Αυτά αποδεικνύουν τον προσχηματικό χαρακτήρα της συνάντησης με στόχο την βολιδοσκόπηση και τις εκατέρωθεν ανακοινώσεις του νέου ΔΣ της ΟΛΜΕ και του υπουργείου. Άλλωστε και μόνο ότι και πάλι δεν εμφανίστηκε ο υπουργός, που έχει δει την ΟΛΜΕ μόνο όταν ανέλαβε τα καθήκοντά του, είναι αποκαλυπτικό.
Εκφράστηκε η πλήρης αντίθεση στην 76918/Ε3/8-7-2024 απαράδεκτη εγκύκλιο του Γ.Γ. που επιδιώκει τη διαμόρφωση ενός ασφυκτικού κλίματος πίεσης και σύνθλιψης των αντιδράσεων των εκπαιδευτικών ώστε να μην συμμετέχουν στην απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση.
Τονίστηκε ιδιαίτερα πως ταυτίζεται η συμμετοχή σε μία νόμιμη απεργία με την παράβαση καθήκοντος κι έγινε ξεκάθαρο ότι κάθε πρόθεση για επιβολή ποινών θα είναι ακόμη μια εκδήλωση της αντιδραστικής πολιτικής του υπουργείου και της κυβέρνησης της ΝΔ και θα συναντήσει την απόλυτη αντίθεση του κλάδου.
Επισημαίνουν μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή τους οι ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ στο Υπουργείο Παιδείας
Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 16/7/24, συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με την υφυπουργό Μακρή και τον Γενικό Γραμματέα Κατσαρό, ενώ τελείωνε η δημόσια διαβούλευση για το ν/σ για το νέο ψηφιακό σχολείο κι είχε προηγηθεί η νέα προκλητική κι απαράδεκτη εγκύκλιος του Γ.Γ. Αυτά αποδεικνύουν τον προσχηματικό χαρακτήρα της συνάντησης με στόχο την βολιδοσκόπηση και τις εκατέρωθεν ανακοινώσεις του νέου ΔΣ της ΟΛΜΕ και του υπουργείου. Άλλωστε και μόνο ότι και πάλι δεν εμφανίστηκε ο υπουργός, που έχει δει την ΟΛΜΕ μόνο όταν ανέλαβε τα καθήκοντά του, είναι αποκαλυπτικό.
Εκφράστηκε η πλήρης αντίθεση στην 76918/Ε3/8-7-2024 απαράδεκτη εγκύκλιο του Γ.Γ. που επιδιώκει τη διαμόρφωση ενός ασφυκτικού κλίματος πίεσης και σύνθλιψης των αντιδράσεων των εκπαιδευτικών ώστε να μην συμμετέχουν στην απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση. Τονίστηκε ιδιαίτερα πως ταυτίζεται η συμμετοχή σε μία νόμιμη απεργία με την παράβαση καθήκοντος κι έγινε ξεκάθαρο ότι κάθε πρόθεση για επιβολή ποινών θα είναι ακόμη μια εκδήλωση της αντιδραστικής πολιτικής του υπουργείου και της κυβέρνησης της ΝΔ και θα συναντήσει την απόλυτη αντίθεση του κλάδου. Η υφυπουργός Παιδείας επέμεινε ότι αυτός ο νόμος θα εφαρμοστεί και κάθε φορά θα προσφεύγει το υπουργείο στα δικαστήρια για να καταστεί η απεργία παράνομη. Έτσι, αρνήθηκε να προχωρήσει και η νόμιμη αυτόματη μονιμοποίηση όλων των δόκιμων συναδέλφων, εφόσον έχει περάσει η διετία γιατί πρέπει να επιβληθεί -με κάθε μέσο- ο νόμος της αξιολόγησης. Η άρνηση αυτή συνιστά παραδοχή ότι κυβέρνηση και υπουργείο μπορούν να νομοθετούν παρανομώντας και καταπατώντας το Σύνταγμα, όπως με τα ιδιωτικά ΑΕΙ. Στο σημείο αυτό εκφράσαμε για άλλη μια φορά την σταθερή και πλήρη αντίθεσή μας σε τέτοιου είδους πρακτικές και νομοθετήματα.
Υπογραμμίσαμε ότι οι 10.000 περίπου νέοι διορισμοί δεν θα καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, πράγμα που φάνηκε και από τον φετινό αριθμό ρεκόρ των 50.000 αναπληρωτών. Το υπουργείο, παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις επιμένει ότι η διαδικασία και για τους διορισμούς και για τους αναπληρωτές θα «τρέξει» εγκαίρως και πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Εδώ, τονίσαμε ότι κάθε σκέψη για γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θα συναντήσει τη μαζική αντίδραση του κλάδου κι ότι οι οργανικές θέσεις της δευτεροβάθμιας καταργήθηκαν χωρίς διάλογο και έκθεση τεκμηρίωσης, ενώ το υπουργείο τις χαρακτήρισε ανενεργές κι επικαλέστηκε και το δημογραφικό.
Επισημάναμε ότι η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη και οι συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων οδηγούν και σε μεγάλα μορφωτικά και παιδαγωγικά προβλήματα και στη μείωση των οργανικών θέσεων. Τα τμήματα των 26-29 μαθητών-τριών και οι σχεδιασμοί για νέα γιγαντιαία σχολικά συγκροτήματα -ειδικά στα ΕΠΑΛ- θα λειτουργήσουν ιδιαίτερα επιβαρυντικά στην αντιμετώπιση περιστατικών βίας με θύματα μαθήτριες, μαθητές, αλλά και εκπαιδευτικούς. Επιβάλλεται η υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου με προσλήψεις ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, γραμματέων κι επιστατών σε κάθε σχολείο. Καταγγείλαμε το σχέδιο συρρίκνωσης συγκεκριμένων σχολείων μέσω της αλλαγής της κατανομής των μαθητών-τριών με στόχο να συγχωνευθούν. Τονίσαμε την ανάγκη να δοθεί παράταση των εγγραφών ιδιαίτερα σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και τον Σεπτέμβρη χωρίς αποκλεισμούς λόγω του ότι πολλοί γονείς και παιδιά τους καλοκαιρινούς μήνες δουλεύουν εποχικά και αδυνατούν να ολοκληρώσουν την εγγραφή τους. Δηλώσαμε κάθετα αντίθετοι στην “ελεύθερη επιλογή” σχολείου από τους γονείς για την εγγραφή των παιδιών τους.
Για την εκλογή των αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια τονίσαμε ότι δεχόμαστε μόνο τις δια ζώσης εκλογές!
Τέθηκε το κρίσιμο ζήτημα της φτωχοποίησης που αντιμετωπίζουν μαζί με μεγάλο μέρος της κοινωνίας και οι εκπαιδευτικοί και η συνακόλουθη ανάγκη για σημαντικές αυξήσεις στους μισθούς τους. Γι΄αυτό είναι απόλυτη ανάγκη για όσους εργάζονται και ζουν μακριά από τα σπίτια ή τις οικογένειές τους να δοθεί προτεραιότητα και στην αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος, ιδιαίτερα σε περιοχές με έντονη τουριστική δραστηριότητα και υψηλά ενοίκια. Τονίσαμε την απόλυτη αναντιστοιχία μισθών και ενοικίων και τις αβίωτες συνθήκες που αντιμετωπίζουν πολλοί εκπαιδευτικοί. Στο ερώτημα τι προτίθεται το Υπουργείο να κάνει, η υφυπουργός δήλωσε ότι σε συνεργασία με τους Δήμους θα αναζητηθούν λύσεις οι οποίες, όμως, δεν δίνονται εδώ και αρκετά χρόνια και παραμένουν κούφια λόγια...
Τονίσαμε τα σοβαρά ζητήματα που προκύπτουν στην καθημερινή λειτουργία ιδιαίτερα ως προς τον τρόπο χρηματοδότησης των σχολείων με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών χωρίς καμιά πρόβλεψη για το πώς θα δίνονται οι αναγκαίοι πόροι στο μέλλον. Παράλληλα, δώσαμε έμφαση στο ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα το κτηριακό ζήτημα με νέες κατασκευές, αντισεισμικό έλεγχο, ασφαλή λειτουργία και ενεργειακή αναβάθμιση όλων των σχολικών κτηρίων.
Ενδεικτική της απαράδεκτης και προκλητικής στάσης του υπουργείου είναι η κατάθεση του ν/σ με τις διατάξεις για την «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη», το «Ψηφιακό Φροντιστήριο», επαγ. προσανατολισμό από ιδιωτικούς φορείς κλπ χωρίς κανένα διάλογο με την ΟΛΜΕ και πάλι. Για τα θέματα αυτά επισημάναμε ότι η ψηφιακή εκπαίδευση θα έχει αρνητικές επιπτώσεις σε σχολεία σε απομακρυσμένες νησιωτικές και ορεινές περιοχές, αφού θα υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία. Τονίσαμε ότι τα εξ αποστάσεως εγχειρήματα δεν συνιστούν διδασκαλία, καθώς η παρουσία του εκπαιδευτικού είναι βαθιά επιδραστική στην εκπαιδευτική διαδικασία, πράγμα που επιβεβαιώνεται επιστημονικά, αλλά και από την εμπειρία της πανδημίας. Είμαστε αντίθετοι -ες και ζητήσαμε τη διαβεβαίωση ότι δεν θα οδηγήσει αυτή η παρέμβαση σε κλείσιμο τάξεων ή σχολείων. Η διαβεβαίωση δόθηκε μεν, αλλά γενικά και αόριστα... Για τις προβλέψεις του ν/σ και του πρόσφατου νόμου για την επαγγελματική εκπαίδευση εκφράσαμε πλήρη αντίθεση στο κλείσιμο των συστεγαζόμενων ΕΠΑΛ και στην είσοδο του ιδιωτικού τομέα εκεί, όπως και στον επαγ. προσανατολισμό, όταν υπάρχουν πολλές δυνατότητες ενίσχυσης των δημόσιων δομών, αλλά και το απαραίτητο προσωπικό με εξειδίκευση και γνώση.
Τέθηκε το απαράδεκτο κι αδιαφανές καθεστώς μεταθέσεων και αποσπάσεων μουσικών στα μουσικά σχολεία εξαιτίας των αυθαιρεσιών της καλλιτεχνικής επιτροπής. Ακόμη ζητήσαμε την αλλαγή του απαράδεκτου νομικού καθεστώτος των σχολικών εκδρομών προκειμένου να προστατευθούν πλήρως νομικά οι εκπαιδευτικοί. Επιβάλλεται η αποκατάσταση των Κοινωνικών Επιστημών, της Καλλιτεχνικής Παιδείας καθώς και η ενίσχυση της ελληνόγλωσης εκπαίδευσης.
Τέθηκε και η διαπραγμάτευση για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με το υπουργείο Παιδείας η οποία εμπεριέχει το σύνολο των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών εκτός των μισθολογικών τα οποία θα τεθούν προς διαπραγμάτευση με τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών. Αρχικά, υπήρξε θετική ανταπόκριση να μεταφερθεί στον υπουργό το αίτημα, πράγμα που στην πράξη σημαίνει ότι το υπουργείο δεν θα ασχοληθεί με τα μισθολογικά αιτήματα και θα χρησιμοποιήσει όλα τα υπόλοιπα αιτήματά μας κατά το δοκούν...
Στη συνάντηση αυτή φάνηκε ότι το υπουργείο θα επιμείνει στην απαρέγκλιτη και χωρίς κανένα διάλογο επιβολή της αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής του. Είναι σημαντικό μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις, τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ να δώσουμε την απάντηση που αρμόζει μέσα από ένα αποφασιστικό αγώνα διαρκείας σε συντονισμό με τους ΣΕΠΕ και τη ΔΟΕ, το γονεϊκό και το μαθητικό κίνημα. Σε αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούμε από τον Σεπτέμβρη και θα βάλουμε όλες μας τις δυνάμεις γι΄ αυτό!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου