Το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας έσυρε 17 φορές στα δικαστήρια την ΟΛΜΕ την ΔΟΕ και την ΑΔΕΔΥ με το αίτημα κάθε φορά η προκηρυγμένη Απεργία-Αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης να βγαίνει παράνομη, αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο πως τα αντιδραστικά σχέδια της κυβέρνησης όχι μόνο δεν υλοποιούνται αλλά έγιναν κουρελόχαρτα από την χιονοστιβάδα αρνήσεων των εκπαιδευτικών να τα εφαρμόσουν.
Επιπλέον όπως αποδεικνύεται, αυτό που δεν μπορεί να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση και άρα την πονάει ακόμη περισσότερο, είναι η κήρυξη της Απεργίας-Αποχής από τη βάση δηλαδή από τα πρωτοβάθμια σωματεία ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ.
Η πλήρης αποχή από οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης είναι η μόνη συνεπής και σίγουρη πράξη αντίστασης απέναντι στην προσπάθεια που γίνεται διαχρονικά εκ μέρους του συστήματος να κατηγοριοποιήσουν και να υποβαθμίσουν τα σχολεία μέχρι την πλήρη ιδιωτικοποίησή τους, άμεση ή έμμεση.
Κάθε άλλη πρόταση, όπως αυτή της χρήσης «ενιαίων κειμένων» που προτείνει η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ και συμφωνεί και η ΑΣΕ-ΠΑΜΕ αποτελεί ντε φάκτο αναγνώριση και αποδοχή των διαδικασιών της αξιολόγησης και μάλιστα του πιο σκληρού πυρήνα της.
Στον δείκτη «πόροι –μέσα-ερευνητικά εργαλεία» για κάθε στόχο αξιολόγησης η πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ όχι μόνο καλεί να συμμετάσχουμε στην αξιολογική διαδικασία, αλλά και τα κείμενα που προτείνει δεν είναι καθόλου «ενιαία», αφού διαφοροποιούνται σε κάθε σχολική μονάδα από τη στιγμή που κάθε σύλλογος διδασκόντων καλείται να καταγράφει τις διαφορετικές ανάγκες του σχολείου που εργάζεται. Υιοθετούν δηλαδή πλήρως τη λογική της διαφοροποίησης και κατηγοριοποίησης των σχολείων που θέλει να επιβάλει το υπουργείο. Συγκεκριμένα για το πεδίο Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία (σε κάθε στόχο): «Η ομάδα εργασίας θα καταγράψει τα επιμέρους προβλήματα του σχολείου, που δυσχεραίνουν τη διδασκαλία και τη μάθηση …τις επιμέρους σχετικές ανάγκες του σχολείου …τις συγκρουσιακές καταστάσεις του σχολείου καθώς και τις αιτίες τους …τα επιμέρους προβλήματα του σχολείου, που δυσχεραίνουν τη διδασκαλία και τη μάθηση και θα αξιοποιήσει διεθνείς και εγχώριες παιδαγωγικές μελέτες (UNESCO, UNISEF (sic), ΚΕΜΕΤΕ κλπ.)
Το ανταγωνιστικό πνεύμα των «ενιαίων κειμένων»
Συνεργασία με τη διοίκηση, υιοθέτηση της λογικής του ανταγωνισμού των σχολείων, υλοποίηση προγραμμάτων και άλλων «καλών πρακτικών» που όλα παραπέμπουν στην αξιολόγηση- κατηγοριοποίηση των σχολείων. Ακόμα και η γλώσσα των κειμένων έχει προσαρμοστεί στην τεχνοκρατική ορολογία της αξιολόγησης. Ούτε φραστικά τα κείμενα δεν υποδηλώνουν την οποιαδήποτε διάθεση εναντίωσης στην αξιολόγηση. Αυτά είναι τα κείμενα της ΟΛΜΕ.
Και φυσικά, τα αποτελέσματα των «καλών πρακτικών» όπου αυτές εφαρμόζονται είναι ήδη ορατά. Η δημιουργία «ομάδας κολλητών» με τον διευθυντή και η ανθρωποφαγία κάνουν την εμφάνισή τους. Οι εκφοβισμοί και οι απειλές εκ μέρους της διοίκησης έχουν αυξηθεί κατακόρυφα. Πολλές φορές οι συνάδελφοι υβρίζονται με τον χειρότερο τρόπο από τους διευθυντές που γίνονται βασιλικότεροι του βασιλέως προκειμένου να εξασφαλίσουν την εύνοια του υπουργείου και μια θεσούλα στο αβέβαιο, ακόμη και γι αυτούς, μέλλον.
Συγκεκριμένα αποσπάσματα από το έγγραφο της ΟΛΜΕ:
Αξιοποίηση διεθνών και εγχώριων παιδαγωγικών μελετών (UNESCO, UNISEF(sic), ΚΕΜΕΤΕ κλπ.) για τη διάχυση καλών πρακτικών.
Καταγραφή προτάσεων για την αποτελεσματικότερη συνεργασία μεταξύ των σχολείων με ευθύνη της ΔΔΕ και των Συμβούλων.
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε σχετικές δράσεις που θα υλοποιηθούν από τις ΔΔΕ και τους Συμβούλους.
Συνεργασία με γειτονικά σχολεία και κοινωνικούς φορείς, εντός ωραρίου και με ευθύνη των συμβούλων παιδαγωγικής ευθύνης και της ΔΔΕ για διάχυση καλών πρακτικών.
Τα λεγόμενα «ενιαία» κείμενα της ΟΛΜΕ επιπλέον προτείνουν
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.
Επιμόρφωση για τα νέα προγράμματα σπουδών και για τη χρήση τεχνολογίας στη διδακτική διαδικασία, για τη διαθεματικότητα, για τη διαχείριση της τάξης, για τις συμπεριληπτικές διδακτικές μεθόδους και την αντιμετώπιση των φαινομένων εκφοβισμού και βίας
Επιμόρφωση για την αξιοποίηση των εγκεκριμένων προγραμμάτων του ΙΕΠ, επιμόρφωση για τις δυνατότητες αξιοποίησης ευρωπαϊκών και άλλων προγραμμάτων.
Τα κείμενα της ΟΛΜΕ προτείνουν στον κλάδο όχι μόνο να συμμετέχει στο αξιολογικό πλαίσιο αλλά επιπλέον τον παροτρύνουν να αποδεχτεί χωρίς καμία κριτική, τα νέα προγράμματα σπουδών (θα έπρεπε ήδη η ΟΛΜΕ να έχει διαμορφώσει κριτική σε αυτά δεδομένης της στροφής προς το σχολείο των δεξιοτήτων και του ταξικότερου σχολείου), ζητώντας μάλιστα επιμόρφωση σε αυτά, εξαγνίζοντας ακόμα και το ΙΕΠ και τα εγκεκριμμένα προγράμματά του (είναι νωπές οι μνήμες της εγκεκριμένων προγραμμάτων τύπου «θεωρίας του αγέννητου του παιδιού»).
Το κύριο μέλημα του κρατικού κυβερνητικού συνδικαλισμού ήταν να υπάρξει μια απόφαση της ΟΛΜΕ που να υιοθετεί τη λογική συμμετοχής στην αξιολόγηση μέσω των «ενιαίων κειμένων» και να διευκολύνει την κυβέρνηση. Άλλωστε, η ΔΑΚΕ και ΣΥΝΕΚ είναι υπέρ της αξιολόγησης,ενώ η ΑΣΕ-ΠΑΜΕ τοποθετείται ενάντια στην «αντιδραστική», «αντιπαιδαγωγική» και «αντιεκπαιδευτική» αξιολόγηση, λες και μπορεί να υπάρξει μια αξιολόγηση που δεν θα κατέληγε στην κατηγοριοποίηση των σχολείων. Θέσεις που εκ των πραγμάτων βοηθούν τη νεοφιλελεύθερη πολιτική της κυβέρνησης να προχωρήσει στις βαθιές αντιδραστικές και ταξικές επιλογές της στην εκπαίδευση μέσω μιας εμβληματικής επιλογής της, όπως αυτή της αξιολόγησης.
Ως Αριστερή Συμπαράταξη Καθηγητών από την πρώτη στιγμή ταχθήκαμε αταλάντευτα ενάντια σε οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης μέσα στα σχολεία και το υπηρετήσαμε και στην πράξη. Δώσαμε τη μάχη και καταφέραμε με απόφαση Γενικής Συνέλευσης στη Δ΄ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής να ισχύει πλέον Απεργία-Αποχή για τους συναδέλφους από κάθε διαδικασία ατομικής αξιολόγησης σε αντίθεση με ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ, ΑΣΕ – ΠΑΜΕ που την καταψήφισαν.
Τώρα είναι η ώρα τα πρωτοβάθμια σωματεία να βγουν μπροστά! Αυτή τη στιγμή 22 ΕΛΜΕ, το ¼ των ΕΛΜΕ της χώρας βρίσκονται σε Α/Α από την αξιολόγηση των σχολείων. Είναι ώρα και οι υπόλοιπες ΕΛΜΕ να προχωρήσουν κι αυτές σε Α/Α από την αξιολόγηση των σχολείων. Τώρα είναι η ώρα να στηριχθεί αυτή η μορφή αγώνα σε όλες τις ΕΛΜΕ της χώρας, ώστε να αλλάξει πορεία η ομοσπονδία!
Ακυρώνουμε τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων που αφορούν στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας με στάση εργασίας ώστε να μην υπάρχει απαρτία (η απαρτία απαιτεί να γίνει η συνεδρίαση του συλλόγου να είναι παρόντες το 50%+1 του συνόλου των μελών του συλλόγου δηλαδή όσων συμπεριλαμβάνονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα της εβδομάδας).
Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση ενιαία και συντονισμένα με Α/Α και για όλες τις μορφές της, παλεύουμε για την ανατροπή της πολιτικής της κυβέρνησης!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου