Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2018

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΔΕ: "ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ" ΤΗΣ Γ ΤΑΞΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ – ΝΕΟΙ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΑΞΙΚΟΙ ΦΡΑΓΜΟΙ



ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ: ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΑ   ΒΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

«ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ» ΤΗΣ Γ ΤΑΞΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ – ΝΕΟΙ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΑΞΙΚΟΙ ΦΡΑΓΜΟΙ


Οι προτάσεις του υπουργείου παιδείας για το Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κάθε άλλο παρά αποτελούν «Ριζοσπαστικές λύσεις με προσεκτικά βήματα» όπως ανακοινώθηκε στη χθεσινή συνέντευξη τύπου.
Με βάση τις προτεινόμενες αλλαγές που αφορούν μόνο στο Γενικό Λύκειο, πάνω σε ένα εξαθλιωμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον λιτότητας και μηδενικών διορισμών:
Μειώνονται τα μαθήματα γενικής παιδείας και αυξάνει η ύλη των μαθημάτων προσανατολισμού, πράγμα που στερεί τα παιδιά από την παροχή των απαραίτητων γνώσεων αλλά και καθιστά δύσκολη την παρακολούθηση τους από όλα τα παιδιά. Η αντικατάσταση ή η αναμόρφωση μαθημάτων γίνεται περισσότερο με εξεταστικά κριτήρια ή διαχείρισης εκπαιδευτικού δυναμικού και λιγότερο παίρνοντας υπόψη τη μορφωτική διάσταση.
Πιο λίγοι μαθητές θα μπορούν να αποκτήσουν το απολυτήριο αφού προστίθενται νέοι εξεταστικοί φραγμοί. Το 40% του βαθμού του απολυτηρίου θα προκύπτει από ξεχωριστές εξετάσεις στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα των πανελλαδικών με θέματα εξωτερικά του σχολείου, ανά ομάδα σχολείων (ανά Δήμο ή Νομό) που θα βαθμολογούνται από καθηγητές άλλων σχολείων της ομάδας.
Οι ταξικές ανισότητες οξύνονται σε ακόμη μικρότερη ηλικία. Από το τέλος της Β Λυκείου, μέσω των μηχανογραφικών θα γίνεται «ταξική» ταξινόμηση των μαθητών  σε τρεις κατηγορίες. Αυτούς που αποδέχονται ότι δεν κάνουν για τίποτε, σε αυτούς που θα προορίζονται για τα τμήματα χαμηλής ζήτησης και σε αυτούς που θα δίνουν πανελλαδικές για τα τμήματα υψηλής ζήτησης. Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν όσοι δε συμπληρώσουν το πρώτο μηχανογραφικό των δέκα επιλογών, τον Ιούλιο μετά το τέλος της Β Λυκείου. Στη δεύτερη κατηγορία θα βρεθούν όσοι από τις δέκα αρχικές επιλογές τους, θα επιλέξουν οριστικά το Φεβρουάριο ένα μόνο τμήμα χαμηλής ζήτησης και θα μπορούν να εισαχθούν σε αυτό, αν πάρουν το απολυτήριο. Οι μαθητές της τρίτης κατηγορίας θα δηλώνουν σχολές όπως σήμερα, αλλά ο βαθμός εισαγωγής τους θα διαμορφώνεται κατά 90% από τους βαθμούς των πανελλαδικών στα τέσσερα μαθήματα (χωρίς συντελεστές βαρύτητας) και κατά 10% από το βαθμό απολυτηρίου.
Ο χωρισμός των πανεπιστημιακών τμημάτων σε χαμηλής και υψηλής ζήτησης, όχι μόνο αντίκειται σε όποια μορφωτική διάσταση αλλά γίνεται με αγοραίους όρους προσφοράς και ζήτησης. Δεν θα είναι εκ των προτέρων γνωστός αφού θα διαμορφώνεται με βάση τον αριθμό των θέσεων που θα δηλώνουν τα Πανεπιστημιακά Τμήματα και τις προτιμήσεις των μαθητών στο μηχανογραφικό των δέκα επιλογών στο τέλος της Β Λυκείου. Τμήματα και επιστημονικά αντικείμενα που δεν παίζουν στην αγορά, που δεν θα μπορούν να «προσελκύσουν» εισακτέους θα έχουν ορατό το ενδεχόμενο της κατάργησης τους.
Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να κατευθύνουν, «συμβουλεύουν» τους μαθητές στην αποδοχή των ταξικών ανισοτήτων μέσω της επιλογής των σχολών. Θέλουν τους  καθηγητές όχι μόνο εργασιακά υποβαθμισμένους αλλά μέντορες –καθοδηγητές στην εσωτερίκευση από τους μαθητές, των εντεινόμενων ταξικών ανισοτήτων, ως δική τους αποτυχία. Όχι δασκάλους μαχόμενους για τη μόρφωση και το ξεδίπλωμα των ικανοτήτων όλων των παιδιών αλλά  να τους αποτρέπουν από τις μεγάλες προσδοκίες και τα ψηλά πετάγματα. Θέλουν να μετατρέψουν τους εκπαιδευτικούς σε μακρύ χέρι της αγοράς και της εξουσίας μέσα στην εκπαίδευση, θέτοντάς τους σε εργασιακή ομηρία με τη μείωση ωρών και αντικειμένων. 
Οι νέοι εξεταστικοί φραγμοί και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός θα οδηγήσουν στη νέα γιγάντωση των φροντιστηρίων και της παραπαιδείας.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ, ΒΑΘΙΑ ΤΑΞΙΚΗ

Πρόκειται για ένα αντιδραστικό, βαθύτατα ποιοτικά και ποσοτικά ταξικό βήμα στην αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αφού μειώνει τις τάξεις του Λυκείου, καταργώντας τη Γ Λυκείου και μετατρέποντάς την σε φροντιστήριο -  «προπαρασκευαστική τάξη για την εισαγωγή στα ΑΕΙ», πολλαπλασιάζοντας ταυτόχρονα τις δυσκολίες  για την απόκτηση του απολυτηρίου, με νέους εξεταστικούς φραγμούς. Η κυβέρνηση με αυτό τον τρόπο, προχωρά στην υλοποίηση των κατευθύνσεων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, που είχαν αποτυπωθεί στο πόρισμα Λιάκου και στις μελέτες του ΣΕΒ και του ΙΟΒΕ.
Απέναντι στην απαίτηση εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών για ένα σχολείο ουσιαστικής, πολύπλευρης μόρφωσης για όλα τα παιδιά μέχρι τα δεκαοκτώ τους, με μέτρα ενίσχυσης ώστε να επιτελεί το ρόλο του, το υπουργείο παιδείας   χρησιμοποιεί για μια ακόμη φορά τους εξεταστικούς φραγμούς, όπως και οι προκάτοχοί του ΝΔ – ΠΑΣΟΚ. Σαν εργαλείο διαχωρισμού των μαθητών σε αυτούς «που παίρνουν» και σε αυτούς «που δεν παίρνουν» τα γράμματα, συρρίκνωσης του Γενικού Λυκείου και διαμόρφωσης νέου διπλού δικτύου εντός του, αυτών που επιλέγουν σχολές υψηλής ή χαμηλής ζήτησης. Τελικά έτσι η κυβέρνηση επιδιώκει να υλοποιήσει αυτό που δεν κατάφεραν Διαμαντοπούλου – Αρβανιτόπουλος. Δηλαδή τη στροφή του μεγαλύτερου ποσοστού των μαθητών στην τεχνική εκπαίδευση, που όλο και περισσότερο υποβαθμίζεται  σε κατάρτιση, και μαθητεία και στα Διετή Προγράμματα Σπουδών που ιδρύονται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα καθ’ υπόδειξη της αγοράς. Έτσι ώστε να κάνει τη νέα γενιά καύσιμη ύλη, του νέου μοντέλου καπιταλιστικής ανάπτυξης  που ευαγγελίζεται, με ανταγωνιστικότητα, χαμηλό εργατικό κόστος και χωρίς δικαιώματα.
Η πρόταση του υπουργείου παιδείας για τη Γ Λυκείου, αντιστοιχίζεται στις κατευθύνσεις των συνολικότερων αντιδραστικών αλλαγών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που ξεκίνησαν με το νόμο Γαβρόγλου και τη δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και θα ολοκληρωθούν το Σεπτέμβριο του 2019, με την αλλαγή του χάρτη των σχολών και τη δημιουργία σχολών, προγραμμάτων και πτυχίων πολλών ταχυτήτων.  Ταυτόχρονα η πρόταση αυτή θα επιφέρει αλλαγές και στο υπόλοιπο Λύκειο –Α και Β Τάξη-  στο περιεχόμενο και την κατεύθυνσή τους, στα Προγράμματα Σπουδών τους, τα μαθήματα και τη διδασκαλία τους (επιμόρφωση εκπαιδευτικών), που το υπουργείο επιλέγει να ανακοινώσει αργότερα.

ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ, ΜΑΘΗΤΙΚΟ, ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΕΙΛΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ΣΤΑ ΑΖΗΤΗΤΑ

Οι Παρεμβάσεις θα δώσουν όλες τους τις δυνάμεις σε αυτό τον αγώνα υπερασπίζοντας το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά κι εργασιακά δικαιώματα ενάντια στους ταξικούς φραγμούς. Για το ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν, δωδεκάχρονο  σχολείο των όλων και των ίσων.

ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΘ ΣΤΗΝ ΚΑΜΑΡΑ


Για ένα κίνημα που δεν μπορούν να αγνοήσουν!

Εκατοντάδες εργαζόμενοι, νέοι και συνταξιούχοι καλούν στην ανεξάρτητη ταξική εργατική συγκέντρωση στη ΔΕΘ
Σάββατο 8 Σεπτέμβρη, 6μ.μ., ΚΑΜΑΡΑ
[Η συλλογή υπογραφών στο κάλεσμα συνεχίζεται 
ενώ στην ανεξάρτητη συγκέντρωση και διαδήλωση καλούν και μια σειρά από Σωματεία και Τοπικές Συλλογικότητες της Θεσσαλονίκης και άλλων πόλεων]

Στα φετινά εγκαίνια της ΔΕΘ, το Σεπτέμβρη, η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να “πουλήσει” το παραμύθι της εξόδου από τα μνημόνια και της ελάφρυνσης του χρέους, ενώ η κοινωνική πλειοψηφία θα καταβυθίζεται ακόμα περισσότερο στην εξαθλίωση. Η  ψήφιση των προαπαιτούμενων της 4ης αξιολόγησης, το νέο μεσοπρόθεσμο και η συμφωνία για το χρέος ολοκληρώνουν τον  εμπαιγμό των εργαζόμενων για τη λεγόμενη «μετα-μνημονιακή Ελλάδα», την πιο βάρβαρη συνέχεια του μνημονιακού μεσαίωνα σε βάθος δεκαετιών. Στην άγρια περικοπή των συντάξεων και μείωση του αφορολόγητου καθώς και το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και των αγαθών στο αμέσως επόμενο διάστημα, έρχονται να προστεθούν η καθήλωση των μισθών στα σημερινά επίπεδα εξαθλίωσης, η απόλυτη ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων και η κατάργηση βασικών κοινωνικών δικαιωμάτων για άλλες δυο γενιές, ώστε να εξασφαλιστούν τα ματωμένα δημοσιονομικά πλεονάσματα της νέας συμφωνίας.
Την ίδια στιγμή τα τύμπανα του πολέμου χτυπούν στη γειτονιά μας ενώ το δηλητήριο του εθνικισμού και του φασισμού εξαπλώνεται ραγδαία.  Οι ιμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί για τις πηγές και τους “δρόμους” της ενέργειας, οι χιλιάδες άνθρωποι που καθημερινά παίρνουν το δρόμο της προσφυγιάς και της μετανάστευσης, η μετατροπή των Βαλκανίων σε μια απέραντη βάση του ΝΑΤΟ, η “αναβάθμιση” της Ελλάδας σε τοποτηρητή του ΝΑΤΟ στην περιοχή και η νέα εξόρμηση του ελληνικού κεφαλαίου στη βαλκανική ενδοχώρα έχουν την ίδια “μήτρα” με το σκοταδισμό, το ρατσισμό και τη φασιστική απειλή. Ο ταξικός εμφύλιος ανάμεσα στους εργαζόμενους των γειτονικών χωρών ή απέναντι σε κατατρεγμένους πρόσφυγες και μετανάστες είναι το πιο μεγάλο όπλο για να προχωρήσουν απρόσκοπτα οι σχεδιασμοί του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε. και ταυτόχρονα η επίθεση στα δικαιώματα των εργαζόμενων με τη νέα συμφωνία.
Είναι φανερό ότι αυτή η πολύπλευρα βάρβαρη επίθεση του κεφαλαίου και των πολιτικών του εκπροσώπων (κυβέρνηση, μνημονιακή αντιπολίτευση κι Ε.Ε.) δεν θα σταματήσει όσο “απέναντί” τους βρίσκεται ο εργοδοτικός/κυβερνητικός συνδικαλισμός. Η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ που αφού εγκαινίασε την τακτική της “μη απεργίας”  το Γενάρη του 2018 (όταν ψηφιζόταν μεταξύ άλλων αντεργατικών μέτρων και η ουσιαστική κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας για τα πρωτοβάθμια σωματεία), έφτασε να συγκροτήσει   το Μάη την “Κοινωνική Συμμαχία” με τους εργοδότες, υιοθετώντας τα αιτήματα τους, κηρύσσοντας ουσιαστικά ταξική ανακωχή και υποταγή στα συμφέροντα των αφεντικών και αφήνοντας να περάσουν τα νέα μέτρα και η συμφωνία για το μνημόνιο διαρκείας χωρίς ούτε μια 24ωρη απεργία…
Μόνη αντίσταση σ’ αυτή την πολιτική οι ταξικές εργατικές συλλογικότητες και τα πρωτοβάθμια σωματεία που προχώρησαν στις 12 Γενάρη σε 24ωρη απεργία, δείχνοντας έναν άλλο δρόμο για το εργατικό κίνημα και προσπάθησαν να οργανώσουν ξανά ένα αγωνιστικό σχέδιο, τόσο στις 30/5 όσο και στις μέρες ψήφισης του νέου μνημονιακού πακέτου.
“Και μοιάζει ετούτη η σιωπή με λίγο πριν τη μπόρα, σαν τη στερνή την ώρα, που θα επιτεθεί”
Το εργατικό και λαϊκό κίνημα βρίσκεται μπροστά σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, έχουμε μπει σε μια ποιοτικά νέα κατάσταση. Το καθοριστικό για τις ταξικές  δυνάμεις είναι αν θα συνεχίσουν να προσαρμόζονται στο σχεδιασμό του εργοδοτικού/κυβερνητικού συνδικαλισμού των ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, που στρέφεται ενάντια στα συμφέροντα των εργαζόμενων και διευκολύνει κυβέρνηση-Ε.Ε.-κεφάλαιο ή θα προσπαθήσουν να ανοίξουν ένα νέο δρόμο οργάνωσης του αγώνα από τα κάτω, να μετουσιώσουν τη συσσωρευμένη λαϊκή αγανάκτηση για την κυβερνητική πολιτική σε δράση και μαζικό δυναμικό κι ανυποχώρητο αγώνα για την ανατροπή της!
Οι εργαζόμενοι, οι νέοι και οι συνταξιούχοι που υπογράφουμε καλούμε τα πρωτοβάθμια σωματεία και τις συλλογικότητες του εργατικού και λαϊκού κινήματος να δώσουμε τη δική μας απάντηση στην προσπάθεια μονιμοποίησης της κοινωνικής βαρβαρότητας που γεννάει τη φτώχεια, το φασισμό, την πολεμική απειλή. Το Σάββατο 8 του Σεπτέμβρη, στα εγκαίνια της ΔΕΘ, να οργανώσουμε ένα ανεξάρτητο από τον εργοδοτικό/κυβερνητικό συνδικαλισμό, πανελλαδικό, παλλαϊκό συλλαλητήριο (6μ.μ., ΚΑΜΑΡΑ), που θα ανοίξει το δρόμο για:
Ταξική ανασυγκρότηση του εργατικού κινήματος, με τις ανάγκες και τα δικαιώματά μας στις σημαίες του!

Αγώνα μαζικό για δουλειά και ψωμί, ειρήνη κι ελευθερία, ζωή με αξιοπρέπεια για όλους!

Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2018

Να εγκριθούν τώρα όλα τα «ολιγομελή» τμήματα στα ΕΠΑΛ, και ΓΕΛ


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ


 Να εγκριθούν τώρα όλα τα «ολιγομελή» τμήματα
στα ΕΠΑΛ, και  ΓΕΛ

Η μετα-μνημονιακή περίοδος, όπως την ορίσανε, ξεκινάει με περικοπές για τα σχολεία!

3/9/2018
     Το ξεκίνημα της φετινής σχολική χρονιά συμπίπτει με τις συνεχείς διακηρύξεις περί τέλους των μνημονίων, αλλά όχι και του τέλους της πολιτικής της λιτότητας και των περικοπών που ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις με τις καταστροφικές συνέπειες στο δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς. Αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει η μη έγκριση από το υπουργείο παιδείας εκατοντάδων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ-Ο.Π.στα ΓΕΛ σε όλη τη χώρα με σκοπό την περικοπή σε δαπάνες και εκπαιδευτικούς. Το υπουργείο, στα πλαίσια της αναμοριοδότησης των σχολείων,  αποφάσισε να υποβιβάσει εκατοντάδες σχολεία μειώνοντας τα μόρια συνθηκών. Αποχαρακτηρίζει άλλα από δυσπρόσιτα με συνέπεια να απογυμνωθούν από εκπαιδευτικούς και μειώνει άλλα σε μόρια με συνέπεια και νέες συγχωνεύσεις τμημάτων που θα επιφέρει η κατάταξη των σχολείων με λιγότερα μόρια.
    Το υπουργείο παιδείας συνεχίζει να μην εγκρίνει όλα τα «ολιγομελή» τμήματα, όπως παραπλανητικά ονομάζει τα τμήματα που δεν συγκεντρώνουν τα ασφυκτικά και αντιπαιδαγωγικά όρια αριθμού των μαθητών που το ίδιο έχει ορίσει. Έτσι αρνείται να εγκρίνει τμήματα σε όλη τη χώρα, και στην Βοιωτία 6 τομείς και ειδικότητες των  ΕΠΑΛ καθώς και 6 ομάδες προσανατολισμού των ΓΕΛ   , παρά το ότι η έγκρισή τους προτείνεται όχι μόνο από τα σχολεία, αλλά και από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βοιωτίας , καθώς και από την Περιφερειακή Διεύθυνση.

   Οι μαθητές αυτών των σχολείων  συνεχίζουν να είναι σε ομηρία και αβεβαιότητα για το αν θα συνεχίσουν να φοιτούν στο σχολείο τους και να παρακολουθούν την ειδικότητα ή την ομάδα προσανατολισμού  που επέλεξαν, ή θα αναγκαστούν είτε να αλλάξουν επιλογή , είτε να διακόψουν το σχολείο.

   Το υπουργείο παιδείας στην πολύπαθη Τεχνική Εκπαίδευση συνεχίζει να μην προωθεί τις απαραίτητες και αναγκαίες αλλαγές που καλύπτουν μορφωτικές και ειδικές ανάγκες των μαθητών και διασφαλίζουν τις κατάλληλες εργασιακές συνθήκες για όλους τους εκπαιδευτικούς. Αντίθετα προχωρεί σε αλλαγές για να εναρμονιστεί με τις οδηγίες των εκθέσεων του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. που επιφέρουν συγχωνεύσεις και κλεισίματα τομέων και ειδικοτήτων, ενώ η προώθηση της μαθητείας σηματοδοτεί τη μετάλλαξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε μαζική και φτηνή κατάρτιση. Αποτέλεσμα των αντιεκπαιδευτκών επιλογών της κυβέρνησης και της πολιτικής των περικοπών είναι και η πρακτική που ακολουθεί το υπουργείο παιδείας με τα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα.

Διεκδικούμε να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου
που βελτιώνουν άμεσα τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου

·       Να μην περικοπεί κανένα ολιγομελές τμήμα και να μείνουν ανοιχτά και το Σεπτέμβριο για να μπορούν να τα επιλέγουν οι μαθητές. Καμία μετακίνηση μαθητών – εκπαιδευτικών.
·       Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ, στα ΓΕΛ
·       20 μαθητές/τμήμα, 15/ομάδ. προσανατολισμού, 10/εργαστήρια.
·       Να κατοχυρωθεί η ελεύθερη επιλογή των μαθητών στις Ξένες Γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία, όπως ίσχυε παλιότερα σε κάθε τμήμα.
·       Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
·       Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί τώρα.
·     Υπηρεσιακές μεταβολές με διαφάνεια και αντικειμενικότητα – όλα στη δημοσιότητα.
·        Όχι στο «νέο Λύκειο» της κατεδάφισης των μορφωτικών και εργασιακών  δικαιωμάτων. Κανένας μαθητής έξω από το Δημόσιο Σχολείο.

Οι αγώνες του κλάδου θα δώσουν τη λύση!

Το υπουργείο δεν θα κάνει αποδεκτές τις προτάσεις του κλάδου για τα ολιγομελή και για τα άλλα ζητήματα χωρίς αγώνες. Ήδη η ηγεσία της ΟΛΜΕ, το προηγούμενο διάστημα, έκανε δύο συναντήσεις με την ηγεσία του υπουργείου, το οποίο όχι μόνο δεν έκανε αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου, αλλά προχώρησε και στην απαράδεκτη  αναμοριοδότηση των σχολείων από φέτος.
Ως Αγωνιστική Ενότητα –Παρεμβάσεις Βοιωτίας  δηλώνουμε ότι θα συμβάλλουμε στο να υλοποιηθούν οι διεκδικήσεις του κλάδου με την οργάνωση αποφασιστικών κινητοποιήσεων με συντονισμό των ΕΛΜΕ, των σχολείων και των συναδέλφων στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, την Περιφερειακή  Διεύθυνση και το Υπουργείο. Το δρόμο αυτό ακολουθήσαμε πέρσι την αντίστοιχη περίοδο και πετύχαμε να εγκριθούν πολλοί τομείς και ειδικότητες σε όλη τη χώρα. Θα τον συνεχίσουμε!
Προτείνουμε την οργάνωση κινητοποίησης στην Διεύθυνση Εκπαίδευσης και την Περιφερειακή  Διεύθυνση την επόμενη Πέμπτη 6/9 ή Παρασκευή 7/9.

Δευτέρα 20 Αυγούστου 2018

ΕΝΑΣ ΜΗΝΑΣ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΜΑΝΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ. ΔΕΚΑ ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΚΑΙ ΑΞΕΧΑΣΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ!



Σε ηλικία 80 ετών στις 22 Ιουλίου έφυγε από τη ζωή ο σπουδαίος Έλληνας ποιητής, στιχουργός και πεζογράφος Μάνος Ελευθερίου.

Είχε πρόσφατα αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα υγείας, το ξεπέρασε αλλά απεβίωσε από ανακοπή καρδιάς.
Ο Μάνος Ελευθερίου έχει γράψει ποιητικές συλλογές, διηγήματα, μία νουβέλα, δύο μυθιστορήματα και περισσότερα από 400 τραγούδια.
Παράλληλα έχει εργαστεί ως αρθρογράφος, επιμελητής εκδόσεων, εικονογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός.
Κατά καιρούς είχε συνεργαστεί σχεδόν με όλους τους Έλληνες συνθέτες. Τον Σταύρο Κουγιουμτζή, τον Μάνο Χατζιδάκι, τον Γιάννη Σπανό, τον Γιώργο Ζαμπέτα, τον Σταμάτη Κραουνάκη, τον Λουκιανό Κηλαηδόνη, τον Γιώργο Χατζηνάσιο και πολλούς άλλους.

Ο Μάνος Ελευθερίου στη ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ερμούπολη της Σύρου. Ο πατέρας του ήταν ναυτικός. Σε ηλικία 14 ετών έρχεται με την οικογένειά του από την Σύρο στην Αθήνα και τα πρώτα επτά χρόνια κατοικούν στο Χαλάνδρι. Το 1960 μετακομίζουν οικογενειακώς στο Νέο Ψυχικό. Το 1955 γνωρίζεται με τον Άγγελο Τερζάκη ο οποίος τον ωθεί να παρακολουθήσει μαθήματα στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου ως ακροατής. Το 1956 γράφεται στο τμήμα θεάτρου της Σχολής Σταυράκου με καθηγητές τον Χρήστο Βαχλιώτη, Γιώργο Θεοδοσιάδη και Γρηγόρη Γρηγορίου. Το 1960 στα Ιωάννινα όπου βρέθηκε για να εκτελέσει την στρατιωτική του θητεία αρχίζει να γράφει θεατρικά έργα και ποιήματα. Το 1962 σε ηλικία μόλις 24 ετών δημοσιεύει την πρώτη του ποιητική συλλογή με τίτλο Συνοικισμός, με δικά του χρήματα αλλά δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία. Την ίδια εποχή στα Ιωάννινα γράφει τους πρώτους στίχους, ανάμεσα στους οποίους ήταν και «Το τρένο φεύγει στις 8:00» που αργότερα μελοποίησε ο Μίκης Θεοδωράκης. Τον Οκτώβριο του 1963 ξεκινά να εργάζεται στο «Reader’s Digest» όπου και παρέμεινε για τα επόμενα δεκαέξι χρόνια. Στο μεταξύ κυκλοφορούν τα δύο πρώτα του βιβλία με διηγήματα, Το διευθυντήριο (1964) και Η σφαγή (1965) για τα οποία γράφτηκαν εξαιρετικές κριτικές.Το 1964 παρουσιάζεται στην ελληνική δισκογραφία. Συνεργάζεται με το συνθέτη Χρήστο Λεοντή καθώς και τον Μίκη Θεοδωράκη (1967) με τον οποίο η συνεργασία διακόπηκε λόγω της Δικτατορίας. Τα συγκεκριμένα τραγούδια πρωτοκυκλοφόρησαν το 1970 στο Παρίσι. Συνεργάστηκε με τον Δήμο Μούτση (Άγιος Φεβρουάριος, 1971) και με τον Γιάννη Μαρκόπουλο στον δίσκο Θητεία του οποίου η ηχογράφηση άρχισε το Νοέμβριο του 1973, διακόπηκε από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και τελικά κυκλοφόρησε το 1974 με την Μεταπολίτευση. Κατά καιρούς έχει συνεργαστεί σχεδόν με όλους τους Έλληνες συνθέτες, όπως με τον συνθέτη Σταύρο Κουγιουμτζή και τον τραγουδιστή Γιώργο Νταλάρα καθώς και με το Θανάση Γκαϊφύλλια στην Ατέλειωτη Εκδρομή (1975), τον Μάνο Χατζιδάκι, τον Γιάννη Σπανό, τον Γιώργο Ζαμπέτα, τον Σταμάτη Κραουνάκη, τον Λουκιανό Κηλαηδόνη, τον Γιώργο Χατζηνάσιο, τον Αντώνη Βαρδή και πολλούς άλλους. Παράλληλα γράφει και εικονογραφεί παραμύθια για παιδιά και επιμελείται την έκδοση λευκωμάτων με θέμα την Σύρο: Ενθύμιον ΣύραςΘέατρο στην Ερμούποληκ.α. Την δεκαετία του ‘90 αρθρογραφεί και συγχρόνως κάνει ραδιοφωνικές εκπομπές στον Αθήνα 9,84 και στο Δεύτερο Πρόγραμμα. Το 1994 εκδίδει τη πρώτη του νουβέλα με τίτλο Το άγγιγμα του χρόνου. Το 2004 δημοσιεύει το πρώτο του μυθιστόρημα Ο Καιρός των Χρυσανθέμων που τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας 2005. Το 2013 ο Μάνος Ελευθερίου, βραβεύθηκε για την συνολική προσφορά του από την Ακαδημία Αθηνών.[1]

10 τραγούδια σε στίχους του Μάνου Ελευθερίου που έχουν ήδη χαραχτεί στη συλλογική μας μνήμη.











eretikos.gr



Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 2018-19


ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ

Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο


Γ Ε Ν Ι Κ Ο Λ Υ Κ Ε Ι Ο


 blogs.sch.gr/sapiens/2018/07/21/τρεχουσα-εκπαιδευτικη-νομοθεσια/


Δευτέρα 6 Αυγούστου 2018

ΔΗΛΩΣΗ ΑΙΡΕΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ


Ανεξάρτητη   Αγωνιστική   Παρέμβαση

Ο νέος νόμος 4547/18, που αφορά τις δομές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επιχειρεί να εισαγάγει και μακροπρόθεσμα να εμπεδώσει μια  κουλτούρα αξιολόγησης και να προωθήσει ένα καθολικό αξιολογικό μοντέλο. Αποσκοπεί να μας καταστήσει όλους αξιολογητές και όλες αξιολογήτριες για να μας μετατρέψει σε αξιολογούμενους/αξιολογούμενες σε επόμενη φάση. Στόχος του είναι, καθ’ υπαγόρευση της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ την οποία υιοθετεί ασμένως η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, το σύνολο του εκπαιδευτικού σώματος να έχει εσωτερικεύσει δια της συμμετοχής του την «αναγκαιότητα» της αξιολόγησης και να είναι πλέον ευάλωτο και εκτεθειμένο στη γενίκευση αυτού του μοντέλου. Συνεπώς είναι προφανές πως μέσα από αυτές τις διαδικασίες  επιχειρείται η συμφιλίωση των εκπαιδευτικών με την «κουλτούρα αξιολόγησης» και η αθόρυβη αλλά αποτελεσματική προώθηση της αξιολόγησης / αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Για παράδειγμα, οι εκπαιδευτικοί μιας σχολικής μονάδας με την κραυγαλέα εξαίρεση των αναπληρωτών και των αναπληρωτριών καλούνται να συμπληρώνουν, σε ετήσια βάση, ανώνυμα ερωτηματολόγια αξιολόγησης του διευθυντή/της διευθύντριας.
Με βάση το άρθρο 47 του νόμου που τιτλοφορείται «Προγραμματισμός και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων» γίνεται κατανοητός κι ο επιτελικός ρόλος που έρχονται να διαδραματίσουν τόσο τα ΠΕΚΕΣ όσο και οι συντονιστές στελέχη του στο ζήτημα της αυτοαξιολόγησης των σχολείων. Συγκροτούνται οι όροι μιας διαδικασίας χρονοβόρας, αμιγώς γραφειοκρατικής, αναντίστοιχης των πραγματικών αναγκών της εκπαιδευτικής κοινότητας, που καμία σχέση δεν έχει με εσωτερικές και ανατροφοδοτικές συλλογικές παιδαγωγικές λειτουργίες. Ταυτόχρονα με τη συγκρότηση και λειτουργία των νέων «επιτελικών» οργάνων (ΠΕΚΕΣ - ΚΕΣΥ – ΚΕΑ), δημιουργούν μία απόλυτα ελεγχόμενη από το υπουργείο Παιδείας περιφερειακή εκπαιδευτική εξουσία, που καθημερινά θα εποπτεύει και θα ελέγχει τα πάντα, διαμορφώνοντας ταυτόχρονα μια δυναμική κωδικοποίησης, συγκρισιμότητας, διαφοροποίησης, κατάταξης και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων. Δηλαδή, μιας διαδικασίας αυτοαξιολόγησης που μπορεί να πάρει σαφέστερα χαρακτηριστικά με την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων που θα ορίσουν τις φόρμες και τους δείκτες των σχετικών εκθέσεων.
Με λίγα λόγια οι νέες δομές είναι δομές ασφυκτικού ελέγχου, επιτήρησης, αξιολόγησης, αποκέντρωσης, γραφειοκρατίας,  περικοπών και απόδοσης της ευθύνης λειτουργίας του σχολείου στους εκπαιδευτικούς.
Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ., που θα έχουν ρόλο «μικρών υπουργείων παιδείας»,  θα συγκεντρώνουν πλήθος αρμοδιοτήτων και θα παίζουν καθοριστικό ρόλο στη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής εξειδικευμένης σε επίπεδο περιφέρειας.
Αυτός ο σχεδιασμός «απαντά στην ανάγκη για δημιουργία ενός περισσότερο αποκεντρωμένου εκπαιδευτικού συστήματος που να επιτρέπει και να επιδιώκει τη «διαφοροποίηση» με την έννοια της ανταπόκρισης στην ετερογένεια των αναγκών και των ενδιαφερόντων όλων των μαθητών» σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας. Απομένει μόνο η υπουργική απόφαση του άρθρου 18 για να φανεί καθαρά ότι υλοποιείται η αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος που «επαγγέλονταν»  οι υπουργοί Παιδείας  όλων των κυβερνήσεων απ’ την δεκαετία του 1990 και αποτελεί στρατηγικό στόχο του ΟΟΣΑ της ΕΕ και του ΣΕΒ.
Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. εφαρμόζουν τις εκπαιδευτικές πολιτικές της κυβέρνησης σε επίπεδο περιφέρειας, προωθούν τις νόρμες προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία και  αποτελούν τα βασικά όργανα αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.
Με τη δημιουργία των ΚΕΣΥ, το Υπουργείο καταργεί και συγχωνεύει τα ΚΕΔΔΥ, τα Σ.Σ.Ν., τα ΚΕ.ΣΥ.Π. και τα ΓΡΑ.Σ.Ε.Π., διαλύοντας στην ουσία τη βοήθεια που προσέφεραν σε γονείς και εκπαιδευτικούς, αφού η νέα δομή θα λειτουργεί με πολύ μικρότερο ειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό υποστήριξης.   
Ιδιαίτερα η ρευστοποίηση των ΚΕΔΔΥ μέσω των ΚΕΣΥ, οδηγεί στη διάλυση των δομών για την ειδική αγωγή. Στα ΚΕΣΥ εξαφανίζεται εντελώς η λειτουργία της διάγνωσης.  Καταργείται  το εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό που μέχρι τώρα προβλεπόταν στις πενταμελείς επιτροπές διάγνωσης των ΚΕΔΔΥ.  Το βάρος ρίχνεται μόνο στη συμβουλευτική υποστήριξη.  Παράλληλα η ευθύνη για την ένταξη μαθητών με ειδικές ανάγκες μεταφέρεται από το κράτος στους εκπαιδευτικούς των σχολείων, μέσω επιτροπών των συλλόγων εκπαιδευτικών, που μπορεί να μην έχουν καν τη γνώση χειρισμού τέτοιων περιπτώσεων.
Ίδια λογική συγχώνευσης και εξοικονόμησης προσωπικού αποτελούν τα ΚΕΑ που συγχωνεύουν τις δομές της Περιβαλλοντολογικής εκπαίδευσης, Υγείας και Πολιτισμού.
Με την πεποίθηση πως οι αιρετοί δε συνδιοικούν, δεν αξιολογούν, αλλά ελέγχουν και προωθούν στα υπηρεσιακά συμβούλια τις διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος δηλώνουμε πως στη συγκεκριμένη διαδικασία επιλογής των στελεχών – συντονιστών των ΠΕΚΕΣ-ΚΕΣΥ-ΚΕΑ εμείς  παρακολουθούμε τη διαδικασία αλλά δεν βαθμολογούμε, βάζουμε παύλα, δεν αξιολογούμε.
Οι αιρετοί της Ανεξάρτητης Αγωνιστικής Παρέμβασης στο ΑΠΥΣΔΕ Στερεάς  Ελλάδας
Όλγα Κολιού
Ευθύμιος Παλέτσος