ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
ΤΑ ΚΕΝΑ ΕΙΝΑΙ
ΕΔΩ
ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΣ
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ.
Συναδέλφισσες/φοι:
Αρχές Δεκέμβρη και
τα κενά στα σχολεία παραμένουν , στη ΔΙΔΕ Βοιωτίας, αλλά και πανελλαδικά.
Το Υπουργείο
Παιδείας όχι μόνο δεν κάλυψε όλα τα
λειτουργικά κενά των σχολείων από την πρώτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών,
αλλά συνεχίζει τις προσλήψεις με το σταγονόμετρο, με εκατοντάδες ώρες
μαθημάτων σε γυμνάσια ΓΕΛ, και ΕΠΑΛ να χάνονται , ενώ διανύουμε ήδη τον
τρίτο μήνα μαθημάτων. Είναι ολοφάνερο
πλέον πως η κυβέρνηση επιδιώκει
την με κάθε τρόπο μείωση του δημοσιονομικού κόστους, παίζοντας με την αγωνία
των χιλιάδων συναδέλφων αδιόριστων εκπαιδευτικών, που παραμένουν ακόμη άνεργοι αλλά και με τις μορφωτικές
ανάγκες των μαθητών, ακόμη και σε πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Όσο περνά ο
καιρός, το Υπουργείο Παιδείας εντείνει τον εκβιασμό προς τα σχολεία να γίνει
διαχείριση των κενών με εξάντληση του υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού,
σύμπτυξη τμημάτων, μονιμοποίηση του
μέτρου της περικοπής των αναλυτικών προγραμμάτων και ότι άλλο
αντιεκπαιδευτικό μέτρο εφεύρουν.
Με αυθαίρετο τρόπο
και σε βάρος των στοιχειωδών εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών, επιχειρούν
οι κατά τόπους διευθύνσεις να διαχειριστούν τα κενά και τις τοποθετήσεις των
αναπληρωτών. Αντί να δώσουν όλα τα κενά των σχολείων και να τοποθετηθούν οι
συνάδελφοι με βάση τα μόρια τους και τις
προτιμήσεις τους, κρύβουν και σπάνε κενά, φτιάχνοντας «πακέτα» από τα
κατακερματισμένα κενά , ώστε να καλυφθούν όσα περισσότερα σχολεία γίνεται «από
λίγο», και κάνοντας τους αναπληρωτές λάστιχο , αφού τους στέλνουν ακόμη και σε
3 ή 4 σχολεία.
Ένα μεγάλο μέρος
του έτσι κι αλλιώς πενιχρού τους μισθού εξανεμίζεται σε καύσιμα και μετακινήσεις, ενώ τα
σχολεία έχουν μετατραπεί σε κέντρα
διερχομένων με σοβαρότατες αρνητικές συνέπειες
στη διοικητική και παιδαγωγική λειτουργία τους.Στο νομό μας
συγκεκριμένα, συνάδελφος αναπληρώτρια πηγαίνει σε 4 σχολεία, και μάλιστα δύο
μέρες τη βδομάδα πάει σε δύο ,αφού ήδη έχει διανύσει 100 χιλιόμετρα από το
σπίτι της για να φτάσει στο πρώτο σχολείο και στην συνέχεια άλλα 25 για να πάει
στο δεύτερο, ενώ θα μπορούσε να τοποθετηθεί σε σχολεία πιο κοντά στον τόπο
διαμονής της όπου υπάρχουνκενά και δεν δίνονται.Επιπλέον άλλη συνάδελφος που
ανήκει σε ειδική κατηγορία τοποθετείται σε 4 σχολεία.
Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ιδιαίτερα και η ευθύνη των αιρετών που δέχονται αυτές
τις τοποθετήσεις.
Συνάδελφοι αναπληρωτές
· Να απαιτείτε τα λειτουργικά κενά να αναρτώνται στο διαδίκτυο ή
τουλάχιστον να είναι μονίμως αναρτημένα στη Διεύθυνση
Με τον τρόπο αυτό θα εξασφαλίζετε ότι δεν υπάρχουν «κρυφά» κενά που
προορίζονται για συγκεκριμένα πρόσωπα.
· Οι δηλώσεις προτίμησης αφορούν σχολικές μονάδες και σε καμία
περίπτωση περιοχές.
· Απαιτείτε να αναρτώνται οι πίνακες τοποθέτησης μαζί με τα μόρια και
τα κριτήρια ώστε να έχετε έλεγχο ότι ακολουθήθηκε η νόμιμη διαδικασία
Να γνωρίζετε ότι για να τοποθετηθεί ένας αναπληρωτής εκπαιδευτικός,
οποιασδήποτε ειδικότητας, σε σχολική μονάδα της δημόσιας εκπαίδευσης
απαιτείται:
· Να έχουν δημοσιοποιηθεί τα κενά με τρόπο προσβάσιμο σε όλους
ταυτόχρονα, και όχι ατομικό, ώστε να μην υπάρχει η δυνατότητα να αποκρυφτούν
κενά σε κάποιους εκπαιδευτικούς ενώ γνωστοποιούνται σε άλλους.
· Να γίνουν δηλώσεις προτίμησης σχολικών μονάδων από τους
ενδιαφερόμενους προς τοποθέτηση με βάση τα δημοσιοποιημένα λειτουργικά κενά
· Αφού ολοκληρωθούν οι παραπάνω διαδικασίες, ο διευθυντής εκπαίδευσης
τοποθετεί με απόφασή του η οποία οφείλει να ακολουθεί απολύτως τη νομοθεσία που
αφορά τις τοποθετήσεις αναπληρωτών και ωρομισθίων που είναι:
Αρ.Πρωτ.Φ.361.1/1059/105160/Δ1/11-10-2006/ΥΠΕΠΘ
Αρ.Πρωτ.Φ.361.1/566/111195/Δ1/14-09-2009/ΥΠΕΠΘ
Αρ.Πρωτ.Φ.361.1/697/126794/Δ1/14-10-2009/ΥΠΔΒΜΘ
Αρ.Πρωτ.Φ.361.1/74/28599/Δ1/12-03-2010/ΥΠΔΒΜΘ
1.
Απαιτούμε να καλυφθούν τώρα όλα τα
κενά των σχολείων με όλες τις αναγκαίες προσλήψεις αναπληρωτών.
2.
Να δοθούν όλα τα κενά για τις
τοποθετήσεις των αναπληρωτών, όχι στην κάλυψη κενών “κατά προτεραιότητα” σε
βάρος των συναδέλφων, αλλά και των σχολείων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου