Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016

ΕΛΜΕ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ: ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ "ΔΙΑΛΟΓΟ"

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                                      Λαμία   16 – 2 - 2016
ΝΟΜΟΥ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ                                                                       
Πλατεία Διάκου 1  ΛΑΜΙΑ
Τηλ. - Fax 2231028807                                                                        
Ιστοσελίδα:  http://elmefth.blogspot.gr                                 
Email : elmelami@otenet.gr & elmefth@gmail.com                             

ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΟ «ΕΘΝΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Άλλος ένας «εθνικός κοινωνικός διάλογος» για την Παιδεία, άλλη μια «μεταρρύθμιση»,  αυτή τη φορά από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ είναι σε εξέλιξη, την ίδια στιγμή που εντείνει την ολομέτωπη επίθεση υλοποιώντας το 3ο μνημόνιο.
Όταν η δημόσια εκπαίδευση τα τελευταία 6 χρόνια έχει υποστεί μείωση των δαπανών κατά 35%, εκατοντάδες σχολεία καταργήθηκαν ή συγχωνεύτηκαν, υποστηρικτικές δομές (ενισχυτική, πρόσθετη, βιβλιοθήκες …) καταργήθηκαν ή υπολειτουργούν. Όταν οι εκπαιδευτικοί υπέστησαν τις συνέπειες των πολιτικών της λιτότητας με μειώσεις των μισθών τους μέχρι 40%, την αύξηση του διδακτικού τους ωραρίου, τις διαθεσιμότητες, όταν τους στέλνουν στην τάξη στα 67.
Όταν τα σχολεία ασφυκτιούν οικονομικά και τα κενά συνεχίζουν να υπάρχουν Φλεβάρη μήνα ενώ ο υπουργός παιδείας μιλάει για τεχνητά κενά, ενώ ανακοινώνει ότι η πρόσθετη διδακτική στήριξη δεν θα λειτουργήσει φέτος και προχωράει στην υποβάθμιση δομών της ειδικής εκπαίδευσης.
Όταν η κυβέρνηση με το 3ο μνημόνιο που επέγραψε δεσμεύτηκε απέναντι στους δανειστές ότι: «… οι αρχές θα διασφαλίσουν τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του τομέα της εκπαίδευσης σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ … σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011. Μεταξύ άλλων η επανεξέταση θα αξιολογήσει την υλοποίηση της μεταρρύθμισης του «Νέου Σχολείου», το περιθώριο εξορθολογισμού (των τάξεων, σχολείων και πανεπιστημίων), … την αποδοτικότητα και αυτονομία των δημόσιων εκπαιδευτικών μονάδων και την αξιολόγηση και διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα. Η επανεξέταση θα προτείνει συστάσεις σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ …. Ειδικότερα, οι αρχές δεσμεύονται να ευθυγραμμίσουν τον αριθμό των διδακτικών ωρών ανά μέλος προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα συνάδει με το γενικότερο σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης».
Όταν ο πρόεδρος της επιτροπής του «διαλόγου» Αντώνης Λιάκος στην εισήγησή του στην πρώτη συνάντηση εργασίας της επιτροπής αναφέρει: «Η ελληνική πολιτεία επίσης στα χρόνια της κρίσης δεν νομοθετεί κατά το δοκούν. Θα πρέπει να έχουμε συνείδηση των δημοσιονομικών περιορισμών για τις μεταρρυθμίσεις που θα προτείνουμε και της δημοσιονομικής στενότητας … θα πρέπει επίσης να έχουμε συνείδηση ότι η κυβέρνηση είναι εξαναγκασμένη να παίρνει υπόψη τις δεσμεύσεις που έρχονται από διεθνείς οργανισμούς, όπως ο ΟΟΣΑ και από τις μνημονιακές υποχρεώσεις».
Τότε εύκολα αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι δεν πρόκειται για έναν ειλικρινή διάλογο, ένα διάλογο χωρίς προαπαιτούμενα όπως διατείνεται ο υπουργός παιδείας αλλά για ένα προσχηματικό διάλογο. Ένα διάλογο που στόχος του είναι να υπάρξει, από την πλευρά των εκπαιδευτικών, αποδοχή και συναίνεση στην υλοποίηση όλων των προηγούμενων αντιλαϊκών δεσμεύσεων συνεχίζοντας, ανάμεσα στα άλλα,  το αντιδραστικό «Νέο Σχολείο» της Διαμαντοπούλου και το νόμο 4186/13 του Αρβανιτόπουλου, αποδοχή και συναίνεση στις προτάσεις ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση που τις γνωρίσαμε πολύ καλά τα προηγούμενα χρόνια. Στοχεύει ακόμα η κυβέρνηση, μέσα από το «διάλογο», να κρύψει τα τραγικά αδιέξοδα που επικρατούν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αποτέλεσμα των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών που εφαρμόζονται με ιδιαίτερη ένταση τον καιρό των μνημονίων.
Στη προσπάθεια της αυτή, η κυβέρνηση δεν πρέπει να βρει κανέναν πρόθυμο συμπαραστάτη. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ (που κατά πλειοψηφία αποφάσισε να συμμετάσχει στο «διάλογο») να αποσύρει τη συμμετοχή του και να πάρει όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες για να ανοίξει ένας ουσιαστικός διάλογος των εκπαιδευτικών με την κοινωνία για το τι σχολείο έχει ανάγκη η νέα γενιά και ο τόπος.
Δεν συναινούμε. Δεν γινόμαστε συνένοχοι στην υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης.
Συνεχίζουμε τον αγώνα για ένα ενιαίο, 12χρονο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο που θα χωράει όλα τα παιδιά και όλη τη γνώση, με έναν εκπαιδευτικό που θα ζει με αξιοπρέπεια από τη δουλειά του.

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ 


        Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                   Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


Γιάννης Αλιμήσης                    Γεωργία Παντίδου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου