Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024

Η ΑΔΕΔΥ κήρυξε απεργία - αποχή των εκπαιδευτικών από την αξιολόγηση - Ανακοινώσεις ΔΟΕ - ΟΛΜΕ

Mπροστά στην τεράστια επιτυχία της απεργίας/αποχής (ιδιαίτερα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση) στην οποία συμμετέχουν σε ποσοστά 80 και 90% οι νεοδιόριστοι, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ ουσιαστικά ομολογώντας τη παταγώδη αποτυχία της να πείσει, προσφεύγει στην γνωστή λύση της προηγούμενης υπουργού Παιδείας. Να πάει στα δικαστήρια τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών για να κηρύξουν την απεργία αποχή παράνομη.

Η ΑΔΕΔΥ ομόφωνα πήρε απόφαση για κήρυξη απεργίας αποχής για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, το εξώδικο της οποίας κατατέθηκε σήμερα Πέμπτη 29.2 και  καλύπτει τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Οι στάσεις εργασίας του Φεβρουαρίου ΟΛΜΕ - ΔΟΕ ισχύουν κανονικά (δεν προσέφυγε το υπουργείο στα δικαστήρια για τις στάσεις εργασίας) άρα, σχετικά με τις παρακολουθήσεις μαθήματος για το στάδιο Α1 και Α2 όλες οι εκπαιδευτικοί είναι καλυμμένες/οι από τις στάσεις εργασίας. Σήμερα επίσης οι δυο εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες κήρυξαν στάσεις εργασίας και για τον Μάρτιο

Το εξώδικο της ΑΔΕΔΥ

ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ

ΕΞΩΔΙΚΗ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

Της Ανώτατης Διοικήσεως Ενώσεως Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ), όπως εκπροσωπείται νόμιμα από το Γενικό Συμβούλιο αυτής, με έδρα στην Αθήνα, οδός Ψύλλα αρ.2 και Φιλελλήνων, ΑΦΜ 090280327, Δ΄ ΔΟΥ Αθηνών.

ΠΡΟΣ ΤΟ

1. Το Ελληνικό Δημόσιο, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον:

α) Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού,

β) Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών,

2.  Την Προεδρία της Κυβέρνησης (άρθρο 21 ν. 4622/2019)  

Το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ με απόφαση που έλαβε την 2.2.2024 για στήριξη των κινητοποιήσεων των Ομοσπονδιών-μελών της, Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) & Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ): 

Αντιδρώντας:

στην υπ’ αρ. 9950/ΓΔ5 Απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της»  (Φ.Ε.Κ. Β 388/27-1-2023) σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 29, των άρθρων 56 και 66 έως και 80, της παρ. 2 του άρθρου 83 και των άρθρα 231 και 232 του ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις»

Και λαμβάνοντας υπόψη ότι:

  1. Οι διατάξεις των παραπάνω νομοθετημάτων κινούνται στην ίδια κατεύθυνση και σε συνέχεια αντίστοιχων προσπαθειών όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, για την επιβολή  αντιδραστικής αξιολόγησης.

  2. Η κυβέρνηση  προχωρά, με το νομοθετικό πλαίσιο που θεσπίζει για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σε συνέχεια αυτού της «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων», σε μια ακόμη απαράδεκτη και εχθρική, προς τους εκπαιδευτικούς, ενέργεια στο πλαίσιο εφαρμογής της σκληρής αντιλαϊκής πολιτικής ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που, κάτω από αντίξοες συνθήκες  μάχονται για τη στήριξη των μαθητών, χωρίς καμία ουσιαστική υποστήριξη από την πλευρά της. Η πολιτική της απαξίωσης του κράτους προς τη δημόσια εκπαίδευση, έχει αποτύχει διεθνώς όπου εφαρμόστηκε και έρχεται σε αντίθεση με τις παιδαγωγικές έρευνες και τις ψηφισμένες θέσεις του κλάδου.

  3. Σε κλίμα αυταρχισμού, ελέγχου, απαξίωσης των εκπαιδευτικών και του ρόλου των Συλλόγων Διδασκόντων, το οποίο εδραιώνεται στις διατάξεις του ν. 4823/2021 για την ατομική αξιολόγηση, οι εκπαιδευτικοί ενοχοποιούνται για ό,τι δεν λειτουργεί σωστά στην εκπαιδευτική διαδικασία με, προφανή, στόχο την αθώωση των αντιεκπαιδευτικών – αντιλαϊκών πολιτικών της κυβέρνησης.

  4. Μια ματιά και μόνο στον νόμο αρκεί για να γίνει αντιληπτό ότι οι προθέσεις της κυβέρνησης είναι πολύ μακριά από την «αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών» όπως ευαγγελίζεται. Αν η κυβέρνηση ήθελε, όντως, να στηρίξει το δημόσιο σχολείο θα προσλάμβανε μαζικά εκπαιδευτικούς, δεν θα επέτρεπε να χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες, δεν θα άφηνε μαθητές χωρίς παράλληλη στήριξη, μαθήματα ακόμα και πανελλαδικώς εξεταζόμενα να διδάσκονται από τα μέσα της χρονιάς. Δεν θα στοίβαζε 25 σε αίθουσες κλουβιά, θα έπαιρνε ειδικά μέτρα στήριξης των μαθητών για τα τεράστια γνωστικά, ψυχολογικά και κοινωνικά προβλήματα που άφησε ο διετής εγκλεισμός και τα κλειστά σχολεία, θα την απασχολούσε το πώς θα κατασκευάσει σύγχρονα σχολεία, θα επισκεύαζε τα παλιά, δεν θα άφηνε χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς να περνούν τη μισή τους μέρα σε ακατάλληλα κτίρια για το επιδιωκόμενο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα αλλά και επικίνδυνα για την ασφάλειά τους.

  5. Η ποσοτικοποίηση της αξιολογικής διαδικασίας (βαθμολογικές κλίμακες) πολύ εύκολα εργαλειοποιείται στο πλαίσιο μιας διαδικασίας κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων αλλά και των εκπαιδευτικών με βάση τους γενικότερους σχεδιασμούς της κυβέρνησης (πολιτική σύνδεσης του προϊόντος της αξιολόγησης με τις μισθολογικές απολαβές κλπ.

ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙ ΑΠΕΡΓΙΑ -ΑΠΟΧΗ

των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τις διαδικασίες, που προβλέπονται στον ν. 4823/2021, όπως αυτές συμπληρώθηκαν και περαιτέρω ρυθμίστηκαν στην Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5/ΦΕΚ Β 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της»  και δη από τις διαδικασίες που σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).

Οι ανωτέρω διαπιστώσεις του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ, αποτελούν τους λόγους στους οποίους θεμελιώνεται η απεργία - αποχή, ενώ, αντίστοιχα, αιτήματα της εν λόγω απεργίας - αποχής αποτελούν η κατάργηση του προαναφερθέντος θεσμικού πλαισίου της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Σημειώνεται, ότι η ως άνω αποχή των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκπροσωπούμε, από συγκεκριμένες ενέργειες, προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς ΔΕφΑθ 559/2020, Εφ. Αθηνών 590/2023, Εφ. Αθηνών 4843/2014, Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη, ως μορφή απεργίας.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Σας γνωστοποιούμε, ότι μετά την παρέλευση τεσσάρων ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας μέχρι και την ικανοποίηση των αιτημάτων μας και την παύση κάθε διαδικασίας, που σχετίζεται με τις διαδικασίες που προβλέπονται στον ν. 4823/21, όπως αυτές συμπληρώθηκαν και περαιτέρω ρυθμίστηκαν στην Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5/ΦΕΚ Β 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της»  και δη από τις διαδικασίες, που σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.), που προωθούνται από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κηρύσσεται απεργία - αποχή όλων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από κάθε ενέργεια, που συνδέεται με την εφαρμογή των ως άνω διαδικασιών παρέχοντας με τον τρόπο αυτό πλήρη κάλυψη στο σύνολο των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως που εκπροσωπούμε, υπηρετούντων με έννομη σχέση δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, μέχρι την ικανοποίηση των αιτημάτων μας και την παύση κάθε διαδικασίας που σχετίζεται με την εφαρμογή του προαναφερόμενου θεσμικού πλαισίου.  

Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής εντέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς ον αυτή απευθύνεται, προς γνώση του και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας ολόκληρη την παρούσα στην έκθεση επιδόσεώς του.

Αθήνα, 29.02.2024

Η πληρεξούσια δικηγόρος

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ

ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ (MJuris Oxford)-ΑΜ ΔΣΑ 33498

ΗΡΟΔΟΤΟΥ 17-ΚΟΛΩΝΑΚΙ ΤΚ 10674

Τ: 210-7228055, Ε: m.panagopoulou@mplawoffice.gr

Συνεχίζουμε δυναμικά με την απεργία αποχή που κήρυξε η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Υπερασπιζόμαστε τη δημόσια εκπαίδευση.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. χαιρετίζει τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα οι οποίοι συμμετέχουν δυναμικά στην απεργία αποχή ενάντια στην αντιπαιδαγωγική – αντεπιστημονική ατομική «αξιολόγηση» του νόμου 4823/21 και της σχετικής Υπουργικής Απόφασης.

Έντρομη, μπροστά στην αποφασιστική συμμετοχή των εκπαιδευτικών η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.  με μια αγωγή «για γέλια και για κλάματα» αποκαλυπτική της παντελούς έλλειψης γνώσης των τεκταινόμενων στο δημόσιο σχολείο και των μορφωτικών αναγκών των μαθητών, πήρε την πολιτική απόφαση να μεθοδεύσει την κήρυξη της απεργίας ως παράνομης, πολιτικής και καταχρηστικής. Η απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών την Τρίτη 27-2 δεν ήταν αυτή που επιθυμούσε. Η απεργία κρίθηκε παράνομη για καθαρά τυπικούς λόγους σε σχέση με τη μη εφαρμογή διατάξεων του νόμου Χατζηδάκη και όχι πολιτική ή/και καταχρηστική. Συγκεκριμένα, η απόφαση αφορά τη μη προκήρυξη της απεργίας από τη Γενική Συνέλευση (όταν το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει εκ του καταστατικού του τη δυνατότητα προκήρυξης απεργίας, είχε σχετική εξουσιοδότηση από Γενική Συνέλευση αλλά και η 92η Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επικύρωσε την απόφαση) και υποχρέωση προσφυγής για «διάλογο» στον ΟΜΕΔ (τη στιγμή που η ίδια η αγωγή του Υπουργείου επικαλείται την ύπαρξη διαλόγου).

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. μετά από αυτήν την απόφαση, ζήτησε, την ίδια ημέρα, από την υπερκείμενη τριτοβάθμια οργάνωση, την Α.Δ.Ε..Δ.Υ. να κηρύξει και εκείνη την απεργία αποχή, δίνοντας το μήνυμα της συνολικής εναντίωσης του δημοσιοϋπαλληλικού κινήματος στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, τον αυταρχισμό και την επιβολή πολιτικών διαλυτικών για τον κοινωνικό πυλώνα της δημόσιας εκπαίδευσης. Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ., σήμερα, 29-2-2024 επέδωσε το εξώδικο κήρυξης της απεργίας-αποχής στο Υπουργείο Παιδείας.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους εκπαιδευτικούς να υπογράψουν (και στη συνέχεια να πρωτοκολληθεί στη σχολική μονάδα), το νέο έντυπο συμμετοχής στην απεργία-αποχή που κήρυξε η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. (όπως έκαναν μέχρι τώρα με το αντίστοιχο έντυπο της Δ.Ο.Ε.) τονίζοντας πως καμιά συνέπεια δεν υπήρξε, για κανένα/καμία συνάδελφο, με την έως τώρα μαζική συμμετοχή στην απεργία-αποχή.

Τονίζουμε, επίσης, ότι , συνεχίζονται οι στάσεις εργασίας σε ό,τι αφορά την παρακολούθηση διδασκαλιών των συναδέλφων από αξιολογητές.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί όλους τους/τις λειτουργούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να συνεχίσουν να πορεύονται τον δρόμο του αγώνα, με βάση τον αγωνιστικό σχεδιασμό  που οργανώνεται και ανακοινώνεται βήμα βήμα από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., μέχρι να αναγκάσουμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να αποσύρει όλα τα αντιδραστικά νομοθετήματα και να δεχθεί τα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών μέσα από έναν ουσιαστικό διάλογο,  για τη θωράκιση του δημόσιου σχολείου.







ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠΟ 01/03 ΕΩΣ  ΚΑΙ 29/03/2024

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, σε υλοποίηση της απόφασης της ΓΣ Προέδρων των ΕΛΜΕ (11-2-2023), προκηρύσσει 3ωρες στάσεις εργασίας για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας από Παρασκευή 01/03 έως και Παρασκευή 29/03/2024 στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κλπ).

https://drepani.gr/ekpaideusi/item/23539-i-adedy-kirykse-apergia-apoxi-ton-ekpaideftikon-apo-tin-aksiologisi-anakoinoseis-doe-olme

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου