Σάββατο, 9 Ιουνίου 2018

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙ ΔΕ: ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΟΙ ΝΕΕΣ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ  ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΠΕΙΘΑΡΧΗΣΗΣΚΑΙ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ  ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 7 ΙΟΥΝΗ ΣΤΙΣ  6:30 ΜΜ

Η κυβέρνηση με τη διαδικασία του επειγόντως ξεκινάει τη συζήτηση στη Βουλή του σχεδίου νόμου για τις Δομές την επιλογή στελεχών και την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού.
Το νομοσχέδιο αυτό αποτελεί προαπαιτούμενο της 4ης αξιολόγησης και  είναι μια ακόμη ψηφίδα από τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που είτε έχει εξαγγείλει είτε έχει ψηφίσει το Υπουργείο Παιδείας αυτή τη σχολική χρονιά, όπως  το Νέο Λύκειο,  η μαθητεία,  οι νέες καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων με κριτήρια, το νέο πλαίσιο εγγραφών και μετεγγραφών στα σχολεία σε τμήματα που έχουν κεντρικά αποφασιστεί, με κατεύθυνση τη συγχώνευση και κατάργηση τμημάτων, οι μη παρακολουθούντες στα ΕΠΑΛ, οι ενοποιήσεις ειδικοτήτων, η μέχρι τώρα επιμονή να μη διορίζει μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Οι Νέες Δομές
Οι νέες δομές που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας,  είναι δομές ασφυκτικού ελέγχου, επιτήρησης, αξιολόγησης, αποκέντρωσης, γραφειοκρατίας,  περικοπών και απόδοσης της ευθύνης λειτουργίας του σχολείου στους εκπαιδευτικούς.
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας «απαντά στην ανάγκη για δημιουργία ενός περισσότερο αποκεντρωμένου εκπαιδευτικού συστήματος που να επιτρέπει και να επιδιώκει τη «διαφοροποίηση» με την έννοια της ανταπόκρισης στην ετερογένεια των αναγκών και των ενδιαφερόντων όλων των μαθητών» σύμφωνα με τις επιταγές του ΟΟΣΑ της ΕΕ και του ΣΕΒ που προωθούν το «αυτόνομο» σχολείο που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
Μεγάλο πλήγμα θα δεχθεί η Ειδική Αγωγή αφού η ευθύνη για την ένταξη μαθητών με ειδικές ανάγκες μεταφέρεται από το κράτος στους εκπαιδευτικούς των σχολείων, μέσω επιτροπών των συλλόγων εκπαιδευτικών, που μπορεί να μην έχουν καν τη γνώση χειρισμού τέτοιων περιπτώσεων.
Παράλληλα η κυβέρνηση υιοθετεί την αντίληψη περί  «λειτουργικότητας της αναπηρίας» που υποστηρίζει η ΕΕ και η παγκόσμια Τράπεζα, ακυρώνοντας με αυτό τον τρόπο τις ανάγκες που προκύπτουν από τη φύση και τη βαρύτητα της αναπηρίας. Το κράτος «απελευθερώνεται» από τις ευθύνες του απέναντι στους αναπήρους και η ιδιωτική πρωτοβουλία αναλαμβάνει  να επεκτείνει την κερδοφορία της από τα πεδία απόσυρσης του κράτους.
Η κατάργηση  των ΚΕΔΔΥ μέσω των ΚΕΣΥ και η ενεργοποίηση της διαγνωστικής διαδικασίας μόνο μετά την αποτυχία των σχολείων να εντάξουν τους  μαθητές  με ειδικές ανάγκες στο σχολικό περιβάλλον, οδηγεί στη διάλυση των δομών για τη ειδική αγωγή
Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας
Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού αποτελούν το βασικό «εργαλείο» για την κατηγοριοποίηση του σχολείου. Ένα σχολείο που θα προσπαθεί να επιβιώσει με ευθύνη των εκπαιδευτικών του, που θα λειτουργεί αυτόνομα με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Οι διακηρύξεις για τη δημιουργία  ενός σχολείου με διοικητική και οικονομική αυτονομία και  αξιολόγηση παντού, αναφέρονται στα κείμενα της κυβέρνησης, της αξιωματικής αντιπολίτευσης αλλά και όλων των πολιτικών κομμάτων που διαγκωνίζονται για την κυβερνητική εξουσία. Αδιάψευστος μάρτυρας η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας το 2013. Ένα απ’ τα βασικά κριτήρια «αυτοαξιολόγησης» της σχολικής μονάδας τότε ήταν η εξεύρεση πρόσθετων πόρων για τη λειτουργία της. Η προϋπόθεση αυτή επαναλαμβάνεται και στα κείμενα του σημερινού υπουργού Παιδείας, στις τοποθετήσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά και των άλλων κομμάτων που διαγκωνίζονται για την κυβερνητική εξουσία.
Η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων προκύπτει αβίαστα απ’ το ποσοστό υλοποίησης (που μπορεί εύκολα να πάρει τη μορφή του αριθμητικού προσδιορισμού)  των κριτηρίων και των στόχων που έχουν τεθεί στη σχολική μονάδα μέσα απ’ όλη τη αυτή τη σύνθετη διαδικασία προγραμματισμού. Μέσα στα πλαίσια της «αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου» μπορούν εύκολα να  ενταχθούν  και οι επιδόσεις των μαθητών, που σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ αποτελούν βασικό δείκτη αξιολόγησης  της σχολικής μονάδας αν προκύπτουν με «αντικειμενικό» τρόπο εξετάσεων, όπως πχ το σύστημα εξετάσεων του νέου Γενικού Λυκείου που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας για την απόκτηση του εθνικού απολυτηρίου και του βαθμού πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποτελεί βασικό εργαλείο λογοδοσίας και πειθάρχησης στο νέο σύστημα αξιολόγησης της κυβέρνησης, παρά τις περί του αντιθέτου διακηρύξεις του Γαβρόγλου. Άλλωστε αναφέρεται καθαρά στο άρθρο 53 του νομοσχεδίου που συζητείται στη βουλή  αφού μέσα στις αρμοδιότητες του ΙΕΠ είναι να γνωμοδοτεί  και να εισηγείται και σε θέματα που αφορούν στην αξιολόγησητων εκπαιδευτικών.
Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών έχει προφανείς στόχους.
·         Επιδιώκεται η κατηγοριοποίηση του δημόσιου σχολείου, η αυτόνομη λειτουργία του και  η ιδιωτικοποίησή του.
·         Θα λειτουργήσει ως βασικός μοχλός πειθαναγκασμού και πειθάρχησης  για να εξαλείψει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών 
·         Η καθολική εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης,  που είναι θέμα χρόνου να εφαρμοστεί αν δεν ανατραπεί αυτό που κατατέθηκε με το σχέδιο νόμου, θα επιφέρει την σύνδεση της με την μισθολογική επιβράδυνση ή εξέλιξη, όπως προβλέπει για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους το νέο μισθολόγιο (άρθρο 12 του Ν.4354/2015).
Ταυτόχρονα θα αυξηθεί  κατακόρυφα το εργασιακό  ωράριο των εκπαιδευτικών, αφού δεν θα επαρκούν ούτε οι 30 ώρες παρουσίας των εκπαιδευτικών στα σχολεία για να επιτελεσθούν  οι απίστευτες γραφειοκρατικές διαδικασίες που προβλέπει το σύστημα μέσω των συνεχών και αλλεπάλληλων συνεδριάσεων των ομάδων εκπαιδευτικών, ομάδων όμορων σχολείων, σχολικού συμβουλίου,   συλλόγου διδασκόντων, καθώς και της σύνταξης  εκθέσεων.
Είναι καθαρό ότι αυτή η κυβέρνηση κάνει μια ακόμη προσπάθεια, όπως όλες οι προηγούμενες τα προηγούμενα  30 περίπου χρόνια, να εφαρμόσει μια απ’ τις βασικότερες αναδιαρθρώσεις που αποδιαρθρώνει συθέμελα το χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου: την αξιολόγηση του σχολείου και του εκπαιδευτικού. Την αξιολόγηση ως εργαλείο πειθάρχησης των εκπαιδευτικών  αλλά και ως βασικό εργαλείο κατηγοριοποίησης του ίδιου του σχολείου. Η οικονομική ολιγαρχία και οι «θεσμοί» έχουν θέσει ως προμετωπίδα των στόχων τους αυτήν ακριβώς την αναδιάρθρωση.
Το εκπαιδευτικό κίνημα απάντησε στο παρελθόν με δυναμικό τρόπο αποτρέποντας κάθε προσπάθεια εφαρμογής της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης  στο Δημόσιο σχολείο. Με τον ίδιο τρόπο θα απαντήσουμε και τώρα. Το Δημόσιο σχολείο δεν το χαρίζουμε σ’ όλους αυτούς που θέλουν να το μετατρέψουν σε εταιρία παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών και σε κέντρο οικονομικής κερδοφορίας.
Με αυτές τις αντιλήψεις στεκόμαστε απέναντι στο νομοσχέδιο για τις υποστηρικτικές δομές, από αυτή τη σκοπιά συνεχίζουμε να αντιπαλεύουμε σταθερά την προώθηση της αξιολόγησης υπερασπιζόμενοι την παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο, το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών.
Απαιτούμε άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου απ’ την κυβέρνηση και άμεση κατάργηση όλων των νόμων (εσωτερική, εξωτερική αξιολόγηση σχολείου και εκπαιδευτικών)  που αξιολογούν - κατηγοριοποιούν το σχολείο και χειραγωγούν τους εκπαιδευτικούς.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς , τους γονείς και όλους τους εργαζόμενους να απαιτήσουμε μαζικά την απόσυρση του Νομοσχεδίου
Να αγωνιστούμε μαζί για ένα Δημόσιο σχολείο που θα καλύπτει τις μορφωτικές ανάγκες όλων των παιδιών, που θα είναι στην υπηρεσία όλου του λαού.
Καλούμε σε μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση των εκπαιδευτικών συνδικάτων την Πέμπτη  7Ιούνη στα Προπύλαια στις 6:30μμ

Αθήνα 4/6/2018

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου