Πέμπτη 11 Μαρτίου 2021

Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ: Για τον λεγόμενο «Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας» των σχολικών μονάδων!

 Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ
ΣΧΟΛ. ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ 6ου και 11ου ΓΕΛ, ΝΟΡΜΑΝ 57, ΠΑΤΡΑ 

 aelmeahaias@gmail.com, 

https://aelmeahaias.wordpress.com                               Πάτρα, 7/3/2021

Για τον λεγόμενο «Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας» των σχολικών μονάδων!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Μετά την έκδοση Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 491-9/1/2021), καλούνται οι σχολικές μονάδες να συντάξουν «εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας» εντός του σχολικού έτους 2020 – 2021. Η συγκεκριμένη διαδικασία προβλέπεται από τον ν.4692/20 που ψήφισε η κυβέρνηση της Ν.Δ τον περασμένο Μάιο.

Αν μελετήσει όμως κάποιος την Υ.Α., θα αντιληφθεί ότι ο εσωτερικός κανονισμός δεν είναι μια τυπική υποχρέωση, αλλά υπηρετεί άλλες επιδιώξεις της κυβέρνησης:

1. Ο «εσωτερικός κανονισμός» μόνο εσωτερικός δεν είναι.  Θα συντάσσεται πλέον  και με την συμμετοχή του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, του εκπροσώπου του οικείου Δήμου, του Διευθυντή και λίγο πιο κάτω ακολουθούν και οι εκπαιδευτικοί, οι  μαθητές και οι γονείς. Και φυσικά η απόφαση εγκρίνεται από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης αλλά και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου. Δηλαδή ο «εξωτερικός αξιολογητής» των σχολείων θα αποφασίζει και τον δήθεν εσωτερικό κανονισμό.

2. Ο ΕΚΛ συνδέεται άμεσα με την Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ειδικά στον άξονα «Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία» και σίγουρα στις παραγράφους 6 (σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών) και 7 (σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών). Στον θεματικό άξονα 9 ( Ηγεσία-Οργάνωση και Διοίκηση της σχ. Μονάδας) της Υ.Α. για την Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση, αξιολογείται ο Δείκτης: «Διασφάλιση της εφαρμογής του Σχολικού Κανονισμού». Άρα, η έγκριση του Κανονισμού αποτελεί ένα από τα συστατικά στοιχεία της διαδικασίας της Αξιολόγησης. Η έγκρισή του από τον Σύλλογο Διδασκόντων θέτει ένα από τα θεμέλια για την υλοποίησή της, την οποία ο κλάδος απέρριψε μαζικά.

3. Οι άξονες επιβάλλονται σε κάθε σχολείο από την Υ.Α., χωρίς να μπορεί ουσιαστικά η σχολική κοινότητα να προτάξει ζητήματα που ενδέχεται να την απασχολούν περισσότερο ή λιγότερο έντονα , εφόσον το σχολικό συμβούλιο θα προσπαθεί λιγότερο ή περισσότερο συνειδητά να προσαρμοστεί στον «Πρότυπο Κανονισμό Λειτουργίας’ που εξέδωσε το ΙΕΠ και προέταξε η Υ.Α. , αφού, σύμφωνα με την τελευταία, ἁυτό είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του».

4. Οι κανόνες που περιλαμβάνει ο ΕΚΛ καλύπτονται από το γενικότερο νομοθετικό πλαίσιο και αποτελούν αντικείμενο απασχόλησης των Συλλόγων Διδασκόντων.

5. Το Υπουργείο, λες και απευθύνεται  σε εισαγγελικά όργανα  και όχι σε δασκάλους των παιδιών, αναφέρεται στην «κατασταλτική» αντιμετώπιση των σχολικών παραπτωμάτων, ενώ σε ζητήματα αντιμετώπισης συμπεριφορών o κυρίαρχος ρόλος του συλλόγου διδασκόντων υποβαθμίζεται με την ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή, του συμβούλου σχολικής ζωής,  και του Συντονιστή του Εκπαιδευτικού Έργου

Δεν διαφωνεί κανείς με τη θέσπιση και την τήρηση κανόνων λειτουργίας του σχολείου έτσι ώστε να προάγεται το κλίμα σεβασμού, εμπιστοσύνης, συνεργασίας και αλληλεγγύης ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Πρέπει όμως το Υπουργείο να γνωρίζει ότι:

• Κανόνες και νόμοι είναι θεσπισμένοι και ενεργοί στο πλαίσιο της σχολικής ζωής. Τις σχέσεις μέσα στο σχολείο τις διέπει ο διάλογος , ο σεβασμός  και η ελευθερία και όχι τα κηρύγματα και η καταστολή. Έτσι το σχολείο συμβάλλει στην διαμόρφωση προσωπικοτήτων.

•Η παραβίαση των κανόνων και τα προβλήματα συμπεριφορών και σχέσεων που παρουσιάζονται στο σχολείο έχουν την αιτία τους σε βαθύτερα κοινωνικά αίτια εκτός σχολείου, αλλά και στην εντατικοποίηση που βιώνουν από πολύ μικρή ηλικία οι μαθητές/τριες, για την οποία έχει ακέραια την ευθύνη διαχρονικά η εκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων και η οποία δεν διορθώνεται με κανέναν εσωτερικό κανονισμό!

• Οι εκπαιδευτικοί, με συναίσθηση του παιδαγωγικού μας ρόλου, αντιμετωπίζουμε καθημερινά μέσα από τους Συλλόγους Διδασκόντων απλά ή συνθετότερα ζητήματα.

Η στόχευση λοιπόν του Υπουργείου δεν είναι να επιλυθούν αυτά τα προβλήματα ούτε να στηριχθεί ο εκπαιδευτικός της τάξης. Βήμα-βήμα, νόμο το νόμο, επιδιώκουν να δημιουργήσουν ένα σχολείο που, χωρίς στήριξη και χρηματοδότηση από την Πολιτεία, χωρίς υποδομές, χωρίς μόνιμο προσωπικό, καλείται να λύσει ως αυτόνομη εκπαιδευτική-οικονομική μονάδα το σύνολο των προβλημάτων της.

Αν δεν τα καταφέρνει, την ευθύνη θα την έχει το ίδιο το σχολείο, οι δάσκαλοι, οι μαθητές, οι γονείς!

Εκείνο που λείπει λοιπόν από την Παιδεία δεν είναι κι άλλοι κανόνες, αλλά μια Πολιτεία που θα αναλάβει επί τέλους την ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ και θα παράσχει ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΦΕΚ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΘΕΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΣΤΡΕΞΕΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΕΚΛ ΜΕΧΡΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ. ΤΟ ΦΕΚ ΔΕΝ ΟΡΙΖΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ , ΑΛΛΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2020-2021.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΟΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΖΗΤΗΜΑ

                                                Για το Δ. Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου