Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2022

ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΗΣ -ΔΑΚΕ,ΣΥΝΕΚ,ΠΕΚ ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΝΟΜΕΥΟΥΝ.

 Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης

Στηρίζουμε τον αγώνα των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ ενάντια στην αξιολόγηση με όπλο την απεργία αποχή. ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ, ΠΕΚ και ΠΑΜΕ να σταματήσουν να υπονομεύουν τον αγώνα των πρωτοβάθμιων σωματείων

Τα σχολεία άνοιξαν χωρίς μέτρα προστασίας και παρά την έξαρση της πανδημίας που βρίσκεται σε εξέλιξη και την αγωνία να αυξάνεται, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας έδειξαν εξαρχής τις προθέσεις τους. Προώθηση της αξιολόγησης, διαγωνισμός PISA, «τάξη» στα Πανεπιστήμια, πανεπιστημιακή αστυνομία. Κανένα μέτρο για την προστασία της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, πίεση στους εκπαιδευτικούς, καταπάτηση των εργασιακών τους δικαιωμάτων. Το Υπουργείο Παιδείας έδωσε για άλλη μια φορά παράταση στις διαδικασίες αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, αποδεικνύοντας ότι δεν προχωρούν όλα απρόσκοπτα όπως θέλει να εμφανίζει. Είναι φανερό ότι έχουμε μπει σε μια νέα φάση του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση. Ο πρώτος κύκλος έκλεισε με το Υπουργείο να έχει καταφέρει μια πύρρειο νίκη. Αξιοποίησε την πραξικοπηματική στάση των δυνάμεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού και τη στάση υπονόμευσης του αγώνα από τις δυνάμεις του κομματικού συνδικαλισμού.

Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας βασικός μοχλός της ατομικής αξιολόγησης

Όλα όσα λέγονται περί ενδυνάμωσης του εκπαιδευτικού και του έργου του έγιναν θρύψαλα κάτω από τις ερπύστριες του αυταρχισμού, των αυθαιρεσιών και των παρατυπιών του Υπουργείου. Στα περισσότερα σχολεία οι ομάδες δράσης συγκροτήθηκαν με ανάθεση από τους διευθυντές και σχέδια δράσης αναρτήθηκαν χωρίς αποφάσεις από τους συλλόγους. Οι παρεμβάσεις των συντονιστών εκπαίδευσης έχουν ήδη ξεκινήσει με βασική κατεύθυνση όλες οι εκθέσεις να έχουν ποσοτικά και μετρήσιμα στοιχεία που θα χρησιμοποιηθούν για την κατάταξη και σύγκριση σχολείων και εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση θα γίνει ο μοχλός για την εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού, την υποταγή και τον πλήρη έλεγχο των εκπαιδευτικών στις εντολές της εξουσίας, στη μετάθεση της ευθύνης για όποια παθογένεια του σχολείου στους εκπαιδευτικούς και ευθεία στοχοποίησή τους. Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας θα παρέχει τα “τεκμήρια” για την ατομική αξιολόγηση, καθώς είναι γελοίο να θεωρεί κάποιος ότι η αξιολόγηση από το Δ/ντή του σχολείου και το σύμβουλο, ανά 2ετία και 4ετία αντίστοιχα για ένα δίωρο (περίπου το 0,5% των διδακτικών ωρών) μπορεί να αποτελέσει εχέγγυο για τη διδακτική επάρκεια και ικανότητα ενός εκπαιδευτικού.

Ο δεύτερος κύκλος της μάχης κατά της αξιολόγησης ξεκίνησε από τις ΕΛΜΕ κα ΣΕΠΕ

Τα αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια δεν προχωρούν ανεμπόδιστα! Οι εκπαιδευτικοί με μαζικό τρόπο απέρριψαν την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση τον Φλεβάρη του 2020 και τον Σεπτέμβρη - Οκτώβρη του 2021. Παρά τις απειλές, την τρομοκρατία, τα δικαστήρια, την υπονόμευση της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας, την προδοτική στάση των παρατάξεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού, στη συνείδηση της τεράστιας πλειοψηφίας του κλάδου η αξιολόγηση και οι στόχοι της έχουν αποκαλυφθεί. Τα πρωτοβάθμια σωματεία που κήρυξαν απεργία αποχή από την αξιολόγηση και συνεχίζουν το συντονισμό της δράσης τους αυξάνονται, ήδη έφτασαν τα 20, και κρατούν ανοιχτό το μέτωπο του αγώνα ανοίγοντας καινούργιους δρόμους. Με τη συνάντηση συντονισμού στις 9/1 κατέθεσαν πρόταση αγώνα την οποία και υλοποιούν για την προώθηση των διεκδικήσεων του κλάδου για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία με μέτρα προστασίας και το σταμάτημα της αξιολόγησης.

ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ, ΠΕΚ ανοιχτά στρέφονται κατά της απεργίας αποχής και το ΠΑΜΕ ανοιχτά την υπονομεύει

Μπροστά στη νέα φάση που ξεκίνησε είναι απαραίτητος ο απολογισμός και η αναφορά στη στάση των δυνάμεων, ιδιαίτερα αυτών που μιλούν στο όνομα του κινήματος και των αγώνων. Η απεργία αποχή αποδείχθηκε το μέσο πάλης που συσπείρωσε την τεράστια πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, τροφοδότησε τις μεγάλες διαδηλώσεις στις 11/10 και τη μαζική συμμετοχή στην απεργία, έδωσε την πεποίθηση μετά από πολλά χρόνια, ότι μπορούμε να δώσουμε αυτή τη μάχη και να νικήσουμε. Κανένα δικαστήριο δεν αμφισβήτησε ότι αποτελεί νόμιμα κατοχυρωμένο μέσο πάλης, ούτε τη δυνατότητα να προκηρυχθεί εκ νέου. Οι εκπαιδευτικοί ενώθηκαν στη βάση και υπέγραψαν μαζικά στα σχολεία την απεργία αποχή αγνοώντας την υπονομευτική στάση της ηγεσίας της ΔΑΚΕ που από την αρχή στήριξαν την κυβέρνηση και το υπουργείο, άλλοτε με τρομοκρατία και απειλές για το τι θα πάθουν όσοι δηλώσουν απεργία αποχή, άλλοτε σπέρνοντας τον εφησυχασμό για τις «μηδενικές συνέπειες» της εφαρμογής της αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς.

Η παράταξη των ΣΥΝΕΚ, αφού επιτέλεσε το ρόλο της ως αντιπολίτευση, προχώρησε στη γνωστή κωλοτούμπα και από κοινού με τη ΔΑΚΕ μεθόδευσαν την αλλοίωση της βούλησης των εκπαιδευτικών για συνέχιση της απεργίας αποχής στη ΓΣ προέδρων στις 16/10. Από τότε ανέλαβαν το ρόλο της ΔΑΚΕ και πρωτοστατούν στην τρομοκράτηση και τις απειλές για όσους συνεχίσουν τον αγώνα κατά της αξιολόγησης με την απεργία αποχή που προκήρυξαν οι ΕΛΜΕ. Παρά τις αποφάσεις των σωματείων για απεργία αποχή και ενάντιά τους, προτείνουν «ενιαία κείμενα» για τη συμπλήρωση αξόνων και δεικτών. Η παράταξη του ΠΑΜΕ, αφού κατήγγειλε αρχικά την προδοσία των ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ, προχώρησε στην πρόταση να κηρύξει αποκλειστικά και μόνο η ΟΛΜΕ εκ νέου απεργία αποχή. Εξαρχής υπονόμευσαν και συκοφάντησαν αποφάσεις πρωτοβάθμιων σωματείων που με ΓΣ αποφάσισαν συνέχιση της απεργίας αποχής. Αρνήθηκαν, όπως και οι εκπρόσωποι των ΔΑΚΕ και ΣΥΝΕΚ, να υλοποιήσουν τις αποφάσεις των ΓΣ και να υπογράψουν το εξώδικο για την κήρυξη απεργίας αποχής από τα πρωτοβάθμια σωματεία. Αφού η πρόταση των 36 ΕΛΜΕ να κηρύξει η ΟΛΜΕ απεργία αποχή δεν προχώρησε, αντί να προτείνουν συνέχισή της από τις ΕΛΜΕ αυτές, και ενώ οι ΕΛΜΕ που κήρυξαν απεργία αποχή έφτασαν τις 15, υιοθέτησαν την πρόταση μίας(!) ΕΛΜΕ, του Πειραιά, για απεργία αποχή από την ΟΛΜΕ αργότερα και κατάθεση τώρα ενιαίων κειμένων για κάθε άξονα στα σχέδια δράσης. Στην Ε ΕΛΜΕ εμφάνισαν την πρόταση αυτή ως απόφαση της ΕΛΜΕ σπέρνοντας σύγχυση καλώντας σε συμμετοχή στην αξιολόγηση. Η τελική τους στάση ταυτίζεται με τη στάση των ΣΥΝΕΚ, άρνηση να υλοποιήσουν τις αποφάσεις των σωματείων (στην Ε ΕΛΜΕ 3 ΓΣ αποφάσισαν απεργία αποχή από την ΕΛΜΕ χωρίς να αμφισβητήσει καμία παράταξη τουλάχιστον τις 2 από αυτές) και συμμετοχή στην αξιολόγηση. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η προώθηση της άποψης της παράταξής τους, υπονομεύουν τα σωματεία και προωθούν την εφαρμογή της αξιολόγησης. Προσφέρουν υπηρεσίες στο υπουργείο και την κυβέρνηση στο όνομα της υπευθυνότητας και του ρεαλισμού.

Αν ισχύουν για την αξιολόγηση όσα οι εκπαιδευτικοί βροντοφώναξαν με τη συμμετοχή τους στην απεργία αποχή, στην 24ωρη απεργία και τις διαδηλώσεις, και ισχύουν, κανείς δεν μπορεί να ισχυρίζεται ότι δεν έγινε τίποτα με τη συμπλήρωση αξόνων και δεικτών, όπως λένε τα μέλη των ΣΥΝΕΚ και ΠΑΜΕ. Τα σχέδια δράσης των ομάδων και οι παρεμβάσεις των συντονιστών εκπαίδευσης που ήδη ξεκίνησαν σε αυτά, καθώς και τα σχέδια του ΙΕΠ δείχνουν το δρόμο που θα ακολουθήσουν για να φτάσουν στην κατηγοριοποίηση, την κατάταξη και τη σύγκριση σχολείων, καθώς και για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Οι εκπαιδευτικοί να μη συναινέσουμε με κανένα τρόπο

στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής

Να μην επιτρέψουμε να μας μετατρέψουν σε φοβισμένους υπαλλήλους, απλούς διεκπεραιωτές της εκάστοτε εκπαιδευτικής πολιτικής. Να μην αποδεχτούμε να γίνουμε αποδιοπομπαίοι τράγοι της αντιεκπαιδευτικής και αντικοινωνικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων διαχρονικά. Να μη συναινέσουμε να διαλύσουν το δημόσιο δωρεάν σχολείο, να το αντικαταστήσουν και στη θέση του να φτιάξουν το ιδιωτικοποιημένο, εμπορευματοποιημένο και ανταγωνιστικό σχολείο. Να μην αποδεχτούμε την απαξίωση του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων και την εξουσία του διευθυντή-manager. Να υπερασπίσουμε το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Για τη στοιχειωδώς επαρκή λειτουργία του δημόσιου σχολείου να προωθήσουμε τις διεκδικήσεις του κλάδου για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία, για να μην εφαρμοστούν τα εξεταστικά πλέγματα για τους μαθητές και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, για αξιοπρεπείς μισθούς και συντάξεις.

Οι εκπαιδευτικοί να πάρουμε την υπόθεση του αγώνα στα χέρια μας

  1. Να συνεχίσουμε αποφασιστικά την απεργία αποχή και να διευρύνουμε τη συμμετοχή σε αυτήν. Η απεργία αποχή είναι διαρκής και μπορεί να δηλωθεί σε κάθε φάση της διαδικασίας.

  2. Καλούμε την ΟΛΜΕ να κηρύξει νέα απεργία αποχή σύμφωνα με τη βούληση της συντριπτικής πλειονότητας των συναδέλφων. Να γίνουν άμεσα ΓΣ και ΓΣ προέδρων.

  3. Ενόψει της καταληκτικής ημερομηνίας της 26ης Ιανουαρίου να δηλώσουμε απεργία αποχή με συλλογικό και μαζικό τρόπο.

  4. Κανείς δε νομιμοποιείται να αναρτήσει στην πλατφόρμα του ΙΕΠ κανένα σχέδιο δράσης όταν υπάρχουν πλειοψηφικές αποφάσεις των συλλόγων.

  5. Όταν δεν υπάρχουν πλειοψηφικές αποφάσεις των συλλόγων, οι συνάδελφοι και οι συντονιστές που έχουν ταχθεί με την απεργία αποχή είναι καλυμμένοι να μη συμμετέχουν σε συνεδριάσεις των συλλόγων και των ομάδων δράσης.

Καλούμε τους συναδέλφους μαζικά να υλοποιήσουμε το πρόγραμμα δράσης των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ με άμεσους σταθμούς αγώνα την κινητοποίηση της Δευτέρας 17/1 στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης, το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο που έχει ανακοινωθεί και προγραμματίζεται η μέρα και ώρα που θα πραγματοποιηθεί και την παλλαϊκή συγκέντρωση του Σαββάτου 22/1 για την υπεράσπιση της υγείας, της ζωής και των δικαιωμάτων μας. Να πάρουν μέρος στη σύσκεψη συντονισμού των ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ την Κυριακή 23/1 Στηρίζουμε τις αποφάσεις των εκπαιδευτικών σωματείων και άλλων σωματείων που καλούν ΑΔΕΔΥ, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΕΝΓΕ, ΠΟΕΔΗΝ να κηρύξουν τώρα 24ωρη απεργία για την υγεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου