Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2017

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ

Η συνδικαλιστική χρονιά 2016-17 ολοκληρώνεται μέσα σε δύσκολες συνθήκες για το δημόσιο σχολείο, τους εκπαιδευτικούς και το συνδικαλιστικό κίνημα. Η επιβολή των μνημονιακών πολιτικών και η αδυναμία, παρά τις αντιστάσεις, του εργατικού λαϊκού κινήματος να τις ανατρέψει, οδηγούν στην όλο και μεγαλύτερη εμπέδωση της αντίληψης ότι δεν υπάρχει εναλλακτική λύση και άλλος δρόμος. Σε αυτό βέβαια έχει συντελέσει η διαλυτική στάση των ηγεσιών του συνδ. κινήματος (ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΟΛΜΕ) το οποίο λόγω της κυριαρχίας των παλιών και νέων μνημονιακών παρατάξεων, αποδεικνύεται ανίκανο να εμπνεύσει, να οργανώσει και να συντονίσει τους εργαζόμενους.
Την ίδια στιγμή η Κυβέρνηση συνεχίζει το δρόμο της κοινωνικής καταστροφής!
Σε εξέλιξη βρίσκεται νέος γύρος λεηλασίας των λαϊκών συμφερόντων με την ψήφιση του νέου αντιλαϊκού προϋπολογισμού (υπερφορολογήσεις, περικοπές σε υγεία, πρόνοια, ασφάλιση, ματωμένα πρωτογενή πλεονάσματα στο 3,82%, κ.ά.), με την προώθηση των νέων 113  προαπαιτούμενων της 3ης αξιολόγησης (ιδιωτικοποιήσεις σε ενέργεια, νερό, τηλέφωνο, δημόσια περιουσία, νέο αντιαπεργιακό συνδικαλιστικό νόμο, ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς για μαζική αρπαγή της λαϊκής κατοικίας, κ.ά.) και για όλους επικρέμεται  η άμεση εφαρμογή μέτρων της 2ης αξιολόγησης (μείωση του αφορολόγητου και των συντάξεων).
Η κυβέρνηση βέβαια  προωθεί αφηγήματα  για δίκαιη ανάπτυξη και σταθερότητα, όταν έχει δεσμευτεί για δημοσιονομικά πλεονάσματα μέχρι το 2060 και δήμευση του δημόσιου πλούτου για 90 χρόνια!
     Μέσα σε αυτό το τοπίο, ως ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ  με 1 μέλος στο ΔΣ της ΕΛΜΕ, προσπαθήσαμε να συμβάλουμε στην καλύτερη δυνατή λειτουργία του σωματείου μας. Από την αρχή, είχαμε επισημάνει ότι στη σημερινή συγκυρία απαιτούνται βαθύτερες πολιτικές συμφωνίες και όχι επιφανειακές (ψευτο)συγκλίσεις που θολώνουν τα νερά και αφήνουν περιθώρια να καλλιεργούνται αυταπάτες για σωτήρες μέσω κυβερνητικών λύσεων. Για αυτό άλλωστε επιλέξαμε να μην συμμετέχουμε στο προεδρείο της ΕΛΜΕ, εκτιμώντας (σωστά όπως αποδείχθηκε) ότι σε κρίσιμα θέματα θα αποτελούσαμε μειοψηφία απέναντι στις άλλες παρατάξεις. Βέβαια, σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μέρος της πολιτικής κουλτούρας μας η αφ' υψηλού κριτική και η περιχαράκωσή μας απλά σε ρόλο αντιπολίτευσης. Η θετική συμβολή μας και η διάθεση για συνεργασία με τους συναδέλφους των άλλων παρατάξεων εκφράστηκε με την επεξεργασία και την κατάθεση από τη μεριά μας προτάσεων για τα περισσότερα από τα θέματα που απασχόλησαν το ΔΣ. Όπως επίσης υπερψηφίσαμε και προτάσεις των άλλων παρατάξεων ή δεχτήκαμε τροποποιήσεις που πρότειναν οι συνάδελφοι επί των προτάσεων μας, έτσι ώστε να υπάρχουν αποφάσεις.
Σίγουρα, η παρουσία μας στο ΔΣ είχε αδυναμίες, κενά και παραλείψεις. Ούτε μαγικές συνταγές έχουμε, ούτε το αλάθητο διεκδικούμε. Όμως όπως έλεγε ο Αϊνστάιν, “όποιος δεν έκανε ποτέ λάθος, δεν έχει δοκιμάσει ποτέ κάτι καινούριο”. Επειδή “πιστεύουμε στους σεισμούς που μέλλονται για να έρθουνως ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ  θα συνεχίσουμε να παλεύουμε, μέσα και έξω από το ΔΣ, για μία ΕΛΜΕ που θα ενώνει, θα εμπνέει και θα αγωνίζεται, πέρα από λογικές ανάθεσης και υποταγής στον δήθεν ρεαλισμό του ευρω-μονόδρομου, για ένα ανασυγκροτημένο συνδικαλιστικό κίνημα, ταξικό και ανεξάρτητο από το επίσημο κομματικό παιχνίδι εξουσίας.

Νέο Λύκειο
      Οι εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας για το «Νέο Λύκειο» και την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια δείχνουν ότι η κυβέρνηση έχει στα σκαριά μια μεταρρύθμιση που θα πλήξει τους εκπαιδευτικούς εργασιακά και τους μαθητές μας μορφωτικά. Περιορισμός των γνωστικών αντικειμένων και «χυλοποίησή» τους, πολλαπλές εξετάσεις για ΑΕΙ-ΤΕΙ, νέες στρατιές πλεοναζόντων συναδέλφων, είναι μόνο μερικά από αυτά που συνεπάγονται οι «διαρροές».
Συγκεκριμένα, το ΙΕΠ προτείνει να καταργηθούν από υποχρεωτικά μαθήματα τα Αρχαία, η Ιστορία, η Άλγεβρα, η Φυσική, η Χημεία, η Βιολογία, η Φιλοσοφία, η Ξένη Γλώσσα, η Πληροφορική. Αντί αυτών, μαθήματα-χυλός όπως «Ο Σύγχρονος Κόσμος», προφανώς για να διδάσκεται από καθηγητές όλων των ειδικοτήτων, ή το νεοπαγές «Ερευνητικά Προβλήματα Φυσικών Επιστημών», που είναι διφορούμενο ως προς το περιεχόμενο του και την ειδικότητα που θα το διδάξει.
Όλα αυτά καταρχάς θα οδηγήσουν και σε χιλιάδες υπεραριθμίες για όλες τις ειδικότητες: μόνο στους ξενόγλωσσους μιλάμε για απώλεια 1.000 θέσεων!
Συνολικά, μιλάμε για τη λογική των δεξιοτήτων που ζητά η αγορά αντί των γνωστικών αντικειμένων (οι οκτώ δεξιότητες κατά Ε.Ε. - ΟΟΣΑ). Οι μαθητές θα προσφεύγουν ακόμα περισσότερο στην παραπαιδεία ενώ πλάι στα φροντιστήρια ή και μέσα σε αυτά θα αναπτυχθούν γραφεία συγγραφής δημιουργικών εργασιών.
ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
   Συνεχίστηκαν οι καταργήσεις τμημάτων και αυτή τη χρονιά. Μόνο μες στο καλοκαίρι, υπήρξαν απώλειες 150 τμημάτων ειδικότητας στα ΕΠΑΛ, ενώ μέχρι και τον Οκτώβρη δεν εγκρίθηκαν δεκάδες ολιγομελή τμήματα σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Την ίδια ώρα, η Κυβέρνηση  θριαμβολογεί για την οργάνωση της μνημονιακής Μαθητείας (που παλιά κατήγγειλε), δηλ της μισο-δουλείας κι ανακύκλωσης της ανεργίας των νέων που λειτουργούν ως εφεδρικός εργασιακός στρατός και πολιορκητικός κριός των νυν εργαζομένων.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η αποφασιστική συνέχιση της απεργίας-αποχής του δημοσίου από την «αξιολόγηση» επιβεβαιώνεται από τα εξαιρετικά μεγάλα ποσοστά συμμέτοχης (75%), παρά τον εκβιασμό της τροπολογίας Γεροβασίλη. Τι και αν υπήρξαν στελέχη υπηρεσιών που με σειρά αυθαιρεσιών, μεθοδεύσεων προσπάθησαν με λυσσασμένο τρόπο να σπάσουν το απεργιακό ρεύμα, η συντριπτική πλειοψηφία των δημόσιων υπαλλήλων αναγνώρισε κι αναγνωρίζει ότι η «αξιολόγηση», είναι ο δούρειος ίππος κυβέρνησης και τρόικας για την κατάργηση και συγχώνευση δημόσιων υπηρεσιών και τη βίαιη μετακίνηση και απόλυση του προσωπικού. H μαζικότατη συμμετοχή των υπαλλήλων στην απεργία έχει ακυρώσει στην
πράξη ένα μνημονιακό προαπαιτούμενο, έχει απονομιμοποιήσει πλήρως τη διαδικασία και έχει ενταφιάσει το νόμο ΒερναρδάκηΗ μάχη πρέπει να συνεχιστεί και να ενταθεί από τη μεριά του συνδικαλιστικού κινήματος για να μπει φρένο στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης, ΕΕ και κεφαλαίου.

ΠΕΚΕΣ-ΝΕΕΣ ΔΟΜΕΣ-ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Σχετικό με την Αξιολόγηση είναι και η νέα πρόταση του Υπουργείου για ενοποίηση ΔΔΝ, ΚΕΣΥΠ, ΚΕΔΔΥ, ΠΛΗΝΕΤ, ΚΠΕ σε μια δομή σε επίπεδο Νομού, που θα υπάγεται στο ΠΕΚΕΣ (Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού) κάθε Περιφέρειας. Επίσης, τα χρήσιμα ΕΚΦΕ μεταφέρονται στα Εργαστηριακά Κέντρα, χάνοντας την αυτονομία τους και υπαγόμενα σε μία άσχετα με αυτά δομή.
Με τις νέες δομές, το Υπουργείο θέλει:
·        Να εξοικονομήσει προσωπικό π.χ. Σύμβουλοι, αποσπασμένοι στις δομές, κ.ά.
·        Να δημιουργήσει μια παράλληλη προς τη Διοίκηση δομή, που θα αναλάβει το «παιδαγωγικό» κομμάτι και θα λογοδοτεί απευθείας στο ΙΕΠ και στο Υπουργείο, ούσα απρόσβλητη από «τοπικές» παρεμβάσεις.
·         Να τρέξει την Αξιολόγηση, αρχικά με τη δημιουργία ενός σώματος συμβούλων - αξιολογητών – επιθεωρητών, στη συνέχεια με τον συντονισμό της υποτίθεται αθώας «αυτοαξιολόγησης», και τελικά με την εξωτερική αξιολόγηση (από την οποία στην αρχή εξαιρούμαστε).

Μπροστά σε αυτή την κρίσιμη περίοδο η ηγεσία της ΟΛΜΕ αντί να καλέσει Γ.Σ. για την οργάνωση της απάντησης του κλάδου, συναινεί με την κυβερνητική πολιτική. Με τη συμμετοχή της σε προσχηματικούς διάλογους με το υπουργείο διευκολύνει το πέρασμα  αυτής της πολιτικής. Εγκαταλείπει όλα τα ψηφισμένα αιτήματα και τις πολιτικές διεκδικήσεις του κλάδου με τα οποία πορευτήκαμε τα προηγούμενα χρόνια και καταγράψαμε νίκες τους κινήματος (επιστροφή στα σχολεία των συναδέλφων της διαθεσιμότητας, εναντίωση στην αυτοαξιολόγηση, κ.ά.). Ακόμη, προσπαθεί  να αδρανοποιήσει κάθε αγωνιστική  απάντηση του κλάδου καθώς ούτε οργανώνει, αλλά ούτε συμμετέχει σε καμία κινητοποίηση που οργανώνεται από τις ΕΛΜΕ (για τα ολιγομελή τμήματα, για τους διορισμούς και τα κενά στα σχολεία, για το «Νέο Λύκειο» κ.ά.).
      Αυτή η τακτική της ηγεσίας της ΟΛΜΕ που θέλει να οδηγήσει τον κλάδο σε αφωνία για να  νομιμοποιούνται οι βάρβαρες μνημονιακές πολιτικές των κομμάτων και των πολιτικών φορέων των παρατάξεων του παλιού και του νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού, πρέπει να ανατραπεί. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την οργάνωση των ίδιων των εργαζομένων από τα κάτω μέσα από τις ΕΛΜΕ και τον αγωνιστικό συντονισμό τους.
      Απευθύνουμε κάλεσμα προς όλους τους συναδέλφους που αγωνιούν για τις εξελίξεις για να σχεδιάσουμε και να  οργανώσουμε την ανατροπή της κυβερνητικής αντιεκπαιδευτικής και γενικότερα αντεργατικής πολιτικής. Η προώθηση της αγωνιστικής ενότητας του κλάδου είναι αναγκαία μπροστά στην εφόλης της ύλης επίθεση που δέχονται το δημόσιο σχολείο και οι εκπαιδευτικοί, αλλά και στην ανάγκη αγωνιστικού αναπροσανατολισμού της ΕΛΜΕ, για να ξεφύγει από τα όρια του κυβερνητικού και του κομματικού συνδικαλισμού. Να γίνει μαχητική συλλογική έκφραση του κλάδου..
      Γι’ αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων μας στην εκλογοαπολογιστική συνέλευση της ΕΛΜΕ την Πέμπτη 7/12 και στις εκλογές της ΕΛΜΕ στις 20/12.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου