Δευτέρα 20 Μαΐου 2024

Η εικονική πραγματικότητα, οι εικονικές αίθουσες και το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες

 ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

Με πολυπληθή τμήματα σχεδόν 30 μαθητών και μαθητριών ανά αίθουσα, με την ελαστική εργασία και τους συνάδελφους και συναδέλφισσες  αναπληρωτές και αναπληρώτριες να ξεπερνούν τις 53.000, με τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς να ετοιμάζεται, με την τράπεζα θεμάτων, την ΕΒΕ, το συνεχές κυνήγι της άπιαστης ύλης και το Εθνικό Απολυτήριο που σχεδιάζεται να οδηγούν δεκάδες χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με τη καταστολή και τις διώξεις στην ημερήσια διάταξη να δημιουργούν ένα αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας, η κυβέρνηση προχωρά στη θέσπιση 6 μέτρων που οξύνουν και να βαθαίνουν ακόμη περισσότερο τους ταξικούς φραγμούς και οδηγούν στον κοινωνικό και μορφωτικό αποκλεισμό μεγάλο αριθμό μαθητών και μαθητριών, παιδιά των εργαζομένων κατά κύριο λόγο.

Ψηφιακό φροντιστήριο για τα μαθήματα Α’ Δημοτικού – Γ’ Λυκείου, ψηφιακό φροντιστήριο για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ψηφιακές τάξεις για απομακρυσμένες περιοχές, εφαρμογή eParents, ψηφιοποίηση βιβλίου πράξεων συλλόγου διδασκόντων, εκπαιδευτικό υλικό διαδραστικών πινάκων, είναι οι νέες εξαγγελίες της κυβέρνησης και κινούνται στην κατεύθυνση υλοποίησης της πολιτικής του ΟΟΣΑ και της ΕΕ, ώστε να υπάρξει ένα ακόμη χτύπημα στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο, με στόχο τη διάλυσή του και την μετατροπή του σε ένα φθηνό ευέλικτο σχολείο της αγοράς, με χορηγούς και με μαθητές να στερούνται τα στοιχειώδη μορφωτικά δικαιώματα.

Δεν είναι τυχαίο ότι η πρώτη που έτρεξε για να συγχαρεί τη κυβέρνηση και τον υπουργό παιδείας ήταν η Άννα Διαμαντοπούλου της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Μια υπουργός που το μόνο που έχει να επιδείξει είναι οι 2.500 συγχωνεύσεις σχολείων, οι μηδενικοί διορισμοί και φυσικά οι φωτοτυπίες αντί για βιβλία, προετοιμάζοντας από τότε το «ψηφιακό σχολείο». Και είναι απολύτως φυσικό για δύο λόγους: α. εφαρμόζουν την ίδια πολιτική της διάλυσης του δημόσιου σχολείου και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών των λαϊκών οικογενειών και β. το επιτελείο του υπουργό της ΝΔ Πιερρακάκη αποτελείται από στενούς συνεργάτες της τότε υπουργού. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται κι ο ΣΥΡΙΖΑ που μόλις λίγες μέρες πριν ο πρόεδρος του διαμαρτύρεται γιατί στα γυμνασιόπαιδα της Γαύδου δεν παρέχεται τηλε-«εκπαίδευση». Το 2022 το ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ με την Χ. Κεφαλίδου, πρώην υπεύθυνη του τομέα Παιδείας, προτείνει για τις απομακρυσμένες περιοχές την τηλε-«εκπαίδευση». Όλοι τους κινούνται στη λογική ότι σε αυτές τις περιοχές να διδάσκονται δια ζώσης μόνο τρεις κλάδοι μαθημάτων (φιλολογικά, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες ) και οι άλλοι κλάδοι  μόνο μέσω τηλε-«εκπαίδευσης». Ουσιαστικά πρόκειται για ένα υβριδικό σύστημα διάλυσης του δημόσιου σχολείου με ό,τι σημαίνει αυτό στη μείωση  προσλήψεων αναπληρωτών, στους λιγοστούς μόνιμους διορισμούς και φυσικά στο κλείσιμο και συγχώνευση σχολείων .

Η τηλε-«εκπαίδευση» εργαλείο διάλυσης του δημόσιου σχολείου

Κύριο εργαλείο των μέτρων είναι η τηλε-«εκπαίδευση» που δείχνει ότι η πανδημία ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία για να καθιερωθεί και να εισβάλει στην μαθησιακή διαδικασία. Με τις συνδικαλιστικές παρατάξεις των ΔΑΚΕ-ΠΕΚ-ΣΥΝΕΚ-ΑΣΕ/ΠΑΜΕ να συναινούν και να έχουν καθοριστική ευθύνη στην καθιέρωσή της.

 Ψηφιακό φροντιστήριο

Την ώρα που τα τμήματα ασφυκτιούν από το μεγάλο αριθμό μαθητών, οι μόνιμοι διορισμοί ουσιαστικά δεν καλύπτουν ούτε αυτούς που συνταξιοδοτούνται, με τους αναπληρωτές να αποτελούν το 1/3 του κλάδου εισάγεται ως μέτρο το ψηφιακό φροντιστήριο. Αντί να καταργηθούν τα φροντιστήρια, αντί να παταχθεί η παραπαιδεία και οι ιδιώτες φροντιστηριάρχες, αντί να προχωρήσει σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς, στη μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών,  αντί να μειωθούν οι μαθητές στα τμήματα, το κράτος και η κυβέρνηση τη νομιμοποιούν και μάλιστα με τον πιο απαράδεκτο τρόπο. Το ψηφιακό φροντιστήριο. Ένα μέτρο που επιδιώκεται να ακούγεται καλά στα αυτιά των γονέων αλλά στην  ουσία βάλλονται τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών για δωρεάν εκπαίδευση  και ουσιαστική γνώση. Και μόνο η νομιμοποίηση της έννοιας του φροντιστηρίου, δεν κάνει τίποτα άλλο από το να νομιμοποιεί την ανεπάρκεια του δημόσιου σχολείου και τον ανταγωνιστικό χαρακτήρα των πανελλαδικών εξετάσεων. Η μείωση της ύλης και αύξηση του αριθμού των εισακτέων, σε συνδυασμό με την ενίσχυση του δημόσιο σχολείου, είναι μέτρα που χτυπούν πραγματικά το φροντιστήριο και όχι η νομιμοποίησή του.

 Ψηφιακό σχολείο

Με  την τηλε-«εκπαίδευση» ως εργαλείο και με την αντικατάσταση της ζωντανής διδασκαλίας, της αλληλεπίδρασης μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, εξοικονομείται εκπαιδευτικό προσωπικό και χτυπιέται το μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και μάλιστα των πιο απομακρυσμένων περιοχών της χώρας. Με αυτό το μέτρο γίνεται πραγματικότητα η θέση του ΟΟΣΑ ότι στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλη αναλογία εκπαιδευτικών ανά μαθητή κι ότι έπρεπε να αντιμετωπιστεί με κάθε τρόπο. Και η κυβέρνηση βρήκε την τηλε-«εκπαίδευση» ώστε να επιβάλει το τηλε- «σχολείο»  κάνοντας πράξη αυτό που γίνεται στις ΗΠΑ και στις αγγλοσαξονικές χώρες. Την πλήρη διάλυση κάθε εκπαιδευτικής και μαθησιακής διαδικασίας, την απαξίωση και την ιδιωτικοποίηση εμπορευματοποίηση του δημόσιου σχολείου.

Οι γονείς, eparents

Το e-parents, όπως και η πλατφόρμα κατά του bullying κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος. Η πεποίθηση ότι με την ψηφιοποίηση μπορούν να αντιμετωπιστούν περίπλοκα παιδαγωγικά και κοινωνικά προβλήματα σχετίζεται και με τις ιδεολογικές εμμονές της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση, με την επιλογή να χρησιμοποιήσει την ψηφιοποίηση για να περάσει την πολιτική της  θα εμποδίσει την επικοινωνία των γονέων με το σχολείο. Αναφέρει η κυβέρνηση ότι «Μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής η οποία  θα ενταχθεί στην πλατφόρμα e-parents, οι γονείς θα ενημερώνονται: Για την πορεία βαθμολογικών επιδόσεων των παιδιών τους σε τεστ, προφορικά κλπ. Τις ενδεχόμενες “κοπάνες” που κάνουν από το σχολείο. Τον αριθμό απουσιών. Τις παρατηρήσεις και σχόλια  που κάνει το σχολείο για το παιδί τους (επίδοση στα μαθήματα, συμπεριφορά κλπ)».  Το παιδαγωγικό της αποτέλεσμα θα είναι καταστροφικό. Αντί να δημιουργήσει μια σχέση του σχολείου με τους γονείς, η κυβέρνηση φτιάχνει εργαλεία που θα διευκολύνουν την απομάκρυνση των γονιών από το σχολείο και θα είναι χρήσιμα για μια εικονική επικοινωνία με το σχολείο σε μια καθημερινότητα που κινείται όλο και περισσότερο με φρενήρεις ρυθμούς. Αντί, λοιπόν, να φροντίσει οι γονείς να έχουν άδειες και να μπορούν να πηγαίνουν στο σχολείο, να οικοδομούν σχέσεις με τους διδάσκοντες και το σχολείο, θεσμοθετεί την απομάκρυνση των γονιών από το σχολείο, αδιαφορώντας και εδώ για κάθε παιδαγωγική αρχή.

 Πανοπτική παρακολούθηση

Η ψηφιοποίηση των εργασιών των εκπαιδευτικών (βιβλίο ύλης, απουσίες, βιβλίο πρακτικών κλπ.) οδηγεί ουσιαστικά σε μια πανοπτική πλατφόρμα παρακολούθησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, σε ένα πανοπτικό σύστημα ελέγχου όπου μαζί με την αξιολόγηση και την κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων, ολοκληρώνεται την επιβολή ενός αυταρχικού πλαισίου λειτουργίας των σχολείων. Διαμορφώνεται και με  αυτόν τον τρόπο ένα κλίμα παρακολούθησης, ένα περιβάλλον πέρα και έξω από κάθε παιδαγωγική έννοια και αρχή, ένα περιβάλλον που δε θα κυριαρχεί η συνεργασία, η αλληλεγγύη και η δημοκρατικά οργανωμένη κοινότητα, ένα περιβάλλον που δε θα είναι το αποκούμπι των μαθητριών και μαθητών όταν νιώθουν ότι περιθωριοποιούνται.

Καταδικάζουμε τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης και του υπουργού παιδείας.

  • Συνεχίζουμε τον αγώνα για να μην περάσει η αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών μέχρι το τέλος της χρονιάς με Γ.Σ. κλιμάκωσης του αγώνα, απεργία αποχή και στάσεις εργασίας.

  • Το 21ο συνέδριο να αποφασίσει τη συνέχιση του αγώνα με ΓΣ των ΕΛΜΕ και ΓΣ προέδρων με την έναρξη της χρονιάς και πρόταση για παρατεταμένο αγώνα διαρκείας (ενημερώσεις, εκδηλώσεις, αποκλεισμούς, συγκεντρώσεις, επαναλαμβανόμενες απεργίες) που η εξέλιξή του θα καθορίζεται από ΓΣ για την ανατροπή της πολιτικής της Κυβέρνησης –ΕΕ –Κεφαλαίου.

Αγωνιζόμαστε- απαιτούμε :

  • Ενιαίο 12χρονο Δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά, της ολόπλευρης μόρφωσης, της χαράς και της δημιουργίας, της αλληλεγγύης, της συλλογικότητας, της παιδαγωγικής ελευθερίας και του ανθρωπισμού. Όχι στο αγοραίο σχολείο, εξεταστικό και αξιολογικό κέντρο για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

  • Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο δημόσιο σχολείο. Καμία τηλε-«εκπαίδευση».

  • Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, 20 μαθητές\τριες,καμία συγχώνευση – κατάργηση σχολείου.

  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, 20.000 φέτος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση – γενναία χρηματοδότηση.  Αυτόματη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων.

Να αλλάξουμε ριζικά το τοπίο στην ΟΛΜΕ

Οι αγώνες στα χέρια των πρωτοβάθμιων σωματείων και των εκπαιδευτικών

Στις εκλογές για την ανάδειξη των αντιπροσώπων στο 21ο συνέδριο της ΟΛΜΕ

Στηρίζουμε-ενισχύουμε-ψηφίζουμε τα σχήματα των

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ-ΚΙΝΗΣΕΩΝ Δ.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου