοποίηση αυτών των πολιτικών επιβάλλει να βρίσκονται τα ΕΠΑΛ συνεχώς στην κλίνη του Προκρούστη.

Το κτύπημα και η συρρίκνωση του ΕΠΑΛ εφαρμόστηκε βίαια το 2013 επί ΝΔ και Αρβανιτόπουλου με την προσπάθεια κατάργησης βασικών τομέων και ειδικοτήτων των σχολείων και την απόλυση 2500 μόνιμων εκπαιδευτικών, πολιτική που ανέτρεψε τελικά το εκπαιδευτικό κίνημα. Όμως από τότε έχουν σχεδιαστεί και υλοποιούνται, απ’ την προηγούμενη κυβέρνηση, μέτρα συρρίκνωσης του ΕΠΑΛ, όπως η απόλυτη μείωση των ωρών και του προγράμματος σπουδών των τομέων και των ειδικοτήτων, οι  αυτόματοι κόφτες τμημάτων ακόμη και στη μέση της σχολικής χρονιά με εργαλείο «τους μη παρακολουθούντες μαθητές» ή θεσμοθέτηση του κατώτερου αριθμού μαθητών και των ηλεκτρονικών εγγραφών που εξαφανίζει χιλιάδες τμήματα κάθε χρόνο.

Χρόνο με τον χρόνο εξαφανίζονται χιλιάδες «μικρά» τμήματα τομέων και ειδικοτήτων αφού …… δεν τα «εγκρίνει» το ηλεκτρονικό σύστημα εγγραφών με βάση έναν κατώτερο αριθμό μαθητών, που σχεδίασε και υλοποίησε αριστοτεχνικά η προηγούμενη κυβέρνηση και εφαρμόζει η τωρινή της ΝΔ. Να σημειωθεί ότι οι εγγραφές ειδικά στα ΕΠΑΛ με αυτό το σύστημα ολοκληρώνονται στα μέσα Ιουλίου και με τα σχολεία κλειστά. Χιλιάδες τμήματα δεν έχουν λειτουργήσει τα τελευταία χρόνια με αυτό το σύστημα. Πάνω από 1000 τμήματα και φέτος χρειάστηκαν Υπουργική απόφαση για να λειτουργήσουν κατ’ εξαίρεση. Εκατοντάδες ακόμη τμήματα σε όλη την Ελλάδα περιμένουν πότε και ….αν η Υπουργός «δεήσει» να εκδώσει νέα απόφαση για τη λειτουργία τους, όπως υποσχέθηκε με δηλώσεις της στον τύπο και στο ΔΣ της ΟΛΜΕ. Εν τω μεταξύ τα τμήματα αυτά φυλλοροούν σιγά σιγά αφού πολλοί μαθητές δεν αντέχουν την αναμονή. Αυτό περιμένουν απ’ ότι φαίνεται και στο Υπουργείο για να εγκρίνουν, αν εγκρίνουν όσο δυνατόν λιγότερα τμήματα, με αποτέλεσμα την περαιτέρω συρρίκνωση των ΕΠΑΛ.
Ενώ τα ΕΠΑΛ ακόμη και σήμερα, με τα μαθήματα να έχουν αρχίσει,  δεν γνωρίζουν με ποια τμήματα τομέων και ειδικοτήτων θα λειτουργήσουν , ήλθε νέος καταπέλτης. Αυτός ακούει στο όνομα Συνδιδασκαλίες σε κοινά μαθήματα γενικής παιδείας και των ειδικοτήτων της Γ’ τάξης ημερησίων και Γ και Δ’ τάξης εσπερινών ΕΠΑΛ.

Τα κοινά μαθήματα γενικής παιδείας και των ειδικοτήτων της Γ’ τάξης ημερησίων και Γ και Δ’ τάξης εσπερινών ΕΠΑΛ είναι κατά κύριο λόγο τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για την είσοδο των μαθητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το υπουργείο Παιδείας επιβάλλει με λίγα λόγια ότι τα τμήματα αυτά πρέπει να λειτουργούν υποχρεωτικά με 25 μαθητές.
Είναι φανερό ότι ο κύριος στόχος είναι η παραπέρα συρρίκνωση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό απ’ την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, που όμως οδηγεί σε άμεση υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε βάρος των μαθητών του ΕΠΑΛ. Τι κι’ αν όλες οι έρευνες και οι μελέτες δείχνουν ότι οι μαθητές των ΕΠΑΛ κατά πλειοψηφία ανήκουν σε χαμηλά κοινωνικοοικονομικά στρώματα της κοινωνίας με μεγάλο ποσοστό μεταναστών και μαθητών με ιδιαίτερα μαθησιακά προβλήματα. Τι κι’ αν τα περισσότερα απ’ αυτά τα παιδιά δεν έχουν σχεδόν καμιά βοήθεια στο σπίτι, με γονείς πολλές φορές άνεργους ή να παλεύουν νυχθημερόν στη βιοπάλη. Τι κι’ αν τα παιδιά αυτά, εργαζόμενα πολλά απ’ αυτά ακόμη και αν φοιτούν σε ημερήσια σχολεία, προσπαθούν με ιδιαίτερο κόπο να βρουν διέξοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση παλεύοντας για τη ζωή τους.

Το καθ ύλη αρμόδιο Υπουργείο που κατ’ ευφημισμό ονομάζεται της Παιδείας  όχι μόνο κωφεύει για την προσπάθεια των παιδιών αυτών, αλλά δημιουργεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερα προσκόμματα σαν να  τους λέει ότι δεν έχουν κανένα δικαίωμα να σηκώσουν κεφάλι.

Ο μόνος στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι να συρρικνώσει τη Δημόσια Επαγγελματική Εκπαίδευση, να μειώσει τις ανάγκες σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και να οδηγήσει τους νέους στην αγκαλιά των επιχειρήσεων μέσω της κατάρτισης με βάση τη μαθητεία

Δεν θα το επιτρέψουμε. Η Δημόσια Εκπαίδευση και το Δημόσιο Σχολείο είναι κοινωνική ανάγκη και τους σχεδιασμούς για την αποδόμησή του θα τους ανατρέψει η πάλη του εκπαιδευτικού κινήματος, η πάλη των γονιών και των μαθητών, η πάλη του λαού.

18/9/19

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου