Δευτέρα 13 Ιουνίου 2016

Απόφαση Γ.Σ. Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης

Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
προξένου Κορομηλά 51

    Απόφαση της Γενικής Συνέλευσης  για τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ συνεχίζει το μπαράζ μέτρων κατά των λαϊκών και εργατικών δικαιωμάτων : Ψήφισε τον ασφαλιστικό και φορολογικό Αρμαγεδώνα, το διαρκές μνημόνιο με «κόφτη» μισθών, συντάξεων με προεδρικά διατάγματα, την εκχώρηση της διαχείρισης των «κόκκινων δανείων» στα κοράκια των τραπεζών και τα funds, το υπερ-ταμείο ιδιωτικοποιήσεων για το σύνολο της δημόσιας περιουσίας και το ξεπούλημά της και ετοιμάζεται για την απελευθέρωση των μαζικών απολύσεων στον ιδιωτικό τομέα, την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων.

Η κυβέρνηση καρατομεί εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα στην εκπαίδευση
Με μηδενικές προσλήψεις και μέτρα που θα αποκλείουν μαζικά τους αναπληρωτές από τη δουλειά. Με προώθηση της μαθητείας-απλήρωτης εργασίας και την επιδίωξη «πλεονασμάτων» προσωπικού στην τεχνική εκπαίδευση. Με προτάσεις για το Γυμνάσιο, στη λογική της «παιδαγωγικής» του κόβε, ράβε, ξήλωνε και της διαχείρισης του φτωχοποιημένου σχολείου. Με μια συζήτηση που στόχο δεν έχει να αλλάξει το περιεχόμενο των μαθημάτων ή απαλλάξει το σχολείο από το βραχνά των εξετάσεων, αλλά να δικαιολογήσει επιλογές που θα μειώσουν τις ανάγκες σε εκπαιδευτικούς, αγνοώντας όμως τις ανάγκες της εκπαίδευσης. Επιλογές που έρχονται να προστεθούν στην εμμονή να παραμείνει η αύξηση ωραρίου από τον Αρβανιτόπολο, μαζί με όλο το μνημονιακό οπλοστάσιο για τις εργασιακές συνθήκες. Κατά τα λοιπά οι αναπληρωτές αντιμετωπίζονται σαν αριθμοί για τον κ. Φίλη που δε θεωρεί απόλυση τη μη επαναπρόσληψη όσων δούλεψαν για λίγα χρόνια. Καθόλου τυχαία ο υπουργός αρνήθηκε στη συνάντησή του με την ΟΛΜΕ να διευκρινίσει τις προθέσεις της κυβέρνησής του, για τις αναδιαρθρώσεις που θα προωθήσει συνολικά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θεωρώντας ωστόσο αξιόλογα τα πορίσματα των επιτροπών διαλόγου και ότι κινούνται στη σωστή κατεύθυνση. Έτσι, ανακοίνωσε κάποιες εκ των αλλαγών στο Γυμνάσιο, τονίζοντας ότι οι αλλαγές στο Λύκειο θα συζητηθούν αργότερα:

·        Το ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου μειώνεται κατά 3 ώρες εβδομαδιαία για κάθε τάξη.  Ποιες ώρες και από ποια μαθήματα θα κοπούν είναι ακόμη «αντικείμενο μελέτης». Φωτογραφήθηκαν ωστόσο το project και το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, η οικιακή οικονομία……
·        Γίνεται μια «λελογισμένη» μελέτη για τη διεύρυνση των αναθέσεων διδασκαλίας των μαθημάτων. Σίγουρα πάντως θα γίνει προσπάθεια οι καθηγητές να μην μετακινούνται σε περισσότερα από τρία σχολεία!
·        Οι εξετάσεις δεν καταργούνται αλλά οι μαθητές θα εξετάζονται γραπτώς μόνο στα κύρια μαθήματα. (ποια;)
·        Επιχειρείται να διαμορφωθεί ένα ελιτίστικο λύκειο για λίγους, με δύο ταχύτητες, ανάμεσα σε αυτούς που θα παίρνουν απλή πιστοποίηση  και αυτούς που θα πηγαίνουν για το εθνικό απολυτήριο. Με την εξέταση στα 16 που δεν ανακοινώθηκε αλλά υπονοείται για την μετάβαση από το γυμνάσιο στο λύκειο.
·        Όσον αφορά την πολύπαθη ΤΕΕ αυτή «μεταρρυθμίσθηκε» ήδη με τον ασφυκτικό περιορισμό ειδικοτήτων και τομέων  και την δημιουργία ενός ψευδεπίγραφου  4ου έτους, όπου δεν προβλέπεται  καμιά εξειδίκευση παρά μόνον κακοπληρωμένη εργασία –μαθητεία, προετοιμασία για την κόλαση των σύγχρονων μορφών εκμετάλλευσης προς τέρψιν των επιχειρηματικών συμφερόντων.
·        Οι εκπαιδευτικοί πέραν της εντατικοποίησης θα υποστούν την κινητικότητα από σχολείο σε σχολείο   ( «όχι πέραν των τριών»!!! διαβεβαιώνει ο υπουργός ), από βαθμίδα σε βαθμίδα, μέχρι και από τα ΕΠΑΛ στο δημοτικό , από σχολείο στην μη τυπική εκπαίδευση Δ.Ι.Ε.Κ. ακόμη και σε άλλες υπηρεσίες !!! (ουδείς θα απολυθεί όμως διαβεβαιώνει ο υπουργός ), την διεύρυνση  ή την πλήρη μεταβολή των διδακτικών τους αντικειμένων  λόγω της επικείμενης συγχώνευσης ειδικοτήτων,  περιορισμού ή κατάργησης μαθημάτων βιώνοντας και μεγεθύνοντας το εργασιακό άγχος και την ανασφάλεια.
·        Επαναφορά και ένταση των αξιολογικών διαδικασιών σχολείων και εκπαιδευτικών  με βάση τους κεντρικά και αυταρχικά διατυπωμένους στόχους, την σύνδεση τους με τις επιδόσεις των μαθητών τους. Με επιπτώσεις στον μισθό και την εξέλιξή τους. Την εισαγωγή επιπλέον κρίσης των νέων εκπαιδευτικών μετά από την δίχρονη δοκιμαστική θητεία που σε περίπτωση «αποτυχίας» τελειώνει εκεί!

Αλλαγές με στόχο την «εξοικονόμηση» θέσεων εργασίας, ανακύκλωση του εξεταστικοκεντρικού σχολείου, στο απυρόβλητο οι συνέπειες των αντιεκπαιδευτικών μνημονιακών μέτρων. Επιβεβαιώνεται ότι η μοναδική δέσμευση του υπουργού και της κυβέρνησής του, είναι η προώθηση των μνημονιακών αντιλαϊκών, αντιεκπαιδευτικών μέτρων που συμφωνήθηκαν με Ε Ε – ΟΟΣΑ.

Ο συστημικός, εργοδοτικός και κυβερνητικός συνδικαλισμός δε θέλει και δεν μπορεί να απαντήσει. ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ έχουν αναλάβει το ρόλο της υπονόμευσης των αγώνων και της καθήλωσής τους στο επίπεδο της διαμαρτυρίας. Η τακτική της πλειοψηφίας ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, με κορυφαίο παράδειγμα το ζήτημα των αναπληρωτών, αποδέχεται το μνημονιακό πλαίσιο και τις πολιτικές επιλογές του υπουργείου παιδείας  και της κυβέρνησης και μετατρέπει την Ομοσπονδία σε νομικό παράρτημά τους. Ο κομματικός συνδικαλισμός του ΠΑΜΕ αρκείται να οργανώνει αποκλειστικά και μόνο απεργίες και κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας, αρνούμενος ακόμα και να σκεφτεί αγωνιστικές μορφές ρήξης, σύγκρουσης και νικηφόρας πορείας για το κίνημα, γι’ αυτό και οι προτάσεις του υιοθετούνται από ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ.
Η λογική του να αφήνουμε την πρωτοβουλία των κινήσεων στον αντίπαλο είναι αναποτελεσματική. Οι προϋποθέσεις για να νικήσουν τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα, χτίζονται στους μαχητικούς αγώνες που επιχειρούμε, για την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να δώσει άμεση απάντηση μέσα από τις μαζικές, συλλογικές διαδικασίες και τους αγώνες του! Σαν κομμάτι ενός πλατύτερου λαϊκού –εργατικού κινήματος που θα παλέψει για την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης-ΕΕ-Τρόικας.

Παλεύουμε για:
·         Μαζικους διορισμούς εκπαιδευτικών! Καμία απόλυση αναπληρωτών! Διορισμός όλων των αναπληρωτών. Μόνιμη και σταθερή εργασία με αξιοπρεπή μισθό για όλους.
·          Κατάργηση του ν.3848. Κάλυψη όλων των κενών με βάση τις ανάγκες-σύσταση οργανικών θέσεων σε κάθε γνωστικό αντικείμενο, στις ειδικότητες και την ειδική αγωγή.
·         Τμήματα  20 μαθητών, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ.
·         Επαναφορά  του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα
·         Να μην εφαρμοστούν οι αντιεκπαιδευτικές αλλαγές που προωθεί το υπουργείο στην τεχνική εκπαίδευση.
·         Κατάργηση του ΑΣΕΠ, του προσοντολογίου και της αξιολόγησης.
·         Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών τροπολογιών και εγκυκλίων. Όχι στην κινητικότητα και στις απολύσεις. 
·         Πρόσθετη διδακτική στήριξη και ενισχυτική διδασκαλία από την αρχή της χρονιάς. 
·         Όχι στο νέο σφαγιαστικό ασφαλιστικό νόμο.
·         Ενιαίο, δημόσιο, δωρεάν, δωδεκάχρονο σχολείο για όλα τα παιδιά. 2χρονη προσχολική αγωγή.
Αύξηση κονδυλίων για την εκπαίδευση. Έκτακτη γενναία επιχορήγηση.
·         Άμεση αποχώρηση της ΟΛΜΕ από το στημένο «Διάλογο» του υπ. Παιδείας.
·         Ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης, ιμπεριαλισμού, κεφαλαίου, ΕΕ, ΔΝΤ και όλων των μνημονίων διαρκείας. Διαγραφή του ληστρικού και τοκογλυφικού χρέους, έξοδο  από ευρώ και ΕΕ, ΝΑΤΟ.

Καλούμε την ΟΛΜΕ να απορρίψει τα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα και με συντεταγμένο τρόπο να οργανώσει την απάντηση του κλάδου. Ν προκηρύξει τώρα Γ.Σ. όλων των ΕΛΜΕ και Γ.Σ. των προέδρων που θα καθορίσουν κινητοποιήσεις σε κάθε διαδικασία προώθησης των μέτρων και δυναμική απάντηση στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς. 

Κάθε φορά που η κυβέρνηση θα ανακοινώνει και θα προωθεί αντιεκπαιδευτικά μέτρα το επόμενο διάστημα και την περίοδο του καλοκαιριού να  υπάρχει άμεση απάντηση με κινητοποιήσεις στις Δ/σεις Εκπ/σης. Να γίνει άμεσα συνάντηση συντονισμού δράσης ΕΛΜΕ, Συλλόγων Π.Ε., αναπληρωτών, αδιόριστων,  γονέων και  φοιτητών.


                     
                                                                           H Γενική Συνέλευση (9/6/2015)  
                                                                        

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου