Σάββατο, 9 Ιουνίου 2018

ΕΜΒΟΛΙΜΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ – ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ

ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ  Ε΄ΕΛΜΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΕΜΒΟΛΙΜΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ – ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΨΗΦΙΖΕΤΑΙ ΑΥΡΙΟ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΟΜΕΣ
ΟΛΟΙ ΑΥΡΙΟ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ 6.30 ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
Νύχτα κατέθεσε αιφνιδιαστικά στη Βουλή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στο νομοσχέδιο για τις δομές και την αξιολόγηση, τροπολογία  για την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια. Στην αιτιολογική έκθεση κατά την προσφιλή, αλλά προβλέψιμη πλέον επικοινωνιακή πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, αναφέρει πως στόχος είναι η εκλογίκευση της διαδικασίας παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας , στην πραγματικότητα, όμως, αποτελεί τροποποίηση του 3848/2010 της Διαμαντοπούλου σε αντιδραστική κατεύθυνση.
Πίσω από τις ασάφειες της τροπολογίας τι κρύβεται- τι προβλέπεται.
1.               Τινάζονται στον αέρα τα επαγγελματικά δικαιώματα και η αξία των πτυχίων ως προσόντων άσκησης του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού, αφού αποκόπτει την λεγόμενη διδακτική και παιδαγωγική επάρκεια από το πτυχίο, ακόμη και των Παιδαγωγικών σχολών. Η παιδαγωγική επάρκεια για το σύνολο των σχολών, θα πιστοποιείται με ξεχωριστή βεβαίωση πέρα από το πτυχίο και όχι ως αναπόσπαστο κομμάτι του - όπως ίσχυε ως τώρα - την οποία θα αποκτούν οι φοιτητές μετά από παρακολούθηση ομάδας μαθημάτων είτε εντός της σχολής τους, είτε σε σχολή όπου θα προσφέρονται τα μαθήματα αυτά, εντός του πρώτου κύκλου ή μετά από αυτόν. Το πτυχίο σε καμιά περίπτωση δεν θεωρείται επαρκές και το Τμήμα αποφασίζει ποια θα είναι η διαδικασία απόκτησης βεβαίωσης παιδαγωγικής επάρκειας.
2. Ανατρέπει τα προγράμματα σπουδών των Πανεπιστημιακών Τμημάτων, αφού τα μαθήματα που θα πρέπει να παρακολουθήσει κάποιος για να πάρει τη βεβαίωση παιδαγωγικής επάρκειας, δεν είναι απαραίτητα αυτά του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών, αλλά ειδικού προγράμματος, στη διάρκεια του πρώτου κύκλου ή μετά από αυτόν και μπορεί να τα παρακολουθήσει ορισμένος αριθμός φοιτητών ή αποφοίτων κι όχι όλοι. Ενώ γράφεται στην αιτιολογική έκθεση πως η παρακολούθηση του προγράμματος θα είναι δωρεάν, η λέξη  «δωρεάν» δεν υπάρχει στην τροπολογία , ενώ είναι σαφές ότι η δυνατότητα να παίρνει κάποιος παιδαγωγική επάρκεια μέσω μεταπτυχιακών σε επιστήμες αγωγής ή μέσω της ΑΣΠΑΙΤΕ θα είναι επί πληρωμή  και θα είναι πολλοί πιθανά  οι δρόμοι απόκτησης της για αυτούς  που δε θα χωράνε στην άλλη διαδικασία.
3. Στην τροπολογία κανείς δεν εξαιρείται. Είναι αυτονόητο για τους προπτυχιακούς  φοιτητές, αλλά και για τους απόφοιτους ορίζεται πως η βεβαίωση θα χορηγείται μόνο εφόσον  το Τμήμα κρίνει πως τα μαθήματα του πτυχίου επαρκούν. Σε διαφορετική περίπτωση , αν έτσι θεωρήσει, τότε θα πρέπει να παρακολουθήσουν επιπλέον μαθήματα. Από τη βεβαίωση της επάρκειας δεν εξαιρούνται ούτε οι φοιτητές και απόφοιτοι των Παιδαγωγικών Τμημάτων!!! Είναι φανερό πως ακόμη και μεγάλες κατηγορίες αναπληρωτών μπαίνουν στο μάτι του κυκλώνα για το αν τα πτυχία τους χωράνε στο κουστούμι της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας. Στο κάδρο μπαίνουν και όσοι δουλεύουν στην ιδιωτική εκπαίδευση, αφού διατηρείται η διάταξη του 3848/2010 για διδακτική και παιδαγωγική επάρκεια ως προσόν πρόσληψης στον ιδιωτικό τομέα.
Τροπολογία εναρμονισμένη στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ-ΙΟΒΕ και των προαπαιτούμενων της δ΄αξιολόγησης
 Γίνεται φανερό ότι η τροπολογία του Υπουργείου είναι κομμένη και ραμμένη στην πρόταση  του ΙΕΠ από τον Οκτώβριο του 2017 και είναι πλήρως εναρμονισμένη με τις προτάσεις σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα, που περιέχονται στη μελέτη του ΙΟΒΕ και στην ενδιάμεση έκθεση του ΟΟΣΑ. Αποτελεί δε μνημονιακό προαπαιτούμενο από το 2017 και μπροστά στη δ΄αξιολόγηση.
Συγκεκριμένα, η Μελέτη του ΙΟΒΕ (Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών των Ελλήνων Βιομηχάνων), Ιούλιος 2017, με θέμα «Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα, Επιπτώσεις της κρίσης και προκλήσεις», αναφέρει:«…Στη μείωση της ζήτησης για ανώτατη εκπαίδευση και στην ρύθμιση των ροών μπορεί να συμβάλει, επιπλέον, η μεταρρύθμιση όσων θεσμικών παραμέτρων την στρεβλώνουν ενισχύοντάς την. Τέτοια θεσμική παράμετρο αποτελεί η απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων διορισμού στην δημόσια εκπαίδευση σε αποφοίτους πρώτου κύκλου σπουδών και η κατοχύρωση της απαιτούμενης «παιδαγωγικής επάρκειας» μέσω της απόκτησης μεγάλης ποικιλίας τίτλων μεταπτυχιακών σπουδών. Στο πλαίσιο αυτό, η αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών θα πρέπει να σχεδιαστεί ειδικά και να προσφέρεται από θεσμοθετημένες πανεπιστημιακές Σχολές Εκπαίδευσης, να έπεται της ολοκλήρωσης του πρώτου κύκλου σπουδών, και ο συνολικός αριθμός όσων εισάγονται να συνδεθεί με τις ανάγκες σε εκπαιδευτικούς, που γενικά, είναι ευκολότερα προβλέψιμες… Η απόδοση της ανώτατης εκπαίδευσης μπορεί περαιτέρω να βελτιωθεί, και η ζήτηση να μειωθεί, εφόσον η απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων περιοριστεί στα ρυθμιζόμενα επαγγέλματα και αποσυνδεθεί από το πτυχίο…»
Και η  Ενδιάμεση Έκθεση του ΟΟΣΑ, OECD (2017), Education policy in Greece. A preliminary review:“.. Σύμφωνα με το συνεχές μοντέλο εκπαίδευσης εκπαιδευτικών (consecutive model)  τα ειδικευμένα μαθήματα στην παιδαγωγική και στη διδακτική  θα είναι προσβάσιμα  μετά την ολοκλήρωση των σπουδών σε ένα συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο (οι εκπαιδευτικοί πρώτα ολοκληρώνουν  τις σπουδές τους σε ένα επιστημονικό πεδίο και μετά λαμβάνουν παιδαγωγική κατάρτιση). Σύμφωνα με τον νόμο 4186 του 2013, από το 2017 όλοι οι απόφοιτοι πανεπιστημίου που θέλουν να εργαστούν στην εκπαίδευση θα πρέπει να έχουν πιστοποίηση στην παιδαγωγική και στη διδακτική ικανότητά τους»(σελ 69).Το έδαφος έχουν προετοιμάσει οι Υπουργοί Παιδείας με τον κ. Γαβρόγλου να δηλώνει ότι οι καθηγητές δεν έχουν καλή παιδαγωγική κατάρτιση και ο Ν. Φίλης ότι οι δάσκαλοι υστερούν στα Μαθηματικά.
Εν  μέσω εξεταστικής περιόδου για τους φοιτητές και με τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας και της πρωτοβάθμιας να είναι πριν τη λήξη του σχολικού έτους φέρνει την τροπολογία, γιατί μεταξύ άλλων  η κυβέρνηση θέλει  να αποφύγει μια νέα αντιπαράθεση και σύγκρουση με το εκπαιδευτικό κίνημα, όπως έγινε το Μάρτιο του 2018 με τους φοιτητές που προχώρησαν σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις και καταλήψεις σχολών, μετά την εμφάνιση της πρότασης του ΙΕΠ για την απόκτηση παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, καθώς και τις κινητοποιήσεις των ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών που διεκδικούσαν μαζικούς διορισμούς όλων των συμβασιούχων με κριτήριο την προϋπηρεσία και την ημερομηνία κτήσης πτυχίου, ενάντια στο προσοντολόγιο . Θέλει  να αποφύγει να ενωθούν τα πληττόμενα κομμάτια της νεολαίας και των ελαστικά εργαζόμενων, όπως έγινε το Μάρτη στις μεγάλες  πανελλαδικές κινητοποιήσεις και στις Γ.Σ του κατειλημμένου Υπουργείου. Οι κινητοποιήσεις που υπάρχουν αύριο το απόγευμα σε Αθήνα _Θεσσαλονίκη κλπ, για να μην ψηφιστεί το νομοσχέδιο για τις Δομές, αποκτούν αναβαθμισμένη σημασία και για τους εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, και τους φοιτητές.
Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ.

ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟΛΑΙΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΦΡΑΓΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ            ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου